Verkeerde foto bij de meidoornbladroller.

Gestart door Micha annoff, mei 22, 2023, 20:45:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Micha annoff

Beste admins en medewerkers van waarneming.nl,
Volgens mij zit er een fout bij de soort: Meidoornbladroller (Archips crataegana)
Namelijk als ik naar beneden scrol zie ik net als bij elke soort imago en dan een foto van een imago en het stukje van rups,maar in dit geval staat er op die plaats geen rups van de Meidoornbladroller,maar een imago.
Kan dit gewijzigd worden?
Vriendelijke groet: Micha Annoff.

Ik zie nu trouwens ook dat de foto van de pop ook een imago betreft :huh:


Rayan Majoor

Hallo Micha,

goed dat je het zegt. Het probleem hier is dat een aanzienlijk deel van de waarnemingen zonder stadium ingevoerd wordt, en soms het verkeerde stadium ingevoerd wordt (of niet aangepast bij de foto wanneer een soort gekweekt wordt). Wanneer een admin de foto dan selecteert voor de soortinfo, wordt deze met het stadium van de waarneming aangegeven - met dus als gevolg dat de foto verkeerd staat als de waarneming dat ook is. Interessant genoeg lijken veel validatoren die niet te beseffen of niet erg te vinden (de waarneming is immers als zodanig goedgekeurd én bij de soortinfo gezet).
In dit geval pas ik het even aan, maar ik ben bang dat dit niet de laatste keer zal zijn dat je zoiets tegenkomt. Laat het gerust weten, want persoonlijk vind ik dat toch tenminste op de soortpagina wel alle details horen te kloppen.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Micha annoff

Dank Rayan Majoor! Nu is alles duidelijk voor mij :duim:
Groet Micha Annoff.