Forum, onveilige website

Gestart door Kat-oele, mei 24, 2024, 09:54:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

Kat-oele

Sinds kort kan ik niet meer bij het forum. Die geeft meteen een foutmelding (zie schermafbeelding)...

Ik dacht dat dit aan het beleid van de werkgever lag, maar dat blijkt niet het geval. De helpdesk gaf onderstaande reactie:

Toegang tot deze site wordt niet zozeer door ons geblokkeerd, maar door de browser. Dit vanwege het feit dat forum.waarneming.nl geen geldig SSL certificaat heeft.
De site www.waarneming.nl heeft dat wel. Dit kan alleen opgelost worden door de beheerders van de site zelf. Zij zullen een geldig certificaat moeten koppelen.
Alleen zo kan een beveiligde verbinding tot stand gebracht worden.


Bekend probleem?  :huh:
<<< Karin >>>

hiskodevries

ik heb daar geen last van, maar ik sluit niet uit dat het forum geen geldig certificaat heeft.
Mijn vermoeden is dat systeembeheer daar geen tijd in gaat steken.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

marcel234

#2
Het certificaat van het forum is volgens mij op 18 mei 2024 uitgegeven en is nog een paar maanden geldig, worden er geen oude gegevens gecached op jouw device? Op zaterdag een certificaat uitgeven klinkt als een noodgeval...
Ook hier geen problemen.

CiteerVerleend op   zaterdag 18 mei 2024 om 14:19:19
Verloopt op   vrijdag 16 augustus 2024 om 14:19:18

Maakun

Citaat van: marcel234 op mei 24, 2024, 10:44:37 AMHet certificaat van het forum is volgens mij op 18 mei 2024 uitgegeven en is nog een paar maanden geldig, worden er geen oude gegevens gecached op jouw device?
Ook hier geen problemen.

CiteerVerleend op   zaterdag 18 mei 2024 om 14:19:19
Verloopt op   vrijdag 16 augustus 2024 om 14:19:18

Dat is wat ik ook zie inderdaad.
Gr, Maarten