Vakantie + gas terug

Gestart door nielseimers, augustus 21, 2023, 14:52:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

valentine

Bedankt zover, Niels! Ik hoop dat waarneming.nl niet aan eigen succes ten onder gaat door mensen die dit item nooit zullen lezen. Fijn dat je toch nog doorgaat, al is het op een zachter pitje. Meer in het veld, minder achter de computer: geniet ervan!

Groet,
Valentine

Jochem Nuva Macaré

Ik begrijp die keuze heel goed Niels; eveneens goed dat je 't hier meldt.
Durf vooral ook lekker terug te kijken op de – door jouw intensieve validatiewerkzaamheden – gigantische bijdrage die je (al) hebt geleverd aan de Nederlandse floristiek, NIA en 't enthousiasmeren/educeren van het waarnemende volk.

Hopelijk vormt je besluit ook een extra sein aangaande de 'last' van de komst van ObsIdentify.

Bij deze wou ik ook nog graag onderstrepen dat ik de irritatie omtrent de extreme twitchers goed begrijp; ik heb het ook bij opleidingsgenoten in extreme mate gezien. Zij interesseerden zich niet eens voor de taxa zelf, maar alleen voor het extra soortje in hun soortenlijstscore. Ook vanuit het oogpunt van de uitstoot van het verre rijden vind ik dat niet oké.

Geniet van de tijd die er nu vrijkomt en ontzettend bedankt voor al je hulp, alertheid en tijd!

William de Jong

#32
Hoi Niels,

Ik herken me in hoge mate in jouw bericht. Hoewel ik natuurlijk totaal niet in de buurt kom van jouw validatie-statistieken, waarvoor niets dan hulde. Ik waardeer het enorm dat je dit hier deelt, bedankt!  Het laat onder meer duidelijk zien waar de schoen wringt, en waardoor ook veel paddenstoelen-validatoren minder tot niet meer actief zijn op waarneming.nl.
Wellicht dat we de handen ineen kunnen slaan voor een nieuw soort invoer/validatie-portaal waarin kwaliteit en liefde/zorg voor de natuur voorop staan.

Goede vakantie gewenst, en zonnige en groene groeten uit Renkum!

Groeten, William de Jong

E. van Wijk

Dank voor je inzet Niels, ik heb enorm veel aan jouw vele, vaak erg snelle validaties gehad als totale beginneling dit jaar. Hopelijk heb je een fijne vakantie (gehad).

Overigens - ik hoop dat mijn waarnemingen niet (te vaak) bij jou Niels en bij andere validatoren hier in de jeukzone zitten. Met name in het begin dacht ik niet echt over de in deze topic besproken problematiek na en huppelde ik klakkeloos achter de suggesties van het beeldherkenningsalgoritme aan. (Soms nog steeds, maar ik probeer kritisch te zijn en me in te lezen.) De dienst die wordt geleverd met validaties hier vind ik namelijk wel enorm waardevol en leerzaam, en als er iets is dat ik kan doen om het jullie minder zuur te maken hoor ik dat graag (kan ook als feedback op mijn waarnemingen).