Hoofdmenu

Vogelgeluid?

Gestart door Stefanie, april 30, 2024, 23:24:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stefanie

's Ochtends om 8u35 hoorde ik een onbekend geluid aan de rand van het bos (Herenthout). Ik heb het trachten analyseren met de Merlin app maar door de veelheid aan vogelzang van andere soorten heeft de app het geluid niet opgepikt (of is het afkomstig van een ander dier?).

Het betreft de luide roep die uit twee tonen bestaat en hoog eindigt op 00:01, 00:05, 00:09, 00:10, 00:11, 00:17, 00:19, 00:20, 00:23, 00:24.

Is er iemand die mijn mysterie kan oplossen?


Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarnemingen.be/observation/307124387/.
1 Vogel onbekend - Aves indet.
datum: 2024-04-30
locatie: Antwerpen (AN)

geluiden:
https://waarnemingen.be/sounds/245570/

OlivierO

Met een hoofdtelefoon is het heel duidelijk te horen. Het lijkt mij ook een vogel te zijn, maar ik kan niet zeggen dat ik het al eerder gehoord heb.

Waar hoorde je dit exact? Ik woon niet ver van Herenthout. ;-)
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

pdeknijff

De klassieke instinker in parken en bossen: Vlaamse gaai.
Deze soort heeft een uitgebreid repertoir van roepjes en zang en is ook een goede imitator. De roepjes die je op de opname kunt horen zijn tamelijk klassiek.
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Stefanie

Citaat van: pdeknijff op mei 02, 2024, 08:12:27 AMDe klassieke instinker in parken en bossen: Vlaamse gaai.
Deze soort heeft een uitgebreid repertoir van roepjes en zang en is ook een goede imitator. De roepjes die je op de opname kunt horen zijn tamelijk klassiek.

Bedankt voor de bevestiging, Peter! De validator had het intussen al aangepast.

Interessant om te horen dat het vrij klassieke geluidjes zijn voor een gaai. Ik ga regelmatig wandelen en het geluid was mij volstrekt onbekend, ik had het nog nooit eerder gehoord. Weer iets bijgeleerd! Merci voor je antwoord, Peter!

Stefanie

Citaat van: OlivierO op mei 01, 2024, 09:53:48 AMMet een hoofdtelefoon is het heel duidelijk te horen. Het lijkt mij ook een vogel te zijn, maar ik kan niet zeggen dat ik het al eerder gehoord heb.

Waar hoorde je dit exact? Ik woon niet ver van Herenthout. ;-)

Blijkbaar was het gewoon een gaai. Ik had dit geluid inderdaad ook nog niet eerder gehoord, blij dat ik niet alleen ben 😉 bedankt voor je antwoord, Olivier!