Hoofdmenu

miniteek

Gestart door bruggeman, juli 08, 2008, 21:25:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

bruggeman

DEze teek zat op mij. Hij viel op door zijn bleek vuilzalmroze kleur. De meeste teekjes zij dionker zwart bruin. Hij is niet meet gaaf. Er zit een gaatje in van de tekenpincet en het voortste stukje van zijn boor is denk ik afgebroken, maar misschien toch genoeg detail voor determinatie? Ongeveer 1 mm. Indien nodig: ik heb nog veel meer fotoos
groet,
Ida

bruggeman

iets groter
groet,
Ida

bruggeman

oetsje meer naar achter
groet,
Ida

bruggeman

nog eentje
groet,
Ida

bruggeman

met opvallend licht
groet,
Ida

javanerkelens

Zo! Dat is leuk gefotografeerd!
Maar minder leuk, dat hij je al heeft "gebeten".
Wel goed opletten, dat je geen plek krijgt (met of zonder ring), want ik heb net mijn kuur van twee weken weer achter de rug!
De soort geen idee....maar misschien dat deze link wat kan helpen.
teken info

Groet Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

Gert Veurink

#6
Ik heb geen flauw idee. Maar misschien heb je hier iets aan.
Hoe het ook zij: ontzettend gave serie foto's!
groet!
Gert Veurink



bruggeman

Dank Gert en Joke,

Ja, ik let goed op rode kringen. Ik hoop dat jouw kuur goed gewerkt heeft. Die teken zijn erg vervelend, als je plezier wilt hebbben buiten zijn ze helaas niet helemaal te vermijden. Gelukkig schijnt snel weghalen goede bescherming te bieden en ik kan iedereen een tekenpincet aanraden. Ideaal, maar de gebruiksaanwijzing bij de Vapoma-pincet is nogal overdreven. Gewoon, vastklemmen en daarna voorzichtig draaien en tegelijk zachtjes trekken is even effectief als al dat gedraai en en geruk.

Een gewone pincet gaat ook maar dan moet je al draaiende en trekkende tegelijk ook nog zelf knijpen om de teek vast te houden.

O ja, natuurlijk ook: dank voor de complimenten en de sites
groet,
Ida

Gert Veurink

meen ergens gelezen te hebben dat het draaien achterhaald is. De laatste die ik had heb ik er dan ook rechtstandig uitgetrokken met m'n nagels, ging ook prima...
groet!
Gert Veurink



bruggeman

Weet je ook waarom dat niet draaien (het werkt goed) maar als ik daarna een controle uitvoer met de microscoop blijkt er wel vaak een stukje van de drilboor in mij achtergebleven te zijn. Misschien dat dat bij trekken minder is?

Enfin kans genoeg om het uit te proberen. Ik schijn precies dezelfde plekken leuk te vinden als teken........
groet,
Ida