Wensen voor Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, januari 04, 2009, 14:17:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

jvogels

Citaat van: hiskodevries op november 18, 2011, 15:11:40 PM
zoals de veldnaam al aangeeft 'nr' dat impliceert een integer oftewel een geheel getal
nee dat wordt niet aangepast

nou, haal dan maar weer weg dat invoerveld, want dan is het voor mij (en ik denk vele anderen) volkomen nutteloos.

marijn

De footer lijkt grotendeels overbodig geworden. Bevat veel info die ook via de menu's bovenin te bereiken is. Misschien opschonen?

Daarentegen bevat de footer ook weer andere info bij Informatie dan je via het menu Deze site kan vinden. Bijvoorbeeld gedragsregels. Zou ook mooi onder Deze site kunnen.

Kopje projecten is in de footer onvolledig en zou je daar helemaal weg kunnen halen m.i.

Wnpda staat nog in de footer, terwijl dit niet onder Mobiel invoeren staat.

Webshop zie ik voor het eerst.... Kan evt. onder Deze site, zal daar vast vaker gezien worden?
Marijn Prins

dirder

Bestaat er een toetsencombinatie waardoor je van het ene invoervakje naar het ander kan springen zonder muisgeklik?


Dit is misschien een domme vraag en ze staat wellicht niet in het goede topic, dus bij voorbaat excuus daarvoor.


Groeten, Dirk Derdeyn.
Groeten, Dirk Derdeyn.

Joris Menten

Citaat van: dirder op november 18, 2011, 20:14:48 PM
Bestaat er een toetsencombinatie waardoor je van het ene invoervakje naar het ander kan springen zonder muisgeklik?

Dit is misschien een domme vraag en ze staat wellicht niet in het goede topic, dus bij voorbaat excuus daarvoor.

Groeten, Dirk Derdeyn.
De tab-toets werkt zo bij mij ...

henkjanvdkolk

Ik zou het handig vinden als het mogelijk is om bij een waarneming een sonogram (van een geluidsopname) toe te kunnen voegen, net zoals je nu ook 'tekeningen' toe kan voegen. Nu plaats ik sonogrammen meestal als foto maar op die manier raken alle toegevoegde sonogrammen 'zoek' tussen de foto's. Het lijkt mij handig als hier een aparte afdeling voor komt (eventueel. In de toekomst zullen ook wel meer mensen sonogrammen willen toevoegen, omdat het steeds makkelijker wordt om een opname te maken.
Een andere mogelijkheid is bijvoorbeeld om bij de optie 'kleed' bij foto toevoegen 'sonogram' toe te voegen. Zo krijgen alle sonogrammen de naam 'sonogram' en kunnen ze ook makkelijk uit de foto overzichten geplukt worden.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

HPM

Citaat van: henkjanvdkolk op november 19, 2011, 22:16:03 PM
Ik zou het handig vinden als het mogelijk is om bij een waarneming een sonogram (van een geluidsopname) toe te kunnen voegen, net zoals je nu ook 'tekeningen' toe kan voegen. Nu plaats ik sonogrammen meestal als foto maar op die manier raken alle toegevoegde sonogrammen 'zoek' tussen de foto's. Het lijkt mij handig als hier een aparte afdeling voor komt (eventueel. In de toekomst zullen ook wel meer mensen sonogrammen willen toevoegen, omdat het steeds makkelijker wordt om een opname te maken.
Een andere mogelijkheid is bijvoorbeeld om bij de optie 'kleed' bij foto toevoegen 'sonogram' toe te voegen. Zo krijgen alle sonogrammen de naam 'sonogram' en kunnen ze ook makkelijk uit de foto overzichten geplukt worden.

Er is onlangs door iemand gesuggereerd om via het invoerscherm voor geluiden  sonogrammen in te kunnen voeren, die dan wel bij de foto's worden opgeslagen maar via de geluiden terug zijn te vinden. Ik weet natuurlijk niet of dat haalbaar is.
NU zijn ze natuurlijk gewoon bij de waarneming te zien, maa het zou mooi zijn om ze bij de geluiden te zien. Op de detailpagina bijvoorbeeld.

Herman van der Meer

Thijs Fijen

Ontzettend graag! Ik voer ze nu niet in omdat ze toch niet terug te vinden zijn.. Aan de geluidenschermen kan nog wel het een en ander gesleuteld worden, maar kost natuurlijk ook erg veel tijd.
Thijs Fijen

Botervlieg

Ik wens... ik wens...

Dat alle keuzes op de pagina van de levenslijst een beetje ordelijk en deels naast elkaar worden neergezet. Zodat de lijst met mogelijkheden wat minder chaotisch (en lelijk) eruit ziet, en de levenslijst gelijk zichtbaar is als je op de pagina komt, zonder dat je hoeft te scrollen.

Daar zou ik wel blij van worden.  ;D

Groetjes, Marleen

hiskodevries

Citaat van: M. Baltus op november 20, 2011, 13:36:56 PM
t, en de levenslijst gelijk zichtbaar is als je op de pagina komt, zonder dat je hoeft te scrollen.

Daar zou ik wel blij van worden.  ;D

Groetjes, Marleen
minder soorten invoeren.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op november 20, 2011, 14:44:20 PM
Citaat van: M. Baltus op november 20, 2011, 13:36:56 PM
t, en de levenslijst gelijk zichtbaar is als je op de pagina komt, zonder dat je hoeft te scrollen.

Daar zou ik wel blij van worden.  ;D

Groetjes, Marleen
minder soorten invoeren.

Nou ik hoef niet de hele levenslijst zichtbaar zonder scrollen, dat bedoel ik niet en dat kan niet.
Maar nu zie je de levenslijst helemaal niet. Ik zou het prettig vinden als je het begin ervan wel meteen ziet.

Ik zou het fijn vinden als dat ongeveer halverwege het beeld (hooguit vanaf 2/3e van het beeld) wel begint, zonder dat je scrollt.

Groetjes, Marleen

caliprobola

tegelijkertijd de CTRL-toets en de "-"-toets indrukken kan ook helpen (indien je terug wilt naar vorig beeld, + indrukken inplaats van -)

hiskodevries

we hebben het over dit scherm? http://waarneming.nl/lijst_v2.php zelfs op mijn ipad zie ik de eerste 50 regels, meer dan in de meeste andere schermrn.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Ik gebruik Chrome, daar zie ik niets. Ook FF geprobeerd, daar zie ik er 5.

Groetjes, Marleen

Arp

Citaat van: Jan-Jaap Spaargaren op november 18, 2011, 12:45:09 PM
Het zou heel handig zijn als je kan selecteren op 'alleen foto's van goedgekeurde waarnemingen'.
Daar pleit ik al jaren voor.

Snap inderdaad eigenlijk niet goed dat het wel lukt om "Creative Commons Licentie" en "Foto's met een waardering" filterbaar te maken en juist dit (voor een kwalitietsindruk veel belangrijkere) punt niet ?!

Zou naar mijn mening zelfs standaard "aan" moeten staan, zodat ongecontroleerde waarnemingen standaard niet getoond worden en dus pas in beeld komen als de gebruiker daar expliciet om vraagt.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

hiskodevries

krijgen we nog meer gezeur ' kan mijn foto asap goedgekeurd worden'   bij soortgroepen als kevers wordt nauwelijks iets goedgekeurd en dan?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

JRoosma

Uiteraard Hisko.

Reminds me dat ik van afgelopen vrijdag helaas 3 Egels nog in moet voeren.. >:(

Jaring Roosma

ajdees

Citaat van: hiskodevries op november 20, 2011, 15:45:03 PM
krijgen we nog meer gezeur ' kan mijn foto asap goedgekeurd worden'   bij soortgroepen als kevers wordt nauwelijks iets goedgekeurd en dan?

en dan kunnen mensen er zelf voor kiezen ook de optie 'ook niet-beoordeelde foto's bekijken' aan te vinken. prachtig toch?

groet, Albert
met vriendelijke groeten,
Albert Dees

Arp

Citaat van: hiskodevries op november 20, 2011, 15:45:03 PM
bij soortgroepen als kevers wordt nauwelijks iets goedgekeurd en dan?
Dat is dus precies de reden dat je juist bij die groepen waar niet gecontroleerd wordt de foto's niet (standaard) zou moeten willen tonen - je toont namelijk voor een heel hoog percentage baarlijke onzin, waardoor de kwaliteitsindruk die bezoekers van waarneming.nl krijgen zwaar te leiden heeft.

Bij de kevers valt het nog enigszins mee omdat er tenminste op het forum expertise aanwezig is, dus de waarnemers die moeite doen om het na te vragen krijgen vaak een goed antwoord. Voor een aantal groepen is zelfs dat niet het geval.

Bovendien vragen niet alle waarnemers hun eigen *hoest*identificaties*kuch* na, maar vullen velen gewoon maar wat in. Bezoekers krijgen die onzin nu op een manier gepresenteerd die voor de argeloze toeschouwer heel erg lijkt alsof waarneming.nl het met de identificaties eens is (er staat immers bij dat het "zeker" is). Zeker bij groepen waar helemaal geen vinkjes worden uitgedeeld valt het ook niet op dat de vinkjes ontbreken.

Mij insteek is dus inderdaad: Liever niks tonen dan ongecontroleerde onzin.

Wie de ongecontroleerde waarnemingen/foto's wil zien kan daar zelf vervolgens een bewuste keuze voor maken en realiseert zich dan ook dat wat er voorgeschoteld wordt niet per se juist is.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Jan-Jaap Spaargaren

Citaat van: Arp op november 20, 2011, 18:49:47 PM
Citaat van: hiskodevries op november 20, 2011, 15:45:03 PM
bij soortgroepen als kevers wordt nauwelijks iets goedgekeurd en dan?
Dat is dus precies de reden dat je juist bij die groepen waar niet gecontroleerd wordt de foto's niet (standaard) zou moeten willen tonen - je toont namelijk voor een heel hoog percentage baarlijke onzin, waardoor de kwaliteitsindruk die bezoekers van waarneming.nl krijgen zwaar te leiden heeft.

Bij de kevers valt het nog enigszins mee omdat er tenminste op het forum expertise aanwezig is, dus de waarnemers die moeite doen om het na te vragen krijgen vaak een goed antwoord. Voor een aantal groepen is zelfs dat niet het geval.

Bovendien vragen niet alle waarnemers hun eigen *hoest*identificaties*kuch* na, maar vullen velen gewoon maar wat in. Bezoekers krijgen die onzin nu op een manier gepresenteerd die voor de argeloze toeschouwer heel erg lijkt alsof waarneming.nl het met de identificaties eens is (er staat immers bij dat het "zeker" is). Zeker bij groepen waar helemaal geen vinkjes worden uitgedeeld valt het ook niet op dat de vinkjes ontbreken.

Mij insteek is dus inderdaad: Liever niks tonen dan ongecontroleerde onzin.

Wie de ongecontroleerde waarnemingen/foto's wil zien kan daar zelf vervolgens een bewuste keuze voor maken en realiseert zich dan ook dat wat er voorgeschoteld wordt niet per se juist is.

he he, eindelijk een medestander. Helemaal mee eens dus.
Als gebruiker wil ik, juist van de wat 'minder bekende soortgroepen', wel eens nazoeken hoe deze of gene soort er uitziet. Dan wil ik niet de foto's zien waarvan men 'denkt' dat het er één is, nee ik wil de zekere foto's zien. Anders kan ik net zo goed op Google gaan zoeken; daar krijg je ook vaak niet de goede foto's bij de soort die je zoekt.
Indien Zoeken op foto's van Goedgekeurde waarnemingen ook op de pagina Mijn Foto's mogelijk wordt, kan je ook je eigen foto's van onzekere determinaties nog eens doorlopen.

m.v.g. Jan-Jaap

Jan-Jaap Spaargaren

Citaat van: M. Baltus op november 20, 2011, 14:46:42 PM
Nou ik hoef niet de hele levenslijst zichtbaar zonder scrollen, dat bedoel ik niet en dat kan niet.
Maar nu zie je de levenslijst helemaal niet. Ik zou het prettig vinden als je het begin ervan wel meteen ziet.

Ik zou het fijn vinden als dat ongeveer halverwege het beeld (hooguit vanaf 2/3e van het beeld) wel begint, zonder dat je scrollt.

Groetjes, Marleen

Ik zou het wel fijn vinden als de levenslijst standaard aflopend is. Welke soort ik als 1e op mijn levenslijst heb weet ik nu inmiddels wel hoor ;) Indien aflopend hoef je niet steeds naar het eind te scrollen om te kijken hoeveel soorten je op dat moment hebt. Hetzelfde geldt voor als je op 'Datum sorteren' kiest: liever de laatste datum bovenaan.

Thijs Fijen

Citaat van: Jan-Jaap Spaargaren op november 20, 2011, 21:10:26 PM
Citaat van: M. Baltus op november 20, 2011, 14:46:42 PM
Nou ik hoef niet de hele levenslijst zichtbaar zonder scrollen, dat bedoel ik niet en dat kan niet.
Maar nu zie je de levenslijst helemaal niet. Ik zou het prettig vinden als je het begin ervan wel meteen ziet.

Ik zou het fijn vinden als dat ongeveer halverwege het beeld (hooguit vanaf 2/3e van het beeld) wel begint, zonder dat je scrollt.

Groetjes, Marleen

Ik zou het wel fijn vinden als de levenslijst standaard aflopend is. Welke soort ik als 1e op mijn levenslijst heb weet ik nu inmiddels wel hoor ;) Indien aflopend hoef je niet steeds naar het eind te scrollen om te kijken hoeveel soorten je op dat moment hebt. Hetzelfde geldt voor als je op 'Datum sorteren' kiest: liever de laatste datum bovenaan.
Niet mee eens..
Thijs Fijen

Jan-Jaap Spaargaren

Citaat van: Thijs Fijen op november 20, 2011, 21:15:49 PM
Niet mee eens..

Waarom dan niet? Welke reden kan je hebben om de lijst oplopend te willen?

m.v.g. Jan-Jaap

Thijs Fijen

Citaat van: Jan-Jaap Spaargaren op november 20, 2011, 21:18:19 PM
Citaat van: Thijs Fijen op november 20, 2011, 21:15:49 PM
Niet mee eens..

Waarom dan niet? Welke reden kan je hebben om de lijst oplopend te willen?

m.v.g. Jan-Jaap
Chronologisch correcter en mensen zijn er nu aan gewend (k$#-reden, maar wel zeker waar).
Thijs Fijen

Jan-Jaap Spaargaren

Citaat van: Thijs Fijen op november 20, 2011, 21:20:42 PM
Citaat van: Jan-Jaap Spaargaren op november 20, 2011, 21:18:19 PM
Citaat van: Thijs Fijen op november 20, 2011, 21:15:49 PM
Niet mee eens..

Waarom dan niet? Welke reden kan je hebben om de lijst oplopend te willen?

m.v.g. Jan-Jaap
Chronologisch correcter en mensen zijn er nu aan gewend (k$#-reden, maar wel zeker waar).

Aflopend is net zo correct, alleen de andere kant op en....inderdaad, dat is een k$#-reden. Als we zo redeneren waren we nu nog met telraampjes bezig, schreven we met een kroontjespen en stuurden de brief met de postduif. ;D

Botervlieg

Citaat van: Jan-Jaap Spaargaren op november 20, 2011, 21:10:26 PM
Citaat van: M. Baltus op november 20, 2011, 14:46:42 PM
Nou ik hoef niet de hele levenslijst zichtbaar zonder scrollen, dat bedoel ik niet en dat kan niet.
Maar nu zie je de levenslijst helemaal niet. Ik zou het prettig vinden als je het begin ervan wel meteen ziet.

Ik zou het fijn vinden als dat ongeveer halverwege het beeld (hooguit vanaf 2/3e van het beeld) wel begint, zonder dat je scrollt.

Groetjes, Marleen

Ik zou het wel fijn vinden als de levenslijst standaard aflopend is. Welke soort ik als 1e op mijn levenslijst heb weet ik nu inmiddels wel hoor ;) Indien aflopend hoef je niet steeds naar het eind te scrollen om te kijken hoeveel soorten je op dat moment hebt. Hetzelfde geldt voor als je op 'Datum sorteren' kiest: liever de laatste datum bovenaan.

Als het je gaat om niet steeds hetzelfde zien: Dan maakt oplopend/aflopend volgens mij niet uit. De lijst is per soortgroep en als ik het goed zie, daarna per familie. Dus de nieuwste soort komt niet onderaan (en als je de lijst zou omdraaien: bovenaan), dus als je de lijst omdraait krijg je ook weer dat hetzelfde bovenaan staat.

Als het je gaat om het nummertje hoeveel soorten je hebt gezien: Dan kan Hisko misschien (als hij daar ook het nut van inziet), iets maken waardoor bovenaan staat: "Totaal xxx soorten".

Ik vind het persoonlijk niet nodig, maar het is aan Hisko om te bepalen of het er komt of niet.

Groetjes, Marleen

Jeroen Nagtegaal

Voor scrolproblemen heb je een handige toets "END"
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan-Jaap Spaargaren

Citaat van: M. Baltus op november 20, 2011, 21:42:50 PM
Als het je gaat om niet steeds hetzelfde zien: Dan maakt oplopend/aflopend volgens mij niet uit. De lijst is per soortgroep en als ik het goed zie, daarna per familie. Dus de nieuwste soort komt niet onderaan (en als je de lijst zou omdraaien: bovenaan), dus als je de lijst omdraait krijg je ook weer dat hetzelfde bovenaan staat.

Als het je gaat om het nummertje hoeveel soorten je hebt gezien: Dan kan Hisko misschien (als hij daar ook het nut van inziet), iets maken waardoor bovenaan staat: "Totaal xxx soorten".

Ik vind het persoonlijk niet nodig, maar het is aan Hisko om te bepalen of het er komt of niet.

Groetjes, Marleen

Klopt helemaal. Goed idee, dat van "Totaal xxx soorten"! :duim:
Maar op Datum gesorteerd blijft mijn wens op aflopend. :angel:
m.v.g. Jan-Jaap


hiskodevries

CiteerTotaal xxx soorten
dat getal weet ik natuurlijk pas als dat scherm opgebouwd is en om nu twee keer het querietje te draaien dat gaat mij te ver
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

henkjanvdkolk

Citaat van: HPM op november 19, 2011, 22:57:05 PM
Citaat van: henkjanvdkolk op november 19, 2011, 22:16:03 PM
Ik zou het handig vinden als het mogelijk is om bij een waarneming een sonogram (van een geluidsopname) toe te kunnen voegen, net zoals je nu ook 'tekeningen' toe kan voegen. Nu plaats ik sonogrammen meestal als foto maar op die manier raken alle toegevoegde sonogrammen 'zoek' tussen de foto's. Het lijkt mij handig als hier een aparte afdeling voor komt (eventueel. In de toekomst zullen ook wel meer mensen sonogrammen willen toevoegen, omdat het steeds makkelijker wordt om een opname te maken.
Een andere mogelijkheid is bijvoorbeeld om bij de optie 'kleed' bij foto toevoegen 'sonogram' toe te voegen. Zo krijgen alle sonogrammen de naam 'sonogram' en kunnen ze ook makkelijk uit de foto overzichten geplukt worden.

Er is onlangs door iemand gesuggereerd om via het invoerscherm voor geluiden  sonogrammen in te kunnen voeren, die dan wel bij de foto's worden opgeslagen maar via de geluiden terug zijn te vinden. Ik weet natuurlijk niet of dat haalbaar is.
NU zijn ze natuurlijk gewoon bij de waarneming te zien, maa het zou mooi zijn om ze bij de geluiden te zien. Op de detailpagina bijvoorbeeld.

Hisko, kan je nog even reactie geven op dit voorstel, de mogelijkheden? Er zijn behoorlijk wat mensen die deze functie graag zouden gebruiken en het 'heeft de toekomst'.


Mooie functie trouwens verkeersslachtoffers!
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk