Enorm goudhaantje

Gestart door fietfiew, mei 19, 2024, 21:04:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

fietfiew

Beste vogelaars,

Ik had zojuist twee vogels in de tuin die ik nog niet eerder heb gezien. Ik wil nu zó graag weten wat het was! Het is helaas niet gelukt om er een foto van te maken, maar ik kan ze wel beschrijven.

Qua grootte en vorm kwamen ze in de buurt van een kauw, iets kleiner misschien. Verder had, in ieder geval een van de twee, een gele kruin. Ook zag ik wat gele, zwarte en rode kleuren in het verenkleed. De gele kruin deed me denken aan een goudhaantje, maar qua formaat en vorm zag ik totaal geen gelijkenissen.

Ik heb al twee vogelboeken doorgebladerd, maar nog niets gevonden wat er op lijkt. Misschien nog relevant om te melden dat ik aan de bosrand van de Veluwe woon.

Heeft een van jullie een idee wat ik gezien kan hebben?

Alvast bedankt!

mgieskens

Geen idee. Misschien een of andere ontsnapte parkiet- of papagaai-achtige
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

frankneijts

Citaat van: fietfiew op mei 19, 2024, 21:04:30 PMBeste vogelaars,

Ik had zojuist twee vogels in de tuin die ik nog niet eerder heb gezien. Ik wil nu zó graag weten wat het was! Het is helaas niet gelukt om er een foto van te maken, maar ik kan ze wel beschrijven.

Qua grootte en vorm kwamen ze in de buurt van een kauw, iets kleiner misschien. Verder had, in ieder geval een van de twee, een gele kruin. Ook zag ik wat gele, zwarte en rode kleuren in het verenkleed. De gele kruin deed me denken aan een goudhaantje, maar qua formaat en vorm zag ik totaal geen gelijkenissen.

Ik heb al twee vogelboeken doorgebladerd, maar nog niets gevonden wat er op lijkt. Misschien nog relevant om te melden dat ik aan de bosrand van de Veluwe woon.

Heeft een van jullie een idee wat ik gezien kan hebben?

Alvast bedankt!


Sorry maar zonder foto wordt het alleen maar giswerk en daar moet je niet eens aan willen beginnen..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Ton van Haaren

Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

keesschreven

Gaai?
Maar ik ben bang dat Frank gelijk heeft!
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

fietfiew

Bedankt voor alle reacties!

De pestvogel lijkt er inderdaad sterk op! Al durf ik niet met zekerheid te zeggen dat dat hem was.

Ik hoop dat ze nog een keer terugkomen. Dan zal ik zeker een foto proberen te maken en deze hier plaatsen.