Welke gaasvlieg kan dit zijn?

Gestart door Rayan Majoor, mei 09, 2020, 10:45:09 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/190860831/.
3 Pseudomallada spec. imago, gezien
datum: 2020-04-05
locatie: Loenen (Gld.) - Loenense Bos (GE)

foto's:





Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Rayan Majoor

Toch wel? Had andere kleuren dan ik gewend was dus dacht dat het iets anders zou zijn. Gaat ie op goudoogje :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Arp

Deze heeftvnog wat pigmentvlekken van de winterkleur over de rug. Verder zijn ze qua groene kleurtint ook iets variabel, wat er ook aan kan liggen dat het een soortecomplez is natuurlijk.

Waar je het beste op kunt letten is vleugeladering(!!!) en zwarte kleurpatronen op aders, thorax en kop.

C.c.s.l heeft vrijwel helemaal geen zwarte vlekjes/aders (klein vlekje op zijknt thorax) en alleen een donkere/rossige veeg over de zijkant van de neus.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Rayan Majoor

Bedankt voor de toelichting :)
Zeker de vleugeladers moet ik eens een keer goed voor gaan zitten om uit te vogelen waar ik precies op moet letten... elke keer weer opnieuw opzoeken wat de kenmerken zijn is niet heel praktisch
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Arp

Er zijn wel wat onderwerpen op het forum over gewwest, maar deze kan ik makkelijker vinden
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Rayan Majoor

Duidelijk, zo moet het vast wel lukken. Thanks :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl