Bronswespjes uit psi-uil => Eulophus ramicornis

Gestart door Rayan Majoor, augustus 20, 2017, 11:33:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/143033024
Bronswesp onbekend - Chalcidoidea indet. gezien op 2017-06-21 Barneveld - Centrum
Foto's:










bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rayan Majoor

23-06-2017, de larfjes hebben zich verpopt




Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rayan Majoor

#2
Op 28-06-2017 was één wespje uit de pop gekomen (is het nou een mannetje met zijn geveerde antennen opgevouwen of een vrouwtje?) dat bij de poppen bleef zitten. Op 29-06-2017 waren alle andere poppen uitgekomen en heb ik, nadat ik het mannetje ontdekt had dat zich op de vrouwtjes uitleefde, een deel van de vrouwtjes weer vrijgelaten.








































Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rayan Majoor

Van Jeroen Voogd heb ik te horen gekregen dat het Eulophus-wespjes zijn
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

ruut


Rayan Majoor

Bedankt! De fotokwaliteit is soms nog niet echt geweldig en ik zou ook graag een camera kopen waarmee je dit soort kleine dingen goed gedetailleerd kan fotograferen, maar nu doen we het hier nog maar even mee (tenzij iemand een tip heeft voor een goede camera hiervoor die nog enigszins betaalbaar is ;) )
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

KoenVerhoogt

Een macrovoorzetlensje doet wonderen :) Moet ie natuurlijk wel op je huidige camera passen
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

LakeSide

raynox dcr-250 is een aanrader. Kost niet zoveel als een echt lens, wel goed resultaat.

Rayan Majoor

Bedankt voor de tips wat betreft de lensjes! Ik zal er eens naar kijken :blink:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rayan Majoor

Ondertussen is zijn de wespjes door Mark R Shaw al bevestigd als Eulophus ramicornis.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl