Havik of slechtvalk

Gestart door LarsvanH, december 29, 2023, 09:20:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

LarsvanH

In eerste instantie dacht ik aan een slechtvalk maar na bestudering van de foto's lijkt het me toch een havik. Kan iemand deze beginner een handje helpen?

https://waarneming.nl/observation/295258638/

Henri van Dodeweerd

Kun je ook de originele foto's erbij zetten. Als je die wat oplicht, wordt het al een stuk duidelijker....
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

OJGoreng

Met vriendelijke groet, Zainal

LarsvanH

Dank voor het snelle bericht. Fijn om te leren van de pro's. Ik heb geprobeerd de originele foto over te belichten, maar werd er niet veel beter van.

LarsvanH

Toch maar even het origineel en de adjusted photo toegevoegd. Altijd lastig fotograferen in de schemering.

Henri van Dodeweerd

Maar op deze foto's is wel duidelijk dat het geen slechtvalk is  ;).
Verder eens met Havik
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

OlivierO

Ik vind de staart wel heel lang lijken voor een Havik.  :huh:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Oenanthe

Maak je geen zorgen Olivier. Als de determinatie niet klopt is er gauw genoeg iemand die dat in het forum meldt. Daar is het forum immers voor een groot deel mee gevuld de laatste tijd  ;D
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

LarsvanH


OJGoreng

Citaat van: OlivierO op december 29, 2023, 18:15:27 PMIk vind de staart wel heel lang lijken voor een Havik.  :huh:

"Lange" kop, duidelijke scherpe S-vormige achterrand aan de vleugel, profiel van de punt van de staart met kortere buitenste pennen. Allemaal pro havik, contra sperwer. Slechtvalk valt meteen af door o.a. vorm van de vleugels en de veel te lange staart.
Met vriendelijke groet, Zainal

keesschreven

NIET op de link klikken van alongream!

Die heeft hij veranderd en het is geen echte quote!
Waarschijnlijk phishing.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Datura

Citaat van: keesschreven op januari 26, 2024, 12:49:00 PMNIET op de link klikken van alongream!

Die heeft hij veranderd en het is geen echte quote!
Waarschijnlijk phishing.

Bericht verwijderd
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Oenanthe

Niet helemaal. Micha heeft hem geciteerd en de link daarin is nog actief. Graag ingrijpen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Matthijs Molenaar

Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

Micha annoff

Citaat van: Oenanthe op januari 26, 2024, 15:50:56 PMNiet helemaal. Micha heeft hem geciteerd en de link daarin is nog actief. Graag ingrijpen.

Reactie verwijderd. Lekker dom van me