Hoofdmenu

mooie eenden

Gestart door Ted van der Knaap, november 22, 2007, 21:52:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

...de 3 schuin rechtse zijn n.m.m. 2 brilduikers en een pijlstaart

de 4 schuinlinkse: 3 rosse stekelstaarten eclipskleed?!?

wat is de voorste er voor een?
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Niels Godijn

#1
Ik zie Buffelkopeend, Witkopeend en Brilduiker. De afgesneden kop kan ik niet thuisbrengen, maar ik denk een zaagbek. De voorste is een Buffelkopeend man (er is ook een wilde (..) te bewonderen in Barendrecht). Die daarachter is Witkopeend, degene met het bruine hoofd en witte oog is vrouw brilduiker, de meest rechtse is man brilduiker. Tussen die twee in zit nog een Buffelkopeend man net als degene die half achter de pijp verborgen zit. En de bovenste is ook een Witkopeend.

RWester

Hoi Ted,

Ik heb net een opmerking bij een waarneming van je geplaatst, met het verzoek om al je waarnemingen van vogels in gevangenschap te voorzien van het 'escape/exoot'-symbool.

Daarnaast zie ik een foto van een Wulp, welke niet geringd lijkt te zijn. Heb je meer vogels gezien die niet geringd waren?  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Ted van der Knaap

..oeps..  ..blijkt wel dat ik geen kenner ben.. determineer ze uit een summier vogelgidsje

:duim:  voor je hulp (blijf even hangen want ik heb er nog 'n paar die niet in m'n boek staan!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

CiteerHoi Ted,

Ik heb net een opmerking bij een waarneming van je geplaatst, met het verzoek om al je waarnemingen van vogels in gevangenschap te voorzien van het 'escape/exoot'-symbool.

Daarnaast zie ik een foto van een Wulp, welke niet geringd lijkt te zijn. Heb je meer vogels gezien die niet geringd waren?
...er liepen 3 scholeksters die niet geringd waren (die heb ik op foto)

voor de rest heb ik 1 eend het water uit zien komen en die was geringd

er liepen steltkluten, niet op ringen gelet

voor de rest o.a. eidereenden

Zag er proffessioneel uit en er hing geen net boven  
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Pim Wolf

CiteerDe afgesneden kop kan ik niet thuisbrengen, maar ik denk een zaagbek.
een meisje Kuifzaagbek

pim

JohanvantBosch

Citeer
CiteerDe afgesneden kop kan ik niet thuisbrengen, maar ik denk een zaagbek.
een meisje Kuifzaagbek

pim
Ja.... dat wilde ik ook net zeggen  ;)  

Guus Peterse

Citeermet het verzoek om al je waarnemingen van vogels in gevangenschap te voorzien van het 'escape/exoot'-symbool.
Van vogels in een kooitje kun je natuurlijk niet echt zeggen dat ze 'escape' zijn. Eerlijk gezegd lijkt het me beter om vogels in kooitjes helemaal niet in te voeren.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Jan Harteman

#8
Citeer
Ik heb net een opmerking bij een waarneming van je geplaatst, met het verzoek om al je waarnemingen van vogels in gevangenschap te voorzien van het 'escape/exoot'-symbool.

Daarnaast zie ik een foto van een Wulp, welke niet geringd lijkt te zijn. Heb je meer vogels gezien die niet geringd waren?
Waar is die foto van de Wulp te zien?

Tjah als waargenomen vogels in gevangenschap worden ingevoerd; mag ik dan ook al mijn vogels gaan opgeven? Lijkt me redelijk zinloos...

Ted zegt trouwens dat er GEEN net boven het perk hing, wat dus wil zeggen dat er wilde vogels kunnen invliegen. Kan dit ongeringde wulpen/scholeksters niet verklaren? (ALS ze ongeringd zijn natuurlijk). Ben benieuwd of er ook foto's van de gehele situatie (tuin) zijn.
Ik vind het trouwens wel vreemd om iemand zijn vogels/tuin zomaar op internet te zetten, of is daar geen toestemming voor nodig van de eigenaar? (of was het vanaf straat te zien?).

Ted van der Knaap

#9
...de vijver was vanaf de straat te zien en ik fietste langs, keek m'n ogen uit, de een nog mooier dan de ander...  

een heel levendig gebeuren, de Wulp blijkt toch geringd

het waren allemaal "tamme" dieren dus je kunt er vanuitgaan dat ze niet zelf naar binnen gevlogen zijn

..ik plaats vooral foto's om zelf een soort "archief" te hebben van wat ik gezien heb. Heb me te weinig gerealiseerd dat anderen dat dus ook blijven zien en de admins hebben me (terecht) gevraagd om de wn te verwijderen.

Dat is gebeurd!

Als de eigenaar niet wil dat het vanaf de straat te zien is (of te fotograferen) moet hij er een scherm o.i.d. neerzetten, zo denk ik er over...
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)