ideetjes soortenlijst

Gestart door Folkert Jan, oktober 10, 2008, 18:34:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

ik heb een aantal ideetjes voor de soortenlijst om het wat overzichtelijker te maken


1 - zeldzaamheid.

nu
als je nu in de soortenlijst bij vogels zeldzaam invoert zie je OOK de vogels die zeer zeldzaam zijn. dit maakt het in mijn ogen wat onoverzichtelijk

mijn idee
als je nu bijvoorbeeld zeldzaam of algemeen selecteert dat je dan alleen de vogels vind in die specifieke zeldzaamheidsklasse.

eventueel
kun je ook zo doen dat je de control toets ingedrukt houdt en dat je meerdere variaties van zeldzaamheid aanklikt (bijvoorbeeld algemeen en zeer zeldzaam) en dat je dan alle vogels ziet die tot de klasse van algemeen en zeer zeldzaam ziet en niet die de status vrij algemeen of zeldzaam hebben.


2 - native/exotic

nu
als je nu in de soortenlijst bij vogels kijkt zie je alle vogels (native + exotic) dit vind ik persoonlijk weer erg onoverzichtelijk.

mijn idee
mijn idee is dat je kan aanvinken of je (zoals ook bij iemands profiel) of je exotic, escapes, ondersoorten etc er wel of niet tussen wil.


3 - alfabetische/taxonomische volgorde

nu
nu zie je de lijst op alfabetische volgorde.

mijn idee
als je naar je eigen levenslijst gaat kun je kiezen tussen eerste datum dat je die vogel gezien hebt en taxonomische volgorde. dat laatste vind ik zeer prettig en overzichtelijk. ik zou het fijn vinden als je die volgorde ook zou kunnen selecteren in de soortenlijst
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

hiskodevries

De soortenlijst is bedoeld om een soort te vinden, de volgorde / exotic [j/n]  is dan niet zo relevant.
jouw idee over zeldzaamheid in de overzichtschermen is op zich zelf niet verkeerd, maar zou ons zo`n 1000 emails opleveren. De gebruikers zijn nu eenmaal aan deze instellingen gewent.


Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0