Hoofdmenu

Wie helpt

Gestart door streetkajohn, maart 26, 2006, 17:42:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

streetkajohn

Groetjes,


John :)

Elachista

#1
Ik ga voor een jong exemplaar van Noctua comes.
Heb je de rups nog?
Groet,
Tymo

streetkajohn

#2
Nee, why ?

Dan zou ik moeten gaan zoeken, maar denk dat hij al over
alle bergen (blaadjes)  is  ;)
Groetjes,


John :)

Elachista

#3
Nee geeft niet, maar misschien was een foto van de rug handig geweest, ik meende even het zeldzame uiltje P. glareosa te herkennen namelijk...
Al denk ik wel dat het comes zou zijn, maar ik ben niet een zodanig grote rupsenkenner dat ik het met zekerheid kan zeggen :)
Groet,
Tymo

streetkajohn

He  :blink: had meer foto's er van ook van de rug en zo
maar die waren niet zo mooi

Das jammer heb ze niet meer. :wacko:


Gr john.
Groetjes,


John :)

Elachista

John,

Bij nader inzien is dit toch Paradiarsia glareosa! Ik heb de foto besproken met een rupsenkenner en blijkt dat glareosa zowel in Brabant als in Gelderland nu wel regelmatig als rups te vinden is en daar dus ook gewoner dan in de rest van Nederland. Mooi beestje, leuke vondst, hier zit ie niet.
Zou je de waarneming op Grijze herfstuil (zekere determinatie) willen zetten?

Bedankt,

Tymo
Groet,
Tymo

han.endt

#6
Niet alleen als rups. Opvallend is het ontbreken in de laatste jaren, terwijl er wel gekeken is. Kan altijd toeval zijn natuurlijk.
http://www.waarneming.nl/soort.php?id=9992...erfstuil&tab=wn

Ook liggen de waarnemingen dicht bij elkaar.
http://www.waarneming.nl/plotgebnietregio....t=0&werkgroep=7

Elachista

#7
Het schommelt altijd wel wat, vergeleken met vorige jaren heb ik bijvoorbeeld Lithophane semibrunnea niet meer gezien daarintegen lijkt het wel alsof Dichonia aprilina enorm aan het toenemen is in aantal. Ik weet ook niet wat de reden daarvan is, misschien kijken we wel niet goed, al vind ik het voor mijzelf wat vreemd omdat ik t.o.v. de vorige jaren steeds actiever wordt wat betreft het lichten en smeren, iets wat ik vorige jaren eigenlijk niet zoveel deed.
Groet,
Tymo

streetkajohn

Oke en thx

Leuk  :D

Wat 2 dagen met 19/20 graden niet uitmaken. :P

Werd ook eens tijd  ;)

Gr john.

Groetjes,


John :)