onbekend zwammetje

Gestart door Leonard Minkema, april 22, 2017, 20:47:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Leonard Minkema

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/137131760
onzeker Paddenstoel onbekend - Fungi indet. gezien op 2017-04-22 Alkmaar - Geestmerambacht
Foto's:




Toelichting:
Dit vrij stevige zwammetje ( 5 cm breed ) vond ik op/in de grond ( ter plekke zanderig ). Bij allerlei verschillende loofbomen en lage loofvegetatie. Geen specifieke geur kunnen onderscheiden.( ik rook alleen maar een aarde lucht )
bij voorbaat dank Leonard Minkema

ratje

Ik ben er niet zeker van maar hij doet me een beetje aan deze soort denken  Olieboltruffel - Hydnotrya michaelis. Maar dan moet hij toch onder de  :micro:

Leonard Minkema

Dankjewel voor je reactie.
Heeft er qua uiterlijk wel iets van weg idd. Een soort waar ik nog nooit van gehoord heb trouwens....en wel een grappige naam :blink:
Ik lees alleen bij die soort wel dat ze in/half boven zandgrond bij naaldbomen voorkomt.
De vindplaats van die in dit topic is zandgrond (en ook kleingrond in dat gebied) en enkel loofbomen en struiken.

Mvgr. Leonard

Willy

Het kan ook nog een andere zijn voor zekerheid moet deze onder de  :micro:.
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

xenion

Of een Gewone morielje die niet uit de grond wil komen, mogelijk is er met wat graven dan nog een steel te vinden.
Groeten,
Martin

geertberg49

Hallo Leonard
Ik ben vandaag in het Geestmerambacht gaan kijken en de afgesneden morieljes, zagen er precies zo uit. Ik heb geen foto gemaakt. Dus volgens mij zijn het de restanten van een gewone morielje

groetjes,
Geert