groen rupsje

Gestart door Kat-oele, mei 06, 2024, 11:33:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

Kat-oele

Durft iemand een naam aan dit rupsje te geven??

https://waarneming.nl/waarneming/view/308050466
<<< Karin >>>

marcel234

Misschien helpt het als je bij je waarneming de waardplant / foto van de waardplant vermeld. Lijkt een vrouwenmantel?

Kat-oele

Citaat van: marcel234 op mei 06, 2024, 11:48:53 AMMisschien helpt het als je bij je waarneming de waardplant / foto van de waardplant vermeld. Lijkt een vrouwenmantel?

Daarom had ik die extra foto juist toegevoegd in dit topic, het leek mij tamelijk duidelijk  ;D
Overigens zit-ie wel op die plant, maar lijkt-ie er niet van te eten (en om die reden niet bij de melding ingevuld)
<<< Karin >>>

rupsje

Heb je geen betere foto (liefst van de kop). Zou best eens eens bladwespenlarve kunnen zijn.

Herman Damman
rupsje

Kat-oele

Citaat van: rupsje op mei 06, 2024, 21:05:56 PMHeb je geen betere foto (liefst van de kop). Zou best eens eens bladwespenlarve kunnen zijn.

Herman Damman

Nee, helaas niet. Foto is met de telefoon gemaakt. Bij de melding zelf staat nog wel een andere - gecropte - foto, maar veel valt er niet van te maken vrees ik... Was te proberen. Zag het beestje vandaag weer in eigen achtertuin, maar toen ik terug was met de camera kon ik hem/haar al niet meer vinden.
<<< Karin >>>

Rayan Majoor

Bladwesplarve inderdaad. Lijkt op een Periclista, maar heb ook wel eens een gelijkende larve op nagelkruid gehad. Weet niet meer of die ook dat genus was.
Ik kan het later nog wel even terugzoeken, nu niet de tijd voor :angel:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Kat-oele

Citaat van: Rayan Majoor op mei 06, 2024, 22:21:44 PMBladwesplarve inderdaad. Lijkt op een Periclista, maar heb ook wel eens een gelijkende larve op nagelkruid gehad. Weet niet meer of die ook dat genus was.
Ik kan het later nog wel even terugzoeken, nu niet de tijd voor :angel:

Goed mogelijk hoor!

En heel nieuwsgierig trouwens wat je daar zegt. Links en rechts van deze vrouwenmantel staat namelijk geel nagelkruid  ;D
<<< Karin >>>

Rayan Majoor

https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=394695.new#new

Daarzo het topic van mijn nagelkruid-larven. Volgens mij had ik destijds ook in de buurt vrouwenmantel staan, dus praktisch exact hetzelfde biotoop dan ;D
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Kat-oele

#8
Citaat van: Rayan Majoor op mei 07, 2024, 21:28:20 PMhttps://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=394695.new#new

Daarzo het topic van mijn nagelkruid-larven. Volgens mij had ik destijds ook in de buurt vrouwenmantel staan, dus praktisch exact hetzelfde biotoop dan ;D

 :duim:

Maar dan zou het dus geen larve van een Periclista, maar van een Claremontia zijn begrijp ik hieruit?  :rolleye:
<<< Karin >>>

Rayan Majoor

Klopt: zoals ik al in m'n vorige bericht aangaf, wist ik al niet helemaal zeker meer of de larve op nagelkruid ook een Periclista was, of een ander genus :angel:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl