nog een soort grasmot ?

Gestart door debru050, augustus 02, 2016, 15:58:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

debru050

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://amersfoort.waarneming.nl/waarneming/view/122068826
onzeker Microvlinder onbekend - Microlepidoptera indet. gezien op 2016-08-01 Leusden - De Schammer
Foto's:


Bij voorbaat dank, Henny de Bruin

boleto

Groet,
Leo Bot

debru050

Bedankt Leo, ik vond het achtereind zo vreemd, dus dacht dat het iets bijzonders zou zijn. Mvrgr, Henny

Leon Olsthoorn

Ik wilde even kijken wat je nou zo gek vond aan het achtereind, maar de waarneming is weg. Waarom eigenlijk?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Marion5

Het is altijd goed om te leren van elkaar. Vandaar dat we het jammer vinden dat de foto waar het over gaat
dan weg is.

-----Nog een algemene tip----
Wat ik persoonlijk ook handig vind: het aanpassen van het onderwerp, zodat men kan zien wat het
geworden is + het is makkelijker terug te vinden en kan dan evt. nog weer verbeterd of definitief goedgekeurd worden.
Bijv.:  "welke micro"--> berkenlichtmot?--->bandlichtmot!      (ik verzin even wat  :blink:)
In dit geval trekt het extra de aandacht van de lichtmottenexperts.

Groetjes,
Marion

debru050

Excuus Leo, door de regen was het geen buitenweer, en heb ik sommige acties wat sneller uitgevoerd dan normaal. Ik had al een melding van een blauwooggrasmot op die locatie en tijd, dus ik heb de foto daar bijgeplakt, en daarna deze oorspronkelijke melding laten vervallen (meestal laat ik die nog een paar dagen staan). Dat had ik uiteraard hier even moeten melden. Ik vond de ronding en de kleur van de "staart" afwijkend. Het is hier de tweede foto.

Het betreft deze waarneming :
http://amersfoort.waarneming.nl/waarneming/view/122068788
Blauwooggrasmot - Agriphila straminella gezien op 2016-08-01 Leusden - De Schammer
Foto's:




Wat betreft de opmerking van Marion : het lijkt me een goed idee - ik zal het gaan toepassen.
Mvrgr, Henny

henkvanwoerden

Op beide foto's A. straminella.
Met vriendelijke groet,

Henk.

Marion5

Bij die tweede foto kijk je een beetje in het achterlijf, dat geeft een vertekend beeld  ;)

Groetjes,
Marion