T-ring Nikon op Trinocolaire stereomicroscoop 2,5cm welke maat bestellen?

Gestart door robertknoops, maart 17, 2021, 12:56:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

robertknoops

Hallo, Ik heb mij een Trinocolaire stereomicroscoop aangeschaft zodat ik ook foto's kan maken met mijn Nikon camera door de microscoop.
Ik weet er niets van maar heb begrepen dat ik een T-ring hiervoor nodig heb, nu heb ik al verschillende pogingen gedaan zoals
1,25 inch = 3,175 cm die was te groot toen de
0,965 inch = 2,45 cm die was te klein, daarna besteld
1 inch = 2,54 naar mijn menig zou deze eigenlijk moeten hebben passen maar deze bleek even groot te zijn als de 0,965 inch,
nu neem ik aan dat ze mij de verkeerde op hebben gestuurd maar helaas kon ik op het produkt en inpakdoos geen info vinden over de grote.

Misschien weet iemand hier welke ik nodig heb, de buitenkant schroefdraad is 2,5 cm helemaal precies is dit niet gemeten omdat ik geen schijfmaat heb.

Bij voorbaat dank,
Robert Knoops

gbeersma

Ik neem aan dat je als je de technische specificaties van de microscoop en van de camera erbij pakt de exacte maten kunt terugvinden.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

OJGoreng

Het klinkt alsof je een stap mist. Een T-ring (T-adapter) is het verloopstuk van je nikon-bayonet naar de T-schroefdraad van de microscoopadapter. Bedoel je niet de microscoopadapter zelf? Die kan inderdaad best heel specifiek voor het merk zijn.
Met vriendelijke groet, Zainal

robertknoops

Hoi Gerard,

Nee helaas, dat staat er nergens bij vermeld het is uit China, contact opgenomen met de fabrikant maar die zouden er nog op terug komen,
wat dus helaas niet gebeurd is.

Groeten,
Robert

robertknoops

Hallo Zainal, Ja klopt ik heb het niet goed uitgelegd, het gaat inderdaad om de T- schroefdraad ik wist niet dat het zo heet.
Ik heb vanalles geprobeerd 1,25 , 1 , 0,965 0,91 inch.
Nu heb ik het niet op de schroefdraad, maar heb ik het "buisje" eruit gehaald en daar past de 0,91 inch precies in.
Maar als de microscoop scherp is, dan is de camera onscherp. Ik kan er nu wel mee werken.

Groeten,
Robert