roofvogel aan het jagen

Gestart door mark67, juli 22, 2008, 22:55:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

mark67

Rond de klok van 22.00 uur zag ik deze roofvogel aan het jagen boven het weiland. Laagscherend boven het veld, af en toe duikend in het veld. Ik weet het, de kwaliteit is niet erg best maar toch hoop ik dat iemand mij kan vertellen wat het is. Het is toch altijd leuk om te weten wat het is dat je gezien hebt.



met vriendelijke groet, Mark

markdebruin.nl

DanielS

#1
Boomvalk  :wub:
Op de eerste foto in hij denk ik een Libel aan het ontvleugelen.

Daniel
Daniel

apache007

mvg,
Niels


VWG De Hop

If I could hear the greatest sound
the silence of forest in the early morning
just interrupted and up valued by the lonely call of a bird I would answer


mark67

Ik had mazzel dat ie af en toe naar me toe kwam vliegen. Maar het is moeilijk om met 1/200 en een externe flitser zo'n beestje in de donkere lucht stil te laten hangen. De bovenste is de beste die ik heb, mede dat ie bijna boven mijn hoofd vloog. Bedankt voor de informatie....
met vriendelijke groet, Mark

markdebruin.nl

Kasper S

O.a. te onderscheiden van een slechtvalk door het rood bij zijn poten. Dan weet je dat voor de volgende keer ;)
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

ahjoon

CiteerO.a. te onderscheiden van een slechtvalk door het rood bij zijn poten. Dan weet je dat voor de volgende keer ;)
Wat weer niet wil zeggen dat alle Boomvalken een rode broek hebben..  ^_^  
Met vriendelijke groet,

Arjan


;-) -> http://waarneming.nl/waarneming/view/46346147

Kasper S

Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

mark67

Hij/zij was er vanavond weer. Maar ik werd lastig gevallen door een grote zwerm Junikevers. Van de week maar eens aan de andere kant van de wei gaan staan. Misschien zijn die rot kevers daar niet. Mooi gezicht trouwens zo'n beestje te zien jagen zo laag over het veld...
met vriendelijke groet, Mark

markdebruin.nl

BramtK

Zou hij of zij niet juist op die kevers jagen?

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Kasper S

Denk niet dat die kevers slim genoeg zijn om een Boomvalk te kunnen identificeren en hem daarna aanvallen...
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Justin Jansen

#11
CiteerDenk niet dat die kevers slim genoeg zijn om een Boomvalk te kunnen identificeren en hem daarna aanvallen...
Lees bovenstaande post van Bram eens goed...
M.v.g., Justin Jansen


Kasper S

Citeer
CiteerDenk niet dat die kevers slim genoeg zijn om een Boomvalk te kunnen identificeren en hem daarna aanvallen...
Lees bovenstaande post van Bram eens goed...
Heb ik gedaan, dus is de conclusie van mijn post hetzelfde als die van Bram ;)  
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Justin Jansen

Een aantal kevers die op een Boomvalk jaagt..
Coleoptera hoort juist bij het hoofdvoedsel van een Boomvalk, daarom is de Boomvalk juist op deze plek.
M.v.g., Justin Jansen


Rinie van Reenen

#14
CiteerEen aantal kevers die op een Boomvalk jaagt..
Coleoptera hoort juist bij het hoofdvoedsel van een Boomvalk, daarom is de Boomvalk juist op deze plek.
Justin: lees de bijdrage van Kasper eens goed. Deze keer is'ie wel redelijk grappig ;).

Hij bedoelt:
Observatie: een combinatie van junikevers en Boomvalk.
Vooronderstelling: het is geen coïncidentie, maar beider aanwezigheid houdt verband met elkaar.
Hypothese 1: Junikevers vliegen daar omdat ze weten dat hun prooi, de Boomvalk, daar ook vliegt.
Hypothese 2: De Boomvalk vliegt daar, omdat zijn prooi, de Junikever, daar ook vliegt.
Hypothese 2 verdient de voorkeur boven hypothese 1 (Waarom??? Niemand die het weet, maar het zal wel!) :P

Overigens wel erg gave foto: Boomvalk gepakt met een flitser!
Groet, Rinie van Reenen

Kasper S

2: Omdat de Boomvalk slimmer is als de Junikever. De Junikever daar vliegt omdat hij niks beters te doen heeft, daar maakt de Boomvalk dankbaar gebruik van om zijn kater weg te eten.  
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao