Wit zwammetje

Gestart door Arno van Stipdonk, januari 11, 2006, 19:57:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Arno van Stipdonk

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik maar wat aan de grote schoonmaak begonnen en toen kwam ik nog twee foto's tegen van een kleine witte zwam. Ik heb geen gegevens, maar de grootte kun je ongeveer inschatten als je de naalden vergelijkt die erlangs liggen.
Is hier nog een naam aan te plakken?

Arno van Stipdonk

Onderzijde:

Elachista

#2
Ik kan er niet meer van maken dan een Clitocybe s.l...
Groet,
Tymo

Dinant Wanningen

Hoi,

Als ik de berijping op het hoedje zie denk ik aan Clitocybe rivulosa Giftige weidetrechterzwam maar hij is wel erg klein.
Groet ,Dinant


Arno van Stipdonk

#4
Is inderdaad een goede mogelijkheid, knap dat jullie het zo kunnen zien.
En dat ie zo klein is, tja, heb afgelopen herfst al meer kleine trechterzwammen gezien.

Zal deze invoeren op onzeker als Clitocybe rivulosa

Bedankt! :duim:

Dinant Wanningen

Hoi,

Soms blijft een paddestoeltje je dagen lang achter volgen zo ook hier ,het paddestoeltje had ik de naam gegeven van Clitocybe rivulosa de grond hier van was de berijping op de hoed maar had vergeten dat de hoed van C.rivulosa gebroken wit is dus deze determinatie is fout ,wat het wel is weet ik niet misschien een Clitocybe spec.
Arno wil je dit even veranderen in het bestand-fotoalbum
Groet ,Dinant


Corryabbink

Hallo Dinant,

Je bent door ons besmet. Mijn man zegt tenminste dat 's nachts de plaatjes of buisjes ook nog in mijn droom bekeken worden :lol:
Wie werkt maakt fouten en dat namalen van iets snap ik heel goed. Je ziet iets en kunt het niet benoemen totdat het ineens duidelijk is. In ieder geval bedankt. Hang ik er tenminste geen verkeerde soort aan.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Dinant Wanningen

hoi Corry,

Dacht dat de soort van Arno was.
Groet ,Dinant


Corryabbink

#8
Klopt, maar alles dat op het forum voorbijkomt wordt een beetje eigen. Bovendien bedoel ik te zeggen dat ze nu niet fout in de database blijft staan.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Dinant Wanningen

Groet ,Dinant


Arno van Stipdonk

Ik heb het aangepast. Nog bedankt voor je reactie Dinant. :duim: