parijs

Gestart door Kees van Bochove, april 19, 2008, 19:43:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Kees van Bochove

9 mei ga ik met school naar parijs. we mogen de hele dag vrij rondlopen. ik heb zin om rond/ in parijs de natuur op te zoeken. hebben jullie tips van leuke stukjes in parijs, of in de directe omgeving? voor bijv vlinders, maar ook libellen, planten, vogels (alles ja :lol: )
groeten, Kees van Bochove
Waarnemingen: http://waarneming.nl/user/view/8118

Elachista

#1
Hoi Kees!

Nah, wat leuk zeg. Ik ben vorige week in Parijs geweest :P
Ik geef je enkele tips. Bij de trap vlak boven de draaimolen, langs het veldje naar de Sacre Coeur (Montmartre) vind je een rijtje vuurdoorn. Hier kun je Phyllonorycter leucographella vinden.

Op de standbeelden van Versailles, ongeveer wanneer de eerste grote vijver begint, daar vind je Luffia lapidella en Psyche casta, Luffia lapidella vind je ook veel op de bomen aldaar (dat zijn die zakdragers).

Op de buxushaagjes op het pleintje voor de Notre Dame vond ik Noctua comes (volgeling).

En in het park van het Louvre t.h.v. het plein ('l Orangerie - Obelisk op Place de la Concorde) krioelt het op de lindestammen van de Bucculatrix thoracella-cocons.

Nu vind je dit ook gewoon hier wel, maar ach :P Echt koninginnepages of oleanderpijlstaarten zul je niet zien.

gr
Tymo
Groet,
Tymo

acherontia

Wat voor natuurliefhebbers in Parijs echt de moeite waard is is het "natuurmuseum": Muséum national d'Histoire naturelle.

Een andere leuke plek is het arboretum (Arboretum de l'école du Breuil), waar je ook koninginnepages kunt treffen naast de spaanse vlag die echter dan nog niet zal vliegen.

Op de grafstenen van de begraafplaats Père-Lachaise (die op zich al de moeite van  het bekijken waard is) zijn diverse leuke (korst)mossoorten te vinden. Begin mei is daarvoor nog net de juiste tijd.

Veel plezier!

Jeroen

Elachista

CiteerOp de grafstenen van de begraafplaats Père-Lachaise (die op zich al de moeite van  het bekijken waard is) zijn diverse leuke (korst)mossoorten te vinden. Begin mei is daarvoor nog net de juiste tijd.
Een goede tip. Ik heb daar ook nog even gezocht naar Eudonia's en Scoparia's, maar helaas niets. Er zijn zoveel oude bemosde grafstenen (en grafhuisjes? hoe je ze noemt) dat je niet weet waar je moet zoeken.

Alleen...ik weet niet of je er wel tijd voor hebt als je er voor school bent.

Tymo
Groet,
Tymo

Kees van Bochove

we worden om half 6 dacht ik losgelaten, en moeten rond 4re weer terug zijn. we mogen dus gewoon rondlopen wat we willen. het idee is een beetje dat je gaat winkelen en monumenten gaat bekijken etc. mwa: dan kan ik betere dingen verzinnen :)
maar ik ben dus niets verplicht
groeten, Kees van Bochove
Waarnemingen: http://waarneming.nl/user/view/8118