Groep vogels laag boven het riet

Gestart door Gijs21, november 10, 2022, 11:17:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gijs21

Dit keer heb ik een hulplijn nodig zonder enig idee welke soort ik heb gezien. Ook geen foto of geluidopname. Ik kan alleen een omschrijving geven. Misschien ligt het voor de hand, maar ik tast nu even in het duister.

Locatie: De Groene Jonker
Tijdstip: Ongeveer 9:15 uur

Vanaf de weg zag ik boven het gebied een groep vrij kleine vogels laag boven het riet vliegen. Strak in formatie en erg snel. Door de kijker kon ik ze volgen, zonder details te kunnen zien. De onderkant leek wit, bovenkant donker. Scherpe vleugels. Het deed mij denken aan bijvoorbeeld een groep drieteenstrandlopers, die je wel eens boven zee of de vloedlijn laag over ziet scheren. Maar die vind je niet in het binnenland denk ik.

Ik heb zitten denken wat het zou kunnen zijn. Ik heb ze eerder gezien, maar het lukt niet om tot een determinatie te komen. Spreeuwen waren het niet. Kieviten ook niet, die zijn groter. Goudplevier misschien?


OJGoreng

Watersnip ligt voor de hand, maar ik vrees dat je met deze beschrijving nooit zekerheid gaat krijgen.
Met vriendelijke groet, Zainal

Gijs21

Citaat van: OJGoreng op november 10, 2022, 13:25:34 PMWatersnip ligt voor de hand, maar ik vrees dat je met deze beschrijving nooit zekerheid gaat krijgen.

Watersnip..dat zou wel eens kunnen. Het stikt in De Groene Jonker van de watersnippen. Zij leken kleiner dan watersnippen maar dat zal wel vertekenen door de afstand.
Ik stelde de vraag niet om zekerheid te krijgen, eerder om een aanwijzing te krijgen wat het zou kunnen zijn.