Die Blütenpflanzen Mitteleuropas

Gestart door markmeijrink, februari 23, 2009, 18:32:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

markmeijrink

#30
Waar ik van baal maar mezelf altijd influister dat het perfecte boek waar alles in staat niet bestaat. Maar ik heb weleens door die Helvitaca gebladerd bij Meijs en ik moet zeggen het zag er goed uit, vooral een sleutel vind ik erg fijn.

Wel kan ik aanraden: Flora Vegetativa, zeer fijn boek.

M.v.gr. Mark

marcel123

CiteerMensen daar raadden mij de Helvetica aan, voor Slovenië is de dekking van dat boek waarschijnlijk beter dan Duitse boeken.
Ik gebruikte de Oostenrijkse flora daar omdat mijn Sloveens niet zo goed is. Maar de mensen daar zullen het ongetijfeld beter weten..

marcel123

Citeer
Citeer
CiteerFlora Europaea, 5 volume set and CD-ROM - Tutin, T.G.;Heywood, V.H.; Burges, N.A.; Valentine, D.H.; Walters, S.M.; Webb, D.A. € 1.500,00 voor: € 1.400,00

Niet duur..1500 euro..

Margriet..hoeveel heb je eigenlijk over voor een weinig gebruikte Flora Helvetica ?
Ik ben seizoensmedewerker, dus nu sta ik net aan het begin van mijn nieuwe
geld-verdien-tijd.... 1500euro voor flora europea,
http://www.nhbs.com/flora_europaea_on_cd_r...fno_103217.html
Waar is ie 1500 euro?
De CDROM is CD (Windows) | 2001 | £287.49 | approx. $408/€322
(reduced from £492.20 until 31/03/2009)
tijdelijk een stuk goedkoper.

Andre321

Citeer

Voor Slovenië ben ik ook in het bezit van "mala flora Slovenije" geheel in het Sloveens, titel betekent zoveel als: Kleine flora van Slovenië, naast de Heukels gelegen is die 4 keer zo dik :wacko:  en geen afbeeldingen, enkel determinatiesleutel. Mensen daar raadden mij de Helvetica aan, voor Slovenië is de dekking van dat boek waarschijnlijk beter dan Duitse boeken.
Toen ik met de universiteit van Ljubljana op stap ging hadden ze gewoon alles wat een beetje gangbaar was...en daar zat toen ook de gids van (voor libellen) Bellman en Wascher en Bos tussen. Flora Helvetica hadden ze ook..dat weet ik nog wel..en die Mala nog iets.

Andre321

Citeer
Waar is ie 1500 euro?.
Amazon.co.uk

Voor dit boek blijkbaar een ERG slechte plaats.
(alle computerboeken zijn daar wel in de uitverkoop en op amazon.de en amazon.com niet, blijkbaar zijn er locaal veel verschillen)

nick w

met de isbn code krijg je via bookbutler de voordeligste prijs voor de flora europaea

http://www3.bookbutler.com/do/bookCompare?...earchIn=uk&zip=

Groet,
Nick W


margriet

Citeer
CiteerMensen daar raadden mij de Helvetica aan, voor Slovenië is de dekking van dat boek waarschijnlijk beter dan Duitse boeken.
Ik gebruikte de Oostenrijkse flora daar omdat mijn Sloveens niet zo goed is. Maar de mensen daar zullen het ongetijfeld beter weten..
flora helvetica is toch ook in het Duits?
groetjes,

Margriet

Pieter Stolwijk

Waarom niet de Flora alpina? Zelfde opzet en redacteuren, echter gehele Alpengebied.
Wat het kost weet ik niet, maar niet veel meer geloof ik dan de Flora helvetica.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente