Wat vogels op Brouwersdam

Gestart door Sanne Koolwijk, oktober 21, 2007, 19:37:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jaap Denee

Niets hoor Bram, ik twijfelde alleen even. Ik zie die bolle buik namelijk niet...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Christian

CiteerKijken we eigenlijk allemaal naar dezelfde foto, jongens?
Vroeg ik me ook al af..
Christian Brinkman

BramtK

Nou, ik weet ook niet meer wat ik zie.

Weg met dit topic. BOEEEH!

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Henk de Waard

Sjoerd, houd moed, ik sta nog steeds achter je. Ik vind het eerlijk gezegd een typische grote stern. Die hebben altijd een dikke buik en een korte staart en daardoor komt het lijf altijd nogal compact over. En volgens mij zie ik inderdaad ook een stukje snavel, en wel eentje die behoorlijk verticaal gehouden wordt, precies zoals grote stern. Een chocoladebruine kopkap zie ik nergens en bovendien vliegen er momenteel niet heel veel kokmeeuwen rond die dat hebben (hoewel het natuurlijk bepaald niet onmogelijk is).

Jaap Denee

CiteerNou, ik weet ook niet meer wat ik zie.

Weg met dit topic. BOEEEH!

Bram
3 pixels...

Wel leuk dat jullie daarvoor zo lekker in discussie gaan.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Jaap Denee

CiteerSjoerd, houd moed, ik sta nog steeds achter je. Ik vind het eerlijk gezegd een typische grote stern. Die hebben altijd een dikke buik en een korte staart en daardoor komt het lijf altijd nogal compact over. En volgens mij zie ik inderdaad ook een stukje snavel, en wel eentje die behoorlijk verticaal gehouden wordt, precies zoals grote stern. Een chocoladebruine kopkap zie ik nergens en bovendien vliegen er momenteel niet heel veel kokmeeuwen rond die dat hebben (hoewel het natuurlijk bepaald niet onmogelijk is).
Op de barricaden, mannen!!!
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

BramtK

Nee hoor, ik zei aanvankelijk 'duidelijk' omdat ik ook duidelijk wilde maken dat ik dit eigenlijk een beetje onzinnig vind. Zoals ik al zei;
CiteerZo zie je maar weer, je kan in het veld meestal beter even goed kijken i.p.v. een foto te maken.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Henk de Waard

CiteerNee hoor, ik zei aanvankelijk 'duidelijk' omdat ik ook duidelijk wilde maken dat ik dit eigenlijk een beetje onzinnig vind. Zoals ik al zei;
CiteerZo zie je maar weer, je kan in het veld meestal beter even goed kijken i.p.v. een foto te maken.

Bram
Bram, je hebt gelijk. Als we met elkaar in het veld erbij hadden gestaan toen deze foto werd genomen, waren we het vast roerend eens geweest over de determinatie (dat het een grote stern was :P ).

Sanne Koolwijk

Ik (de maker van de foto) hou het dan ook maar op een Grote Stern.
Heb inmiddels wel wat ervaring met vogels en zou niet zo maar een Kokmeeuw hebben gefotografeerd. De betreffende vogel viel me namelijk op tussen de vele (kok)meeuwen die ter plaatse rondvlogen als zijnde iets anders.......  ;)

Dank u wel in ieder geval!

Edwin Russer

CiteerIk (de maker van de foto) hou het dan ook maar op een Grote Stern.
Heb inmiddels wel wat ervaring met vogels en zou niet zo maar een Kokmeeuw hebben gefotografeerd. De betreffende vogel viel me namelijk op tussen de vele (kok)meeuwen die ter plaatse rondvlogen als zijnde iets anders.......  ;)

Dank u wel in ieder geval!
Oke Sanne,

Dat maakt alles veel duidelijker en ga ik volledig op jouw beoordeling/waarneming af. Dank voor je reactie.  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Bram Rijksen

Ook zonder Sanne's nuttige aanvulling is hier toch echt geen Kokmeeuw van te maken. Een Kokmeeuw die op deze manier van je afvliegt zal nooit zo'n zwarte koptekening kunnen laten zien als op deze foto zichtbaar is. Ook zal onder deze hoek nooit zoveel 'snavel' te zien zijn als bij deze vogel. Daar komt bij: zware borst en relatief 'dun' achterlichaam en er is -met een beetje goede wil- zelfs ziets van een licht gevorkte staart te zien.  

maar ook deze argumenten zijn weer discutabel en tot op zekere hoogte subjectief, dus inderdaad: waar hebben we het eigenlijk over..

BramtK

CiteerBram, je hebt gelijk. Als we met elkaar in het veld erbij hadden gestaan toen deze foto werd genomen, waren we het vast roerend eens geweest over de determinatie (dat het een grote stern was :P ).
Haha Henk, dat zou best kunnen ja... Dat zou in ieder geval beter zijn dan achter een pc zitten en stomme fotootjes als deze uit te pluizen, maar ik heb mijn portie vorige week op Texel gehad dus mag niet klagen.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs