Geen validatie op planten bij waarneming.nl op dit moment?

Gestart door John Kil, mei 19, 2021, 21:53:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

John Kil

Beste validatoren planten op Waarneming.nl,

Sinds 17 mei worden mijn waarnemingen van planten niet meer gevalideerd.
Is hier een reden voor?
Met vriendelijke groeten,
John Kil

nielseimers

#1
Daar is zeker een reden voor :rolleye: En de reden is niet dat we jou niet meer leuk vinden ;)

Door het promoten van ObsIdentify 2.0 op social media is het aantal fotowaarnemingen explosief toegenomen. Deze dagen zitten we gemiddeld op 6400 fotowaarnemingen per dag. Deze waarnemingen zijn bovendien van slechtere kwaliteit, waardoor we nóg meer tijd nodig hebben om deze te beoordelen.

Tegelijk is voor veel validatoren het veldseizoen begonnen, waardoor we minder tijd en energie hebben. We krijgen op de meeste dagen maar een kwart beoordeeld. En dat met bagger weer, moet je nagaan wat er gebeurt als het zonnig wordt.

We kunnen je dus helaas niet tijdig van feedback voorzien, dat zal moeten wachten tot na het veldseizoen.

John Kil

Beste Niels,
Bedankt voor je reactie.
Ik dacht al zoiets, ik heb veel respect voor het geduld en doorzettingsvermogen van de validatoren.
Ik zal geduld hebben.
Met vriendelijke groeten,
John Kil

Nathalie De Somer

Halo John,
Als er waarnemingen bijzitten waar je graag een advies of mening over wil, en de validatie blijft even uit, overweeg dan het gebruik van het forum. Er is altijd wel iemand die kan helpen.

vriendelijke groet
Nathalie

John Kil

Hallo Nathalie,
Het is inderdaad beter om meer van het forum gebruik te maken om advies te krijgen over waarnemingen waar ik niet goed uit kom.
Ik wil nog wel vermelden dat ik het afgelopen jaar veel bewondering en respect heb gekregen voor de validatoren die met kundigheid en geduld de waarnemingen behandelen.
Vriendelijke groeten,
John