Najaarstrek 2008

Gestart door TjeerdBurger, juni 28, 2008, 12:49:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

teunvankessel

Er is 1 teller die telt op Falsterbo, volgens mij elke dag van zonsopgang tot zonsondergang.
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Tukkerbird

CiteerVandaag 230 pestvogels langs Falsterbo!

En 105 buizerds! Mischien de komende dagen dat ze eindelijk gaan (als ze nog niet gegaan zijn)? Vrijdag/Zaterdag is het oostenwind, laat ze maar komen!!!
Afgelopen Zaterdag was ook al redelijk trek van Buizerds,bij ons over de telpost hadden we er meer dan 100.

Kasper S

CiteerEr is 1 teller die telt op Falsterbo, volgens mij elke dag van zonsopgang tot zonsondergang.
stoer als je dat kan doen
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Christian

Er is idd 1 'echte' teller bij Falsterbo, deze persoon telt alleen wat hij ziet. Het kan dus zijn dat op 'minder goede' dagen er 50 Wespendieven/Notenkrakers/Pestvogels overvliegen die niet door deze persoon worden gezien en dus ook niet op internet komen.
(Deze info overigens van derden, dus veel meer weet ik er ook niet van)
Christian Brinkman

Alwin van Lubeck

Vandaag 94 Ruigpootbuizerds, 170 Pestvogels en 1 Notenkraker over Falsterbo.
Mvg,
Alwin van Lubeck

frankw

en 1509 Buizerd! Dit wordt leuk de komende paar dagen.

Thijs Fijen

Citeeren 1509 Buizerd! Dit wordt leuk de komende paar dagen.
1519 ;)
Verder opvallend vind ik de Groenlingen!
Thijs Fijen

Alwin van Lubeck

Mvg,
Alwin van Lubeck

henkjanvdkolk

Citeeren 1509 Buizerd! Dit wordt leuk de komende paar dagen.
Vergeet de 167 rode wouwen niet en de OOSTENWIND de komende dagen!  :)  
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Tukkerbird

Citeer
Citeeren 1509 Buizerd! Dit wordt leuk de komende paar dagen.
Vergeet de 167 rode wouwen niet en de OOSTENWIND de komende dagen!  :)
Dit kan inderdaad wel eens een goed weekend voor de roofvogels worden,het moet toch een keer flink los gaan.

Kasper S

Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

frankmeer

#131
Dat wordt alleen nog maar meer de komende dagen.
Frank van der Meer

Kasper S

Ik mag het hopen(dat ze hier in de buurt komen)!
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

TjeerdBurger

lijkt erop dat het goed gaat komen Kasper, vandaag zijn er al weer leuke aantallen en groepen gezien en met de Oostenwind ben ik er benieuwd wat morgen op gaat leveren!

Kasper S

Ja ook over mijn vaste vogel gebied, helaas kon ik vandaag dan weer net niet aanwezig zijn :( Dit weekend dan maar beter.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

BWoets

Vandaag 770 pestvogels en 1210 barmsijzen langs Falsterbo!!! Daarnaast nog een slordige 113 Rode Wouwen.. dat gaat leuk worden met die NO-wind!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

JohanvantBosch

Citeerhttp://waarneming.nl/soort/view/19?from=20...0&to=2008-10-30

Ook een hoop kraanvogels!
Gisteren zagen we 20.000 exemplaren op een slaapplaats in de omgeving van Osnabruck (Duitsland). Mocht die wind nou goed worden, dan zit er nog wel wat in het vat  ;)  

Marc Bulte

Vandaag weer veel barmsijzen (1500) en pestvogels (660) in Falsterbo.
Groeten,
Marc Bulte
Mijn fotosite

Alwin van Lubeck

870 Barmsijzen en 520 Pestvogels langs Falsterbo.

In Estland werd een Witrugspecht gevangen, misschien rukken ze wat op....

http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?t...8&site=0&taal=1
Mvg,
Alwin van Lubeck

frankmeer

#139
Telpost De Hoekse Sluis (Bergambacht) had vandaag nog een gierzwaluw spec.
Frank van der Meer

henkjanvdkolk

Weer leuke aantallen groenlingen (gister 6900, vandaag 3510) en barmsijsen (vandaag 540) over Falsterbo!
De pestvogels blijven ook doorvliegen (vandaag 130)!
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

GertJ

CiteerEr is idd 1 'echte' teller bij Falsterbo, deze persoon telt alleen wat hij ziet. Het kan dus zijn dat op 'minder goede' dagen er 50 Wespendieven/Notenkrakers/Pestvogels overvliegen die niet door deze persoon worden gezien en dus ook niet op internet komen.
(Deze info overigens van derden, dus veel meer weet ik er ook niet van)
Ik ben er in 2007 een paar dagen geweest. Het tellen daar is erg strak georganiseerd (moet ook anders kun je nooit goed jaren met elkaar vergelijken)
Er is 1 teller die van zonopkomst tot 14.00 telt wat hij ziet. Alleen bij goede roofvogeltrek mag er na 14.00 doorgeteld worden.

De teller liet zich niet afleiden door gekeuvel met toerist-tellers zoals ik, daar had-ie toen geen belangstelling voor (hij wordt tenslotte betaald om te tellen).

Verder heb ik weinig tikkertellers gezien zoals op Breskens, er wordt blijkbaar meer geschat en minder geteld.

Overigens is de telpost Falterbo nog behoorlijk afhankelijk van goed weer.
Alleen bij zuidwester wind komen de grote aantallen wespendieven laag over de post. Bij noordoosten of andere rugwind steken de volgels al op andere plekken over naar Denemarken.

Maar zeker de moeite om een keer langs te gaan als je de kans krijgt (en er is goede wind)

Gert Jager
Groet Gert Jager

Kasper S

Staat vandaag een stukje over het vangen van trekkende vogels in de krant. Best leuk om te lezen wat voor technieken er gebruikt worden en op welke vogels. Blijkbaar vangen ze daar ook een nieuwe vogelsoort mee: De Roze Grutto
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Adri Clements

#143
En daar zijn de brandjes. Nog meer dan gisteren. Lang op moeten wachten, maar daar zijn ze eindelijk. Overweldigend!
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

henkjanvdkolk

Vandaag oa 335 pestvogels en 2240 barmsijzen over falsterbo!
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Thijs Fijen

Hoezo de noordelijke soorten komen er aan? http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?t...1&site=0&taal=1

Bovendien een extreme bovenkou vanuit het noorden. Van Groenland via Noorwegen naar Noord Duitsland. Nederland blijft redelijk warm, maar alsnog extreem koud voor de regio. Wie weet neemt het wat mee :)
Thijs Fijen

EVGemert

Ik zou gewoon over zee gaan zitten turen:-)

http://waarneming.nl/foto/view/576511

Groeten,
Eric

frankmeer

Frank van der Meer

Marc Bulte

Over Munster in het westen van Duitsland worden deze middag vele grote groepen kraanvogels overtrekkend gemeld ri W. Lucht in de gaten houden dus!
Groeten,
Marc Bulte
Mijn fotosite

Thijs Fijen

CiteerOver Munster in het westen van Duitsland worden deze middag vele grote groepen kraanvogels overtrekkend gemeld ri W. Lucht in de gaten houden dus!
Vroeg in de middag of laat in de middag? Interessant of het morgenochtend heel erg leuk kan zijn of in de nacht
Thijs Fijen