Lijstjes, lijstjes, lijstjes!

Gestart door Gert Veurink, december 05, 2008, 21:09:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

teunvankessel

Mijn lijstje word nog even niet opgemaakt aangezien ik nog wel iets verwacht in de laatse weken van dit jaar!

maar de Sneeuwuil, Dwerguil, Bonte Tapuit, Az. Goudplevier, Kleine Klapekster, Roodstuitzwaluwen en (Steppe) Vorkstaartplevier(en) zal ik niet snel vergeten!

Ook leuk waren Huismussen bij Huisduinen, Christian;)
en een IJseend bij de bantpolder waar ik onwijs van heb genoten, ook een weekje Breskens met 180+ soorten en de 7 Boerenzwaluwen in November langs de dijk bij Vossemeer en nog veel meer, waren onvergetelijke ervaringen!  
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Alwin van Lubeck

De Sneeuwuil op Texel was voor mij dit jaar het echt absolute hoogtepunt. Dezelfde dag ook nog Amerikaanse Wintertaling en Woestijntapuit.

De Ruigpootuilen waren natuurlijk ook fantastisch. In een donker bos wachten tot de vogel eindelijk ging roepen en ook nog even zien vliegen!

Verder nog 4 Steltkluten in de Westerbroekstermadepolder. Op 20 minuutjes fietsen van mijn huis.

De Raddes Boszanger van Vlieland was ook echt super. Veel tijd in gestoken, maar uiteindelijk fantastisch gezien op een metertje of 10.

En de Giervalk van de Dollard was ook wel erg tof, vooral als de Valk even een stukje ging vliegen.
Mvg,
Alwin van Lubeck

ramonsmid


1: Notenkraker Delfzijl

2: Grauwe Klauwier Bargerveen

3: Sneeuwuil Texel

4: Woestijntapuit Schoorl

5: Boomvalk Weperpolder
Groetjes Ramon

renesmid


1: Giervalk Dollard

2: Sneeuwuil Texel

3: Roodpootvalken Weperpolder

4: Visarend Zuidlaardermeer

5: Boomvalk Bargerveen

6: Zeearend Lieveren
René Smid

bramborkent

1. middelste bonte specht - voorjaar - de ontdekking van een nieuw broedgeval voor Enschede.
2. kraanvogels - 9 maart - groep van 10 exx. over de tuin vliegend
3. grote zilverreigers - 12 okt - 12 exx over de tuin vliegend (in 1 groep), twee uur later gevolgd door een groep van 11 exx.
4. ijsvogel - 6 januari - ijsvogel op de schutting van mijn tuin, midden in Enschede. Heel bizar.
5. gierzwaluw - 12 april - een enorm vroege gierzwaluw op het Veluwemeer
Vriendelijke groet,
Bram Borkent

Tim de Boer

hoogtepunten in willekeurige volgorde:

Zoals eerder aangehaald de week op breskens, erg gaaf, met name de roodstuiten!

De diverse uilen, dwerguil was het gaafst, dwergooruil het spannends, sneeuwuil het mooist en rpu het leukst :)

Drie vale pijlen op terschelling (zelfde als Rutger)

Roodpootvalken in fochterloo (en de kwartel die daar aan het roepen was)

Notenkraker in horst (vooral een opluchting na het missen van dijkgatbos exemplaar)

Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

Peter Verhelst

Heerlijk jaar eigenlijk:

Top 5 voor Nederland voor mij dit jaar:

1) Dwerguil
2) Dwergooruil
3) Sneeuwuil
4) Amerikaanse Goudplevier samen met de NoNa
5) Moeilijk kiezen tussen die Citroenkwik, Giervalk en Notenkraker, Bijeneters en de vele fantastische belevenissen dit jaar!

Top 5 voor de Biesbosch(mede dank aan thomas vd Es die tegenwoordig bijna 24u in de BB zit)

1) Reuzenstern
2) Dwergstern
3) Amerikaanse Wintertaling
4) IJsduiker
5) Die heerlijke 30 mei met Witvleugels, Witwangen, Roodpootvalk en Grote Karren!!

GEWELDIG!

Hopend op eenzelfde 2009!

Martijn Bot

#37
Leuk om te lezen, zo'n topic, met al die verschillen in beleving. Mijn belangrijkte "verandering" dit jaar is dat het twitchen mij meer en meer begint tegen te staan. Geen NL-lijst meer voor mij, alleen bij lifers of zeer tot de verbeelding sprekende soorten stap ik nog eens in de auto. Dus geen Alpenheggenmus, Dwergooruil, Citoenkwik, Aziatische Robotap, etc voor mij dit jaar (komt wel een keer, in het buitenland al genoeg gezien), wel bijvoorbeeld Sneeuw- en Dwerguil, maar dat zou ik geen absolute hoogtepunten willen noemen. Het blijven twitches... Er gaat niets boven zelf vogelen en vinden, dus mijn mooiste momenten in willekeurige volgorde:

- Brilzee-eend op Ameland. Prachtig dult mannetje na een gerichte zoekactie samen met Bart-Jan.
- Steenarend uit mijn zolderraam. Surrealistisch.
- Blauwstaart Schiermonnikoog. Zeer onverwachte terugvondst en met 3 man rustig kunnen bekijken (ondanks een vervelende territoriale Roodborst). Wat zou hier zijn gebeurd als de vogel van Zandvoort er niet zou zijn geweest...
- Dwerggors Schiermonnikoog, gevonden tijdens zeetrek en gelukkig eens niet doorvliegend maar voor onze voeten invallend. Verder die dag ongeveer 17 Blako's op het eiland, alsmede 2 langsvliegende Vorkstaartmeeuwen, de enige dit najaar... Een van de weinige dagen in het najaar dat je aan het eind van de dag het idee had dat je uren te kort kwam.
- 2 Vale Pijlen op Ameland, beide prachtig dichtbij zoals de soort dat vaker pleegt te doen. Hoogtepunt van een vrijwel zeeloos najaar...
- zoektocht naar Ruigpootuilen, met uiteindelijk meerdere roepende vogels en een vogel op een takje op 10 meter van ons vandaan in de schemering.
- Ivoormeeuw in de haven van Lauwersoog, eind december...

steenl

#38
Inderdaad een leuk topic.

* Hoogtepunt van het jaar is natuurlijk de zelf opgezette Ruigpootuilen zoektocht.
Net zoals vorig jaar dolen door de bossen van Drenthe. Marnix en zijn team zorgde voor de ultieme kick.
* Verbreken van ons eigen Overijssel Big Day record. 153 soorten in 24 uur. Alles viel op zijn plaats. Met oa. Kwartel, Visarend, Zwarte Wouw, Wespendief, Temmincks, Zwarte Ruiter, Kleine Rietgans, Dwerggans, Krooneend, Fluiter, Mibo, Kleine Bonte enz.
* Twee waarnemingen van Bladkoningen in hartje Zwolle. Hans Pohlmann vond er één in Park Weezenlanden. Maandje later vond ik er zelf één in een singel in Dieze.
* Dwerguil. Zeer vroeg weg. Veels te vroeg op de bestemming (zoals gewoonlijk). en dan de magische woorden. Ja, daar zit ie!
* Alpenheggenmus. Avondboot op vrijdag genomen. Teveel la chouffes in Tante Pé gedronken en 's ochtends met een brakke kop de Alpenheggenmus zien. Daarna het bed weer ingedoken en de ochtend boot kreeg de vogel niet te zien. De juiste keus dus gemaakt.

Grootste domper/dip van het jaar. Achter ZES meldingen van een Notenkraker in Overijssel gegaan. Uitkomst nul komma nul. Shit happens.

Volgend jaar wil ik een beoordeelsoort vinden. Wordt weer eens tijd!!

Breedbek

Voor mij de hoogtepunten....

copy paste.

Brilzee-eend op Ameland. Prachtig adult mannetje na een gerichte zoekactie samen met Martijn.

Dwerggors Schiermonnikoog, gevonden tijdens zeetrek en gelukkig eens niet doorvliegend maar voor onze voeten invallend. Verder die dag ongeveer 17 Blako's op het eiland, alsmede 2 langsvliegende Vorkstaartmeeuwen, de enige dit najaar... Een van de weinige dagen in het najaar dat je aan het eind van de dag het idee had dat je uren te kort kwam.

Bonte Tapuit, haven Lauwersoog gevonden met Roelf "Bin" Hovinga en Rommert Cazemier, te bizar voor woorden dat tijdens NW 8 je een Bonte Tapuit uit zee ziet komen, zich even laat bekijken en vervolgens weer de zee opvliegt....

Weekendje Rottumerplaat met 3-4 Draaihalzen, Vale Pijl en Grauwe Klauw, gewoon de plek en het aantal vogels, fantastisch.

Ivoormeeuw in de haven van Lauwersoog, eind december...als ie komt eet ik mijn..., nou verzin eens wat, op.

en het niet zien van een Kokardezaagbek.

groet Bart-Jan

vriendelijke groet,

Bart-Jan

laatvlieger

#40
Geweldig om iedereens verhalen te lezen! Dit was echt een bizar vogeljaar voor mij. Het was een mix van leuk vogelen, een vogeltrip naar Florida, veel twitchen met vrienden en uren doorbrengen op onze ringbaan in Wassenaar. Ik heb zo verschrikkelijk veel fantastische momenten meegemaakt dit jaar en zou echt niet weten waar ik moest beginnen.

Tot mijn grote schaamte was ik nog nooit op Breskens geweest. Dat heb ik dit jaar gelukkig goedgemaakt. We hebben daar een aantal waanzinnige dagen meegemaakt, met zwaluwen die om het hoofd vlogen, de een na de andere zeldzaamheid (ortolaan, duinpieper, roodstuitzwaluw, pestvogel, grauwe gors, eurokan, rode en zwarte wouwen, bijeneter, als ik me niet vergis op één dag!!), doortrekkende wielewalen en zomertortels. Niet één maar gewoon meerdere tegelijk.  Zoals ik al zei: waanzinnig! daar sta ik volgend jaar zeker weer!

Van een paar fantastische dagen staan flarden te lezen op mijn blog:
http://birdboredom.blogspot.com/2008/07/mo...s-pygargus.html
http://birdboredom.blogspot.com/2008/06/goat-sucker.html

Met name de roodpootvalken waren echt fantastisch! Een soort waar ik al lang van droomde en dan zo'n aantal bij elkaar. Wow!
http://birdboredom.blogspot.com/2008/05/re...espertinus.html

Maar er staat ook zo ontzettend veel niet te lezen. Zoveel soorten en zoveel verschillende landschappen die ik dit jaar in Nederland heb gezien. Super! De ruigpootuil 's nachts horen roepen en je verbazen over een metaalachtige klik roep die uit het bos komt en er dan thuis achterkomen dat dit een contactroep van de ruigpootuil is. De sneeuwuil, de kleine geelpootruiter van het lauwersmeer, etc.  


Dan iets dat niet velen van jullie hebben kunnen meemaken, maar voor mij heel bijzonder was. Dit najaar heb ik namelijk mijn ringvergunning gehaald (een mooie bekroning van de vele uren die ik tot nu toe in het assisteren bij het ringwerk had gestoken) en daardoor konden we op onze ringbaan beter de tijden en dagen onderling verdelen. Dat was nodig want dit jaar was een bizar jaar. We maakten meerdere invasies mee: zwartkoppen, roodborsten, goudhanen, zwarte mezen, pimpelmezen en natuurlijk niet te vergeten de barmsijzen!! Invasiedagen met barmsijzen zijn zo ontzettend bijzonder, die vergeet je nooit meer! Vrijwel al mijn vrije tijd heb ik dit najaar op de ringbaan doorgebracht. Af en toe ging dat ten koste van mooie twitches of bijzondere dagen met goede trek, maar de dagen op de ringbaan waren toch ook onvergetelijk en ik zou ze voor geen goud willen missen!

Voor onze resultaten zie:
http://www.trektellen.nl/totalen.asp?telpo...0&land=1&taal=1
(Bedenk daarbij dat wij normaal gesproken iets meer dan 50 soorten per jaar halen en dat het gemiddelde totale aantal individuele vogels normaal gesproken misschien nog niet eens de helft is van het aantal van dit jaar! Dat geeft wel een beetje aan wat voor jaar dit geweest moet zijn. Zeker omdat ook op de andere ringbanen in Nederland elk record er aan is gegaan)
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

andre

Ik heb dit jaar een poging gedaan om de jaarlijst voor Groningen op scherp te zetten .
Tot nu toe staat de teller op 265 soorten , mijn Groningen top 5 voor 2008 ziet er als volgt uit .

1 Giervalk . Dollard , ach wat moet ik daar nog over zeggen .

2 Grauwe pijl . Eindelijk mijn eerste pijl op Groninger bodem .

3 Notenkraker . Delfzijl

4 Stormvogeltje . 3 ex binnen een half uur langs de Eemshaven .

5 Humes bladkoning .  Na een uur verdwaald  :(  rond te lopen in een mistig bos toch nog op de plek aangekomen , nogmaals bedankt Rommert voor het loods werk .

Andre  
Andre Boven

P1234

Citeer

1 Giervalk . Dollard , ach wat moet ik daar nog over zeggen .

Laat ik daar eens wat over zeggen; hulde en eeuwige roem; stoere ontdekking!!!!!
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

j.steenbergen

Citeer

Wat lees ik nou? Zoektocht naar zelf opgezette Ruigpootuilen?  :mellow:
Lastig, wat waren mijn hoogtepunten? De Dwergooruil vond ik een erg leuke, die andere heb ik helaas niet kunnen doen. Een zelf ontdekt Vaaltje op Texel vond ik ook erg leuk, vooral omdat die zich minutenlang dicht onder de kust liet bekijken. Giervalk zal ik het maar niet over hebben (die zaterdag dus...). Maar wat ik één van de leukste ervaringen vond was het waarnemingen van geweldig veel Bruinvissen boven Texel (90+). Een gladde zee met steeds weer bovenkomende vinnetjes, erg bijzonder.  
Jeroen Steenbergen

dupont

1. Alpenheggemus (wat een twitch en wat een soort zes uur na afloop van de 24 uur Overijssel Big Day!)
2. Dwerguil (zondagavond net te laat, maandag ingekopt)
3. Ruigpootuil (deelnemer aan zoekactie)
4. trektelsoorten langs mijn huis in 2008: Zwarte Ooievaar, Wespendief (10+), Rode Wouw, Zwarte Specht (!) en tot slot: een rustig in ZW-richting overvliegende Notenkraker (Zwolle-rules!!!)
5. mijn overige nieuwe NL-soorten in 2008: Giervalk, Vorkstaartplevier, Witkopgors (eeuwige dank aan Robert Keizer voor het vroege inseinen!!!) en Bonte Tapuit

PS Bart-Jan en Martijn: vind die Ivoormeeuw. Naast enige roem zet ik er een krat pils naar keuze op (flesje graag niet duurder dan EUR 2,= de stuk; dat dan wel weer)!!  :D  
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Steven Wytema

1. 10 mei 2005. Een fantastische dag, met vele hoogte- en dieptepunten maar uiteindelijk een bevredigend resultaat van 180 soorten in 1 dag! Als toetje een Alpenheggemus twitchen op Vlie

2. Poelsnip - Dwars in den Weg. Met Alwin, Pieter, Toy en Teun. Zoals ik altijd al had gehoopt mn eerste (Nederlandse) Poelsnip te zien: niet wegvliegend, maar foeragerend, lopend, ff vliegend... heerlijk! De gecharterde boot maakte het extra speciaal

3. Giervalk. Wat een gave vogel! Na een korte nacht, een afspraak 's ochtends, en een volle auto uiteindelijk op de goede plek de auto geparkeerd en de vogel fantastisch van 'dichtbij' kunnen bekijken, oa in combat met 2 Buizerds. Wat een machtige vogel!

4. Kleine Burgemeester Amsterdam. Op diverse plekken kunnen bekijken, soms kort, soms lang, maar elke keer zeer intrigerend.

5. Het voorjaar/zomer in totaal: prachtige Steltkluten, Vorkstaartplevier, Kleine Klapekster,  Griel, Lachstern, Kleinst Waterhoen, Terekruiter, Dwergooruil, Roodpootvalken.... je zou haast denken dat je in ZO-Europa zit! Maar ook de zingende Pallas', diverse leuke eenden, en de adult zomerkleed Grote Bur van Den Helder (waar ik geloof ik de één na laatste ben die m gezien heeft).
Smullen! Hierbij vergeleken was het najaar een beetje magertjes...
Steven Wytema


Justin Jansen

#46
Heel weinig hoogtepunten, maar dan ook veel te weinig buiten geweest.

1.. vele 100-000-en trekkende Roek/Kauw per dag in Kazachstan, soms met 9 kolken met ieder 10.000+ van deze vogels erin.... op 1 moment, onvergetelijk en erg spectaculair. In Oktober.

en dan op gepaste afstand de rest.

2.. Roodhalsganzen (2) en Dwerggans in Noord-Limburg, ze blijven geweldig zo tussen de Kollen.

3.. Ortolaan, bij Malden in september, mijn eerste Ortolaan twitch geloof ik... waar zijn de tijden met fietsrondjes met meerdere zingende Ortolanen

4..Twee Roodpootvalken net na elkaar over mijn huis vliegend in mei, samen met Wespendieven..

5..Groepje Kraanvogels in januari in de Peel, geweldig (8 stuks).
M.v.g., Justin Jansen


bertus2

Ook even mijn lijstje.

1. Sneeuwuil, waanzinnige vogel!

2. Roodpootvalken in de Engbertsdijksvenen en het Haaksbergerveen. heerlijke vogels, meerdere malen op beide locaties gekeken en kon er geen genoeg van krijgen.

3. Dwerguil, 450 kilometer rijden en vervolgens de uil prachtig kunnen zien.

4. Grote kruisbekken bij Leusden/Amersfoort. in 2007 niet gegaan. Begin dit jaar met prachtig helder weer en winterse temperaturen de groep gezien. De aanwezige klapekster en een Zwarte specht maakten het feest compleet.

5. Korhoen en middelste bonte specht. Naar mijn mening de mooiste soorten in Overijssel. Elk jaar worden er weer vele uren aan besteed.

Vriendelijke Groeten

Bert Haamberg
vriendelijke groet

Bert Haamberg

Martijn Bot

Citeer1. 10 mei 2005. Een fantastische dag, met vele hoogte- en dieptepunten maar uiteindelijk een bevredigend resultaat van 180 soorten in 1 dag!
Tsja, Steven, ik keek dit vogel(na)jaar ook regelmatig met weemoed terug naar het verleden, maar om het hoogtepunt van 2008 10 mei 2005 te noemen, zo erg was het bij mij nog net niet...

Jaap Denee

#49
Citeer
Citeer1. 10 mei 2005. Een fantastische dag, met vele hoogte- en dieptepunten maar uiteindelijk een bevredigend resultaat van 180 soorten in 1 dag!
Tsja, Steven, ik keek dit vogel(na)jaar ook regelmatig met weemoed terug naar het verleden, maar om het hoogtepunt van 2008 10 mei 2005 te noemen, zo erg was het bij mij nog net niet...
Maar, Martijn, heb jij nooit begrepen dan in wat voor auto wij onze Big Day rijden?



Je moet er niet te hard mee optrekken (dat geeft troep in de berm), maar verder is het een ideale auto voor de gelegendheid...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

jelmerpoelstra


hterhaar

Citeer
Citeer
Citeer1. 10 mei 2005. Een fantastische dag, met vele hoogte- en dieptepunten maar uiteindelijk een bevredigend resultaat van 180 soorten in 1 dag!
Tsja, Steven, ik keek dit vogel(na)jaar ook regelmatig met weemoed terug naar het verleden, maar om het hoogtepunt van 2008 10 mei 2005 te noemen, zo erg was het bij mij nog net niet...
Maar, Martijn, heb jij nooit begrepen dan in wat voor auto wij onze Big Day rijden?



Je moet er niet te hard mee optrekken (dat geeft troep in de berm), maar verder is het een ideale auto voor de gelegendheid...
Vandaar dat jullie Steppenhoen op de lijst hadden....

JeroenBes

Mijn 'lijstje'

1) Draaihals - 17 april 2008 - mijn eerste draaihals en dat zomaar gewoon in je eigen tuin.  :whistle:

2) Pallas Boszanger - 19 april 2008 - Scheveningen - Helemaal alleen gevonden (geen andere vogelaar terplekke) tussen al die vele meidoornstruikjes. Ik was best wel een beetje trots op mezelf.  :duim:

3) Roodpootvalk - 19 mei 2008 - Fochtloerveen -Prachtige waarneming al die valken die her en der langs het pad in de bomen zaten en sommige druk jagend op libellen.  :P

4) Woestijntapuit - 16 november 2008 - Schoorl - Wat een vogel  :wub: en zo tam en daarom zo mooi kunnen waarnemen.

5) Sneeuwuil - 29 november 2008 - Texel - Ja spreekt voor zich zelf, denk ik !!  :D

En dan ben ik de notenkraker (horst) , roze spreeuw (neeltje jans) en de kleine geelpootruiter (bokkegat) nog vergeten ook !!

Kortom een bijzonder jaar en hoop dat 2009 wederom weer vele leuke soorten zullen opleveren.

Iedereen een gezond en vogelrijk 2009 toegewenst !![/size]
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

Fabian Meijer

#53
Het is nog niet helemaal afgelopen he :P  

Edwin Russer

Citeer
Citeer
Citeer1. 10 mei 2005. Een fantastische dag, met vele hoogte- en dieptepunten maar uiteindelijk een bevredigend resultaat van 180 soorten in 1 dag!
Tsja, Steven, ik keek dit vogel(na)jaar ook regelmatig met weemoed terug naar het verleden, maar om het hoogtepunt van 2008 10 mei 2005 te noemen, zo erg was het bij mij nog net niet...
Maar, Martijn, heb jij nooit begrepen dan in wat voor auto wij onze Big Day rijden?



Je moet er niet te hard mee optrekken (dat geeft troep in de berm), maar verder is het een ideale auto voor de gelegendheid...
En dan maar een schamele 180 soorten op één dag ;)  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

HansP

Oh....ging het over 180 SOORTEN? Toen ik Jaap-Hendrik aan zag komen scheuren bij de Kwartel van de Wieden (voor de niet-insiders: dat was in de eerste nacht van hun en onze Big Day) dacht ik ook aan 180.....maar geen soorten. ;)

Groet,
Hans
Groet,
Hans Pohlmann

Inge van der Wulp

#56
Mijn lijstje:

1) Woestijntapuit bij Schoorl. Fantastisch tam beestje en ook nog op die dag een zeer fraaie rosse franjepoot. Eigenlijk was dat gewoon een top dag voor mij met mooi weer en hele mooie soorten.

2) Aziatische Roodborsttapuit bij IJmuiden. Mijn 1e "echte" twitch. Op het einde van de dag toch nog heen en het vrij tamme beestje van heel dichtbij kunnen zien.

3) Sneeuwuil Texel. De 2e keer samen met mijn 8 jarige zoon. Die helemaal door het dolle ging bij het bekijken van de uil door de telescoop (mama mama mama moet je kijken wat een heeeeeele grote poten ze heeft!!)

4) De ongeveer 24 zwarte wouwen die iedere dag in de vroege ochtend bij het stuwmeer (franse Jura) naast onze caravan kwamen vissen. Ik ben er heel wat ochtenden vroeg voor opgestaan in mijn vakantie.

5) Het nest van 3 ransuilen dat boven onze caravan (veluwe) is uitgebroed en groot is geworden. De ouders waren zo aan ons gewend dat ze zelfs op de voortenten gingen zitten in de avond. Fantastische ervaring die graag het komende voorjaar weer mee zou willen maken.

Vergeet ik nog de bladkoning in mijn eigen tuin. De bosuil in frankrijk vlak voor onze kijkhut. De zeearend bij Petten. Mijn eerste slangenarend die ik zag vanuit de kano (en geen camera bij me natuurlijk). De noordse pijl die onder mijn neus door vloog.... ik heb niet zo'n druk 2008 gehad omdat het grootste gedeelte van het jaar in het teken stond van een ernstige ziekte bij een familie lid. Maar ik hoop volgend jaar een nog mooier lijstje te hebben.
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Kasper S

Wat voor mij wel het toppunt was dit jaar: Een vuilnisbelt in Frankrijk, waar er hier meeuwen op zitten, zat het daar vol met Zwarte en Rode Wouwen. Geweldig om te zien, gelukkig was de beveiliger ook zo aardig om de poort open te doen voor ons. Een super ervaring om er zoveel te zien!
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

dupont

CiteerOh....ging het over 180 SOORTEN? Toen ik Jaap-Hendrik aan zag komen scheuren bij de Kwartel van de Wieden (voor de niet-insiders: dat was in de eerste nacht van hun en onze Big Day) dacht ik ook aan 180.....maar geen soorten. ;)

Groet,
Hans
Mooie foto Jaap ( :D  :D  :D ). Als je nou volgend jaar KIT inschakelt dan haal je die 190 zeker. En zeg nou eerlijk, die Wytema lijkt als twee druppels water op David Hasselhoff.
Maareh, najaar 2009 dan maar weer eens aan de sterke drank in Tante Pe?
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

HansP

Voor iedereen die niet weet wat Jaap Denee vroeger deed:



Sorry Jaap....
en dat niet eens in Tante Pé!

Groet,
Hans Pohlmann