Kleine rupsjes op onkruid > Kooluil & Agaatvlinder van klein naar groot

Gestart door Primula, september 19, 2017, 11:54:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

Primula

Zo liggen ze er nu al een paar dagen bij. Het enige wat soms nog beweegt is de rode achterkant.





Groeten,
Bo S.

Rayan Majoor

Bij de eerste en de tweede is (zo goed als) de hele rups nog niet verpopt, maar is de pop vanbinnen al wel gevormd alsof de rups al wel verpopt is. De laatste ziet er nog slechter uit. Het lijkt me heel bijzonder als een van deze drie het nog gaat halen een vlinder te worden.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Primula

Het ziet er zo maar vreemd uit. Ze zullen wel geen vlinder worden inderdaad, helaas. De andere Agaatvlinder rupsen beginnen nu ook 1 voor 1 deze symptomen te krijgen. Ook waren er twee Volgeling rupsen die ineens begonnen te krimpen en stierven. Gaat niet echt goed hier........ Terwijl er niets veranderd is aan hun leefomstandigheden en voedsel, ze hebben allemaal ruimte en eten genoeg. :huh:
Groeten,
Bo S.

Primula

Helaas waren alle Agaatvlinder uit de grote bak ziek en hebben het niet gered. Een nieuwe Agaatvlinder rups en een nieuwe Kooluil rups maken het gelukkig een stuk beter.

En zojuist is uit zijn/haar pop gekropen..... De eerste Kooluil van de twee ieniemienie rupsjes van het begin van dit topic. 😃



Groeten,
Bo S.


Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Primula

Het wordt hier steeds gezelliger; de Kooluilen van juli 2017 en oktober 2017 komen allemaal één voor één uit dezer dagen.





Ook is één van de Agaatvlinders uit zijn/haar pop gekropen.



Groeten,
Bo S.

M.S.M. de Keijzer


Primula

Graag gedaan! :blink: Wat leuk dat je het volgt Maja.

Inmiddels is na de combinatie van rupsenfamilie Juli 2017 en Oktober 2017 de volgende generatie Kooluilen ook alweer onderweg, deze eitjes trof ik aan in de bak waar de vlinders in zaten:

Groeten,
Bo S.

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Primula

Ja, echt heel indrukwekkend om het vanaf "het begin" zo dichtbij mee te maken. De eerste rupsjes zijn net uit hun ei gekropen en zitten inmiddels lekker te knabbelen aan wat slablaadjes.



Groeten,
Bo S.

Primula

Groeten,
Bo S.