Fouten/ Errors en/and Bugs III

Gestart door hiskodevries, februari 04, 2021, 09:22:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: Daandrukker op juli 25, 2022, 18:22:12 PM
Een vreemde situatie, waarschijnlijk een bug? De waarneming van deze Aziatische hoornaar in Heythuizen is niet terug te vinden op de nieuwe site: https://oudeversie.waarneming.nl/waarneming/view/248377999

Ik zie de waarneming van Nies Klompen van 08-07-2022 op zowel de oude als de nieuwe site, ook als ik niet ben ingelogd.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Henk Soepenberg

Citaat van: Alex Kwak op juli 26, 2022, 09:26:36 AM
Citaat van: Daandrukker op juli 25, 2022, 18:22:12 PM
Een vreemde situatie, waarschijnlijk een bug? De waarneming van deze Aziatische hoornaar in Heythuizen is niet terug te vinden op de nieuwe site: https://oudeversie.waarneming.nl/waarneming/view/248377999

Ik zie de waarneming van Nies Klompen van 08-07-2022 op zowel de oude als de nieuwe site, ook als ik niet ben ingelogd.

Het account van Niels is nog geen 30 dagen oud: https://waarneming.nl/users/767890/ 
Op de nieuwe site is dan een waarneming pas te zien op de soortpagina's als deze is gevalideerd. https://waarneming.nl/pages/new-user/
Dus eergisteren nog niet gevalideerd, gisteren wel. Vermoed ik.
Vriendelijke groeten,
Henk

Daandrukker

Ah bedankt voor de info. In dat geval zou ik er voor pleiten dat deze blokkade wordt opgeheven voor de admins van de betreffende soortgroep.
Vriendelijke groeten,
Daan Drukker
Validatiecoördinator bij EIS-Kenniscentrum Insecten

Henk Soepenberg

Vriendelijke groeten,
Henk

Alex Kwak

Ik zal hier vandaag of morgen even naar kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

petraw

Grensgevallen, grens met België staat op de verkeerde plaats waardoor Belgische waarnemingen Nederlandse waarnemingen worden.

Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om een landsgrensfout te melden. Het gaat om de grens tussen Nederland en België ten westen van Nispen langs de Hollandsedreef. Het gaat om deze locatie: Nispen Hopmeerweg / grens: https://waarneming.nl/locations/21692/

De grens ligt zo'n 15 meter te ver naar het zuiden van de Hollandsedreef (halfverharde weg). Heel de bosstrook/houtwal is nu Nederlands grondgebied terwijl ter plekke duidelijk is dat het bij België hoort. Hierdoor komen waarnemingen die in België ingevoerd worden (bosstrook en landgoed Hemelrijk) op waarneming.nl terecht.

Het gaat o.a. om deze waarnemingen:
https://waarneming.nl/observation/237626884/ (op Roosendaal ingevoerd in waarneming.nl maar is in werkelijkheid België in landgoed Hemelrijk)
https://waarneming.nl/observation/242889175/

De halfverharde weg loopt van noordoost naar zuidwest en waar de bosstrook/houtwal op het satellietbeeld aan de onderzijde van de weg begint is al België. Dat is op een topografische kaart goed te zijn en in het veld natuurlijk aan de grenspaal die er staat.

Een waarnemer die meerdere waarnemingen heeft gedaan aan de Belgische kant heeft voorlopig zijn waarnemingen maar verwijderd. Dat is natuurlijk jammer want nu zijn ze echt in 'niemandsland' geraakt.

Hoop dat er een oplossing komt voor dit grensprobleem.

Groet, Petra

ruut

nieuw voor mij: voor 'n nieuwe waarneming in, druk op bevestig en krijg dan de melding dat ik moet inloggen :huh:
log opnieuw in en weg is m'n waarneming....na 00.15 3 keer plaatsgevonden.
fout in mijn PC?
groet, ruut

Alex Kwak

Citaat van: petraw op juli 27, 2022, 18:44:07 PM
Grensgevallen, grens met België staat op de verkeerde plaats waardoor Belgische waarnemingen Nederlandse waarnemingen worden.

Deze laat ik aan Hisko voor na z'n vakantie.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: ruut op juli 28, 2022, 01:04:56 AM
nieuw voor mij: voor 'n nieuwe waarneming in, druk op bevestig en krijg dan de melding dat ik moet inloggen :huh:
log opnieuw in en weg is m'n waarneming....na 00.15 3 keer plaatsgevonden.
fout in mijn PC?
groet, ruut

Ook nieuw voor mij. Zou een cookie-probleem kunnen zijn. Kan je je cookies voor deze site kunnen verwijderen? Dan moet je uiteraard nog wel 1x opnieuw inloggen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Daandrukker op juli 27, 2022, 11:18:12 AM
Ah bedankt voor de info. In dat geval zou ik er voor pleiten dat deze blokkade wordt opgeheven voor de admins van de betreffende soortgroep.

Voorlopige conclusie: de ongevalideerde waarnemingen van een nieuwe gebruiker zijn voor een validator wel te zijn in de validatieschermen, maar niet in de waarnemingen van de soort.
"It's not a bug, it's a feature"
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

petraw

Beste Alex,

Citaat van: Alex Kwak op juli 28, 2022, 07:31:21 AM
Citaat van: petraw op juli 27, 2022, 18:44:07 PM
Grensgevallen, grens met België staat op de verkeerde plaats waardoor Belgische waarnemingen Nederlandse waarnemingen worden.

Deze laat ik aan Hisko voor na z'n vakantie.

Dank voor je bericht.
Groet, Petra

Platbuik

Op onze levenslijst is een lege soort verschenen (zie plaatje).
Details laten zich niet opvragen. Opruimen lukt dan ook niet.

---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

M. Hoogteijling

#552
Het ging altijd goed met mijn lifelist op world.observation.org. Echter, vandaag selecteerde ik Malaysia en sindsdien blijft hij op Malaysie staan en kan ik niet terug naar "all"(countries). Dit is het geval op mijn telefoon in meerdere browsers, ook na wissen geschiedenis maar ook als ik nu op m'n laptop zit.

P.s. heb cache geleegd en zelfs hele geschiedenis gewist. Zowel op Android 12, Iphone SE als op Windowslaptop. Het land blijft Maleisië, gek.Bij een andere user blijft hij juist op "all" staan. Ik Jan wel in de selectielijst een land aantikken maar de uitkomst blijft Maleisië. Overigens kan een ander wel kijn hele lijst zien

Ps 2 als ik inlog op andere laptop, zonder login, gaat het overzicht meteen naar Maleisue

Vast iets heel eenvoudigs maar kan iemand me uitleggen hoe ik weer m'n complete levenslijst kan laten weergeven? Alvast bedankt,

Edit 1-8-22: op telefoon zie ik weer m'n complete lijst via "all countries". Lijkt weer te werken
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

Alex Kwak

Citaat van: M. Hoogteijling op juli 31, 2022, 14:22:56 PM
Edit 1-8-22: op telefoon zie ik weer m'n complete lijst via "all countries". Lijkt weer te werken

Er is in tussentijd niets aangepast...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

nielsyese

Zou er eens iemand kunnen kijken naar de Rijksdriehoekcoordinaten op de nieuwe website? Ik gebruikte deze vaak, maar op de nieuwe site klopt het niet meer en worden deze decimalen niet goed aangegeven. Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Alex Kwak

Citaat van: nielsyese op augustus 02, 2022, 21:52:24 PM
Zou er eens iemand kunnen kijken naar de Rijksdriehoekcoordinaten op de nieuwe website? Ik gebruikte deze vaak, maar op de nieuwe site klopt het niet meer en worden deze decimalen niet goed aangegeven. Alvast bedankt!

Kan je een voorbeeld geven, screenshot?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

nielsyese

#556
Citaat van: Alex Kwak op augustus 03, 2022, 08:11:29 AM
Citaat van: nielsyese op augustus 02, 2022, 21:52:24 PM
Zou er eens iemand kunnen kijken naar de Rijksdriehoekcoordinaten op de nieuwe website? Ik gebruikte deze vaak, maar op de nieuwe site klopt het niet meer en worden deze decimalen niet goed aangegeven. Alvast bedankt!

Kan je een voorbeeld geven, screenshot?

Ik heb een punt gepakt (in het scherm Invoeren->Waarneming) in het gebied Yerseke - Zeedijk Breedsendijk. De latitude/longitude (WGS84) zijn op de oude site en nieuwe site hetzelfde, dat is goed. Op de oude site staan de RDS-coördinaten goed, aangegeven als x=61.6852 en y= 391.2007.

Op de nieuwe site staat echter bijvoorbeeld in hetzelfde scherm RD new 61686 en 391206. Ik zou het heel handig vinden als de notatie zou zijn als op de oude site, met de punt ertussen.

Zie ook nog een foto van het RD-stelsel in de bijlage. In het nieuwe invoerscherm staat ook 'RD New', de toevoeging 'new' kan wel verwijderd. Het RD-stelsel is nooit veranderd.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Alex Kwak

Citaat van: nielsyese op augustus 03, 2022, 14:34:55 PM
Op de oude site staan de RDS-coördinaten goed, aangegeven als x=61.6852 en y= 391.2007.
Op de nieuwe site staat echter bijvoorbeeld in hetzelfde scherm RD new 61686 en 391206. Ik zou het heel handig vinden als de notatie zou zijn als op de oude site, met de punt ertussen.

Als oud-Kadastermedewerker moet ik zeggen dat binnen het Kadaster de notatie xxxxxx yyyyyy wordt gebruikt. Dus dit lijkt me een verbetering tov de oude site.

Citaat van: nielsyese op augustus 03, 2022, 14:34:55 PM
Zie ook nog een foto van het RD-stelsel in de bijlage. In het nieuwe invoerscherm staat ook 'RD New', de toevoeging 'new' kan wel verwijderd. Het RD-stelsel is nooit veranderd.

Ook hier spreekt weer de oud-Kadastermedewerker: RD new bestaat zeker wel, hierin is een minimale correctie uitgevoerd tov de oude RD.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

nielsyese

Citaat van: Alex Kwak op augustus 04, 2022, 10:54:08 AM
Citaat van: nielsyese op augustus 03, 2022, 14:34:55 PM
Op de oude site staan de RDS-coördinaten goed, aangegeven als x=61.6852 en y= 391.2007.
Op de nieuwe site staat echter bijvoorbeeld in hetzelfde scherm RD new 61686 en 391206. Ik zou het heel handig vinden als de notatie zou zijn als op de oude site, met de punt ertussen.

Als oud-Kadastermedewerker moet ik zeggen dat binnen het Kadaster de notatie xxxxxx yyyyyy wordt gebruikt. Dus dit lijkt me een verbetering tov de oude site.

Citaat van: nielsyese op augustus 03, 2022, 14:34:55 PM
Zie ook nog een foto van het RD-stelsel in de bijlage. In het nieuwe invoerscherm staat ook 'RD New', de toevoeging 'new' kan wel verwijderd. Het RD-stelsel is nooit veranderd.

Ook hier spreekt weer de oud-Kadastermedewerker: RD new bestaat zeker wel, hierin is een minimale correctie uitgevoerd tov de oude RD.
Hallo Alex, bedankt voor je reactie! Excuus, het was me onduidelijk waarom de notatie anders was en ik kon nergens vinden waarom, en ging er vanuit dat het fout was. Mijn fout. Nu heb ik het wel teruggevonden, naar wat ik begreep is de x-as en/of y-as iets aangepast (?) zodat je x en y niet meer kan verwisselen of je niet meer op negatieve coördinaten uitkomt.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

jan.lohman

Goedemiddag,

Ik kan op 2 browsers klikken tot ik een ons weeg, maar het upload knopje om een foto toe te voegen werk niet.
Ik heb Chrome, en Edge geprobeerd.

Groet, Jan


xJochemx

Eerder had ik er geen last van, maar als ik nu de locatie aangeef in de kaart en daarna een foto upload, verspringt de locatie-pointer.
Validator plantenluizen (bladluizen)
Onderzoeker van soorten in de tuin
Groot Gierzwaluw liefhebber
www.xjochemx.nl

hiskodevries

Citaat van: jan.lohman op augustus 06, 2022, 17:09:21 PM
Goedemiddag,

Ik kan op 2 browsers klikken tot ik een ons weeg, maar het upload knopje om een foto toe te voegen werk niet.
Ik heb Chrome, en Edge geprobeerd.

Groet, Jan
het gaat over https://waarneming.nl/fieldwork/observations/create/?advanced=on ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Citaat van: xJochemx op augustus 07, 2022, 11:41:15 AM
Eerder had ik er geen last van, maar als ik nu de locatie aangeef in de kaart en daarna een foto upload, verspringt de locatie-pointer.
de foto's hebben wel of geen gps informatie?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

xJochemx

Citaat van: hiskodevries op augustus 07, 2022, 11:52:22 AM
Citaat van: xJochemx op augustus 07, 2022, 11:41:15 AM
Eerder had ik er geen last van, maar als ik nu de locatie aangeef in de kaart en daarna een foto upload, verspringt de locatie-pointer.
de foto's hebben wel of geen gps informatie?

Ze hebben geen GPS info.
Validator plantenluizen (bladluizen)
Onderzoeker van soorten in de tuin
Groot Gierzwaluw liefhebber
www.xjochemx.nl

hiskodevries

Jochem ik kan dat niet reproduceren op Chrome
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

sjogro

Kijkend met mijn mobiel op mijn eigen profielpagina zie ik waarnemingen uit Nederland en Rest van de wereld. Belgie valt buiten deze beide categorieën en m'n Belgische waarnemingen zie ik alleen terug op waarnemingen.be. Komt er voor Belgische waarnemingen ook nog een kolom op de NL profielpagina's?

hiskodevries

Die staan daar bij, vermits met hetzelfde account ingevoerd.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

sjogro

#567
Citaat van: hiskodevries op augustus 08, 2022, 07:21:56 AM
Die staan daar bij, vermits met hetzelfde account ingevoerd.

De waarnemingen zijn ingevoerd via de NL website en ObsIdentify. Ik zie op mijn profiel Nederland en Rest van de wereld. Onder allebei vind ik ze niet terug:

Profiel:


Nederland:


Rest van de wereld:


... Maar hier op het .be domein zie ik ze wel staan:

Link: https://waarnemingen.be/users/106527/observations/?

... Hoe krijg ik ze dan in mijn NL profiel te zien?

hiskodevries

je kunt beginnen om op waarnemingen.be voor meerdere soortgroepen soorten gezien te starten
of wachten tot de server dat doet
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

sjogro

Ah, de kolom verschijnt nu op het NL profiel, ik denk dat ik in deze browser nog niet eerder in .be was ingelogd.
Bedankt.