Locatie komt niet mee met foto in ObsID

Gestart door Ellen v Norren, juni 02, 2021, 14:28:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ellen v Norren

Bij mij komt de locatie niet mee met de foto's. Dat was tot gistermiddag wel zo. Mijn GPS staat aan, mijn camera en obsid hebben rechten voor locatie. Ik heb Android. Ik heb mijn telefoon al 2x herstart. Ik zie dat anderen dit ook hebben maar kan bij de antwoorden nog geen oplossing vinden. Hoe los ik dit op? Ik ben zo enthousiast over obsid, en wil er heel graag mee werken. Groet, Ellen

hiskodevries

CiteerDat was tot gistermiddag wel zo
De vraag is dan: wat is gistermiddag gewijzigd op je smartphone ?
obsidentify is in die tijd niet aangepast
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Ellen v Norren

Er was niks veranderd. Obsid en camera hebben rechten voor locatie. Ik heb de app al een keer opnieuw geïnstalleerd, telefoon opnieuw opgestart, het werkt nog steeds niet. Zo jammer! De app werkte zo goed en fijn!
Groet, Ellen

RB

Zie ook mijn post over locatiegegevens. Ik vermoed dat jij hetzelfde probleem hebt. Kun jij bij jouw foto's in je galerij controleren welke extensie je foto's hebben?

Bij mij is dat enkele maanden geleden na een android update gewijzigd van jpg naar heic en ongeveer sindsdien pakt ObsIdentify de locatiegegevens niet meer. Ik vermoed sat er een verband bestaat en dat ObsIdentify niet goed werkt met het Heic formaat.