Groefbij? Naam?

Gestart door Rico Otten, augustus 10, 2019, 11:39:37 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rico Otten

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://nijmegen.waarneming.nl/waarneming/view/177753178
onzeker Groefbij onbekend - Halictini spec. gezien op 2019-08-10 Ooijpolder - Bisonbaai
Foto's:


bij voorbaat dank Rico Otten

Annemiek van Dijk

Dit lijkt me een wesp en geen bij. Geen groefbij maar een groefbijendoder Cerceris rybyensis.

Groet,
Annemiek van Dijk
M.V.G. Annemiek van Dijk

Rico Otten

Weet je Annemiek, wil je er achter komen wat de juiste naam is, dan moet je af en toe creatief zijn met het noemen van... Ik vind het heerlijk om te fotograferen, maar de tijd om te zoeken naar de naam van, daar ontbreekt het mij aan.
Hoe dan ook, bedankt voor je hulp.

Gr Rico

Annemiek van Dijk

Rico,

De nieuwe Waarneming.nl kan je foto's makkelijk automatisch voor je determineren. Waarom dan andere mensen via het forum het werk laten doen?

Groet, Annemiek
M.V.G. Annemiek van Dijk

Rico Otten

Mij niet bekend. Hoe dan?

Groet,
          Rico


Leon Olsthoorn

Voer maar eens een foto in
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Rico Otten


jck

Ga naar de nieuwe website, log in (rechtsboven), klik op de groene tab linksboven (Invoeren) en dan zie je dit -

https://waarneming.nl/fieldwork/observations/create/?

Eerst op Uploaden klikken en selecteer je de foto die je gaat invoeren. Dan krijg je suggesties van de beeldherkenning met een zekerheidsgraad. Afhankelijk van je camera, wordt de datum en GPS in de exif ingelezen en hoef je de datum en plek op de kaart niet eens in te vullen (mijn camera is wat ouder en ik moet het gebied zelf intikken). Je hoeft de suggesties niet te aanvaarden - soms kan het helemaal naast zitten - maar mijn ervaringen zijn overwegend positief. Probeer het een keer. ;) Vergeet niet om op Details te klikken want daar kan je dingen zoals Imago, larve, copula enz terugvinden.

James

Rico Otten

Ik ga er van het weekend eens rustig voor zitten. Hoe dan ook, dank voor je reactie en vooral uitleg!

Groet Rico