Grote Tafeleend escape???

Gestart door Martijn Bot, januari 12, 2008, 18:41:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

ArjenDrost †

Citeer(Overigens even uit pure interesse. Arjen, hebben dergelijke alu-clips bij de brandgansjongen ook nog inscripties o.i.d.?)
Uiteraard, anders weten we nog niet uit welk nest hij afkomstig is :-) Heb er hier eentje liggen (die volgens mij wel wat kleiner is dan wat er op de foto te zien is), met inscriptie: T3130.

Groetjes, Arjen

edwin de weerd

Hij is ontsnapt, en dat wisten we voor die tijd eigenlijk ook wel, maar nu weten we het zeker. Einde discussie toch?  

TjeerdBurger

CiteerHij is ontsnapt, en dat wisten we voor die tijd eigenlijk ook wel, maar nu weten we het zeker. Einde discussie toch?
ja maar dat is nog niet goed doorgedrongen tot iedereen, nog niet bekomen van de shock

teunvankessel

Citeer
CiteerHij is ontsnapt, en dat wisten we voor die tijd eigenlijk ook wel, maar nu weten we het zeker. Einde discussie toch?
ja maar dat is nog niet goed doorgedrongen tot iedereen, nog niet bekomen van de shock
Nu komt de pijn!   :gap:  
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

matthijsbroere

Bizar dat dit in al die jaren nooit eerder is opgevallen!
Matthijs Broere

Rein Genuït

Ach het waren altijd leuke wandelingen  :whistle:  
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

teunvankessel

Wie is de eerste die hem op escape zet? :lol:  
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

teunvankessel

CiteerWie is de eerste die hem op escape zet? :lol:
Het is al gebeurt zie ik.
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

edwin de weerd


Gert Veurink

Citeer:( Volgt allen.
pijnlijk, maar terechte oproep :duim:  
groet!
Gert Veurink



cursorius

#40
Wat een geblaat allemaal, laten we eerst eens foto's zoeken van de jaren ervoor. Ik heb alleen helaas de rechtervleugel op foto uit het eerste jaar. Daar zit iig geen clip op.

Wie weet is ie later 'geringd'.

En wie nu overtuigt is van zichzelf, dat iedere eend een escape is moet gewoon bij iedere eend  lekker thuisblijven.

Erg vermoeiend die mensen.

Leo

Luuk Punt

#41
Ach, ik moet hem schrappen van de jaarlijst 2008 en wellicht ook 2007, maar wie zegt me dat de vogel die in januari 2003 in het gebied opdook dezelfde vogel is?  -_-

Laten we gewoon even afwachten wat de foto's uit andere jaren opleveren, voordat we allemaal over elkaar heen vallen en "escape-symbolen" plaatsen.
Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/

edwin de weerd

:unsure: 2 vogel theorie, tuurlijk 1 wild en 1 ontsnapt.

TjeerdBurger

een gedichtje om het verdriet wat te verwerken  :(  

Gerard Troost

#44
Als we even de feiten op een rij zetten weten we op dit moment een paar dingen

1. de vogel heeft iets aan de vleugel wat

a. kan duiden op escape
b. kan duiden op een ringproject

vooralsnog hebben we alleen te horen gekregen (van Arjen) dat dit soort dingen met ringprojecten gebruikt worden en we hebben nog niet te horen gekregen dat dit soort tags ook gebruiks worden in de siervogelwereld.

Overigens ben ik er ook voor 99,998% van overtuigt dat dit een teken is van escape, maar tja, die 0,002% he... Dat is precies het percentage dat we nodig hebben voor een nieuwe soort in Nederland ;)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

edwin de weerd

Deze dingen worden, als ik het mij goed herinner ook bij siervogels gebruikt en ze zijn er in verschillende kleuren.

Luuk Punt

#46
Daar gaat het me niet eens om, Edwin. Maar het is nu wel erg gemakkelijk schieten. Er zijn ongetwijfeld veel foto's van dit beest (en dan bedoel ik niet alleen die plaatjes, zoals de mijne waar de vogel met de snavel in de veren op het water dobbert), waarop beide vleugels te zien zijn.
Deze zullen de komende tijd wel uit het archief worden gevist en dan kan er alsnog een oordeel worden geveld.  
Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/

Pim

#47
Je merkt dat iedereen het verdriet op zijn eigen manier verwerkt. Voor sommigen is ontkenning een grote steun ;)

CiteerOntkenning is een algemeen afweermechanisme. In deze fase beschermt de persoon zich door de waarheid geheel af te wijzen. Dit gedrag geeft iemand de gelegenheid om de waarheid gedoseerd tot zich te laten komen.


Bron: Wikipedia.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Luuk Punt

#48
Hahaha, ik zal er geen traan om laten als ik hem van de lijst moet schrappen, Pim. Maar we moeten het spelletje m.i. volgens de regels spelen. Tot op dit moment is de vogel aanvaard. Mocht het CDNA tot een ander inzicht komen, dan gaat de vogel van de lijst. Voor mij geen probleem!
Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/

edwin de weerd

Natuurlijk, ben ik wel met je eens, alles moet uitgezocht worden, maar de kans dat dit een wilde vogel is is hiermee wel heel heel heel erg klein geworden, en daar is iedereen het wel mee eens denk ik.

Luuk Punt

Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/

theomuusse

Misschien is De eend bij het ringen niet herkend als Grote Tafeleend en komt de ring uit een eendenkooi (de Biesbosch?) zittende om een gewone Tafel?

Ja Garry, je moet watzeggen toch?

Maar het meest lijkt dit toch vooral erg fout.....

Theo

Pim

Ik heb te doen met die Italiaanse vogelaars die ik begin deze maand tegenkwam langs de Zeeweg te Castricum. In hun gebrekkige Engels vroegen ze me waar ze de zeldzame vogel konden vinden. Ik dacht meteen aan de kortteenleeuwerik en liet deze opgewonden in mijn ANWB gids zien, maar deze was het niet, deze hadden ze al zeer vaak gezien. Het ging om een "duck". In gebarentaal legde ik ze de weg naar het Hoefijzermeer uit.

Zou het nieuws al internationaal doorgedrongen zijn.

@ Luuk: Natuurlijk wachten we rustig het oordeel af van de spelcommissie, maar in de tussentijd heb ik hem even op escape gezet voor mezelf.


met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

javanerkelens

Ik ben absoluut geeeeeeeen vogel kenner, maar heb wel een heel goed Fotoshop programma en kan dan eventueel een goede uitvergroting maken, maar dan moet ik wel het origineel hebben, want met deze foto lukt het niet, dan krijg je blokjes.

Als het niet nodig is.....dan vergeet dit maar gewoon hoor  ;)

Groetjes Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

Gerard Troost

CiteerVoor sommigen is ontkenning een grote steun
LOL, tja, heb ben er niet voor niets pas na vier jaar geweest (heb de vogel 3 weken geleden voor het eerst gezien), ik wil er natuurlijk wel langer als een paar weken van genieten  :angel:  :D  
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

ArjenDrost †

CiteerIk ben absoluut geeeeeeeen vogel kenner, maar heb wel een heel goed Fotoshop programma
Kun je dat dingetje dan ook wegklonen? Dan zijn we toch ook van het gezeur af?  :D  

javanerkelens

Jazeker......zie je dan niets van weer !!

Groetjes Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

garryb

#57
CiteerMisschien is De eend bij het ringen niet herkend als Grote Tafeleend en komt de ring uit een eendenkooi (de Biesbosch?) zittende om een gewone Tafel?

Ja Garry, je moet watzeggen toch?

Hehehe Theo, nja, zullen we morgen naar Castricum togen en een vangpoging doen?

CiteerIk heb te doen met die Italiaanse vogelaars die ik begin deze maand tegenkwam langs de Zeeweg te Castricum. In hun gebrekkige Engels vroegen ze me waar ze de zeldzame vogel konden vinden. Ik dacht meteen aan de kortteenleeuwerik en liet deze opgewonden in mijn ANWB gids zien, maar deze was het niet, deze hadden ze al zeer vaak gezien. Het ging om een "duck". In gebarentaal legde ik ze de weg naar het Hoefijzermeer uit.

Hm, dramatisch, dat zijn namelijk de Italianen geweest die ik middels een uitvoerige mail (incluis de Canvas) op weg heb geholpen, die kant op  :)

edwin de weerd

Of "made in the USA" op zetten.

ArjenDrost †

CiteerHehehe Theo, nja, zullen we morgen naar Castricum togen en een vangpoging doen?
Ik zou wel oppassen, er schijnt ook iemand met een buks rond te lopen.... (sorry mensen, ben in een melige bui).