Graspieper ff Checken.

Gestart door e.walstra, januari 18, 2017, 14:52:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

e.walstra

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/133708317
onzeker Graspieper - Anthus pratensis gezien op 2017-01-16 Grutte Wielen (natuurgebied)
Foto's:


bij voorbaat dank Erwin Walstra

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

frankneijts

Citaat van: Jacob Molenaar op januari 18, 2017, 14:58:15 PM
Lijkt me wel correct.

Wat lijkt je correct? Een 'onzekere Graspieper'? 
(Met zó'n antwoord wordt een onzekere waarneming nog niet zo héél veel zekerder . B). Probeer je antwoord eens te beredeneren..)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jacob Molenaar

Citaat van: frankneijts op januari 18, 2017, 15:35:17 PM
Citaat van: Jacob Molenaar op januari 18, 2017, 14:58:15 PM
Lijkt me wel correct.

Wat lijkt je correct? Een 'onzekere Graspieper'? 
(Met zó'n antwoord wordt een onzekere waarneming nog niet zo héél veel zekerder . B). Probeer je antwoord eens te beredeneren..)
Graspieper is correct bedoelde ik. En dan zeg ik precies hetzelfde als de admin hier, die geeft ook geen uitleg. Ik zou ook niet weten hoe ik graspieper zou moeten onderbouwen hier. O ja, oogringetje sluit waterpieper uit, toch?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

e.walstra

Heb ooit eens gehoord dat een graspieper de p2 tot 4 even lang hebben. En een boompieper een hele kleine p5 heeft. Dus misschien helpt dat?  :rolleye: weet niet wat water en oever hebben aan
p`s?


Guus Peterse

Boompieper is in januari natuurlijk niet aan de orde. Daarbij is het ook om allerlei andere redenen geen boompieper.
Overigens, de admin hier gebruikte lekker makkelijk een automatisch gegenereerd antwoord. En daarbij, dat is het forum niet.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Vincent Hart

Citaat van: Jacob Molenaar op januari 18, 2017, 15:49:43 PMIk zou ook niet weten hoe ik graspieper zou moeten onderbouwen hier.
Dan heeft het toch weinig zin om te reageren?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Oenanthe

Citaat van: Vincent Hart op januari 19, 2017, 14:19:00 PM
Citaat van: Jacob Molenaar op januari 18, 2017, 15:49:43 PMIk zou ook niet weten hoe ik graspieper zou moeten onderbouwen hier.
Dan heeft het toch weinig zin om te reageren?
:duim:
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips