Hoofdmenu

nooit gezien

Gestart door tinekeh, mei 24, 2018, 16:43:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

tinekeh

De zaden van deze mij onbekende plant zijn meegekomen met gekochte potgrond. De hoogte is ongeveer 40 cm. In het begin doet hij denken aan Nieuw-Zeelandse spinazie. Ik zou heel graag willen weten hoe de naam is. Ik heb tevergeefs geprobeerd hem in te voeren als spec. op Waarneming maar het is me helaas niet gelukt. Ik vind sommige vragen/hokjes niet duidelijk. Sorry.
Vriendelijke groet,
Tineke - www.natuurfragmenten.nl

Rob Koelman

Citaat van: tinekeh op mei 24, 2018, 16:43:14 PMIk heb tevergeefs geprobeerd hem in te voeren als spec. op Waarneming maar het is me helaas niet gelukt. Ik vind sommige vragen/hokjes niet duidelijk.

Omdat het gaat om een aangevoerde potplant (zij het onbedoeld) is invoeren sowieso niet wenselijk.

Onbekende planten kun je in principe invoeren als Plant onbekend - Plantae indet.

Raar ding overigens...
Met vriendelijke groet, Rob

tinekeh

Het gaat niet om een aangevoerde potplant maar om zaad van deze plant dat terecht is gekomen in zakken potgrond. En wie weet wat daar allemaal ingestopt wordt. Zo kwam dit vreemde sujet in mijn plantenbak terecht.
Groet, Tineke

M.V.S

Groetjes, Marc

tinekeh

Dankjewel Mark. Ik heb nog nooit bloeiende spinazie gezien, geen wonder dat ik de naam niet vinden kon.
Groet, Tineke