Obsmapp 7 vragen, opmerkingen en bugs

Gestart door Alex Kwak, juli 10, 2016, 11:51:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

j.simons

Alex,

ik heb regelmatig dat de app stopt.
dit is als je via omgeving naar een waarneming gaat.
dan de route laat tonen.
dan opent google maps met de route.
volg je dan de route en ben je dus niet in obsmapp dan loopt de app vast

Groeten Joost

Alex Kwak

Citaat van: j.simons op juni 02, 2020, 18:09:18 PM
volg je dan de route en ben je dus niet in obsmapp dan loopt de app vast

Je bedoelt hier met 'de app' ObsMapp neem ik aan en niet Google Maps?!
Krijg je een (fout)melding oid?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ruth van den Herik

Hallo allemaal,

Ik ervaar sinds een tijdje problemen met het uploaden en weergeven van waarnemingen via de ObsMapp app. De versie die ik heb is 7.27.1.
In het veld voer ik hier waarnemingen in, welke ik thuis upload. Hier krijg ik per mail een bevestiging van. Als ik echter op waarneming.nl inlog en naar mijn profiel ga (Ruth van den Herik), zie ik daar de waarnemingen niet terug in de lijst. Ook niet na een aantal dagen of een week. Dit heb ik al meerdere keren gehad. Ik zie wel de waarnemingen staan die ik thuis direct op waarneming.nl heb ingevoerd, dat gaat wel goed. Het gekke is dat als ik naar een soort ga waarvan ik een waarneming heb gedaan (maar welke ik dus niet in mijn eigen overzicht zie), ik wel mijn waarneming zie staan. Bijvoorbeeld, in mijn eigen lijst zie ik geen waarneming van de steltkluut, maar als ik naar de soort steltkluut ga en klik op waarnemingen en terug scroll in de lijst, kom ik mijn waarneming wel tegen (29-5-2020). Ik krijg ook meldingen in mijn mailbox dat er commentaar is op een aantal van mijn waarnemingen, maar deze zie ik ook niet zelf in de lijst.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ligt het aan een instelling in de app? En kan ik iets doen om de waarnemingen alsnog zichtbaar te krijgen in mijn overzicht?

Michiel en Milka

#1563
Citaat van: Ruth van den Herik op juni 05, 2020, 10:27:57 AM
Hallo allemaal,
Ik ervaar sinds een tijdje problemen met het uploaden en weergeven van waarnemingen via de ObsMapp app. De versie die ik heb is 7.27.1.
In het veld voer ik hier waarnemingen in, welke ik thuis upload. Hier krijg ik per mail een bevestiging van. Als ik echter op waarneming.nl inlog en naar mijn profiel ga (Ruth van den Herik), zie ik daar de waarnemingen niet terug in de lijst. Ook niet na een aantal dagen of een week. Dit heb ik al meerdere keren gehad. Ik zie wel de waarnemingen staan die ik thuis direct op waarneming.nl heb ingevoerd, dat gaat wel goed. Het gekke is dat als ik naar een soort ga waarvan ik een waarneming heb gedaan (maar welke ik dus niet in mijn eigen overzicht zie), ik wel mijn waarneming zie staan. Bijvoorbeeld, in mijn eigen lijst zie ik geen waarneming van de steltkluut, maar als ik naar de soort steltkluut ga en klik op waarnemingen en terug scroll in de lijst, kom ik mijn waarneming wel tegen (29-5-2020). Ik krijg ook meldingen in mijn mailbox dat er commentaar is op een aantal van mijn waarnemingen, maar deze zie ik ook niet zelf in de lijst.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ligt het aan een instelling in de app? En kan ik iets doen om de waarnemingen alsnog zichtbaar te krijgen in mijn overzicht?

Je hebt twee accounts op Waarneming.nl (zie bijlage) Obsmapp is dan gekoppeld aan de account waar je thuis niet standaard op inlogt. Even kijken welke je wilt blijven gebruiken en Hisko een mail sturen of hij ze wil samenvoegen.
Groet, Michiel

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ruth van den Herik

Bedankt voor je reactie! Dat zou een hoop verklaren inderdaad! Hoe kan ik Hisko bereiken?

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jlhouwen

De laatste maanden bij het invoeren van een waarneming, wanneer ik een preciezere plaatsaanduiding wil doen, verschijnt er een kaartje van heel Nederland i.p.v. alleen de omgeving. Wanneer ik vervolgens daar uit ga en opnieuw naar de plaatsbepaling ga, gaat het meestal wel goed. Over het algemeen heb ik als kaart Nederland (OSM) ingesteld. Bedenkt me nu dat ik niet heb geprobeerd wat er bijv. bij satelliet gebeurd.
Heb dacht ik de laatste versie: 7.27.1

hiskodevries

heb ik ook soms last van, met name bij wijzigen waarneming. ook osm kaart
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

vermeirl

Wanneer ik op de knop ID klik, krijg ik sinds kort steeds een technische fout: type java.string cannot be converted to JSONObject.
Ik heb versie 7.27.1.
Via ObsIdsentify lukt de identificatie wel.

Alex Kwak

Citaat van: vermeirl op juni 14, 2020, 20:59:32 PM
Wanneer ik op de knop ID klik, krijg ik sinds kort steeds een technische fout: type java.string cannot be converted to JSONObject.
Ik heb versie 7.27.1.
Via ObsIdsentify lukt de identificatie wel.

Op dat moment geen (goede) internetverbinding?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

LucDu

Bij Obsmapp 7.27.2 krijg ik bij de automatische herkenning (ID), nu de volgende foutmelding:

herkenning mislukt. org.json.JSONException. Value Er of type java.long.string cannot be converted to JSONObject.

Ik gebruik een Android GSM.

Identificatie via Obsidentify werkt wel.

mvg

hiskodevries

dan zul je geen internet hebben of de service was even onbereikbaar
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Lucette Robertson

Hoi Hisko, ik heb sinds vandaag precies hetzelfde probleem. Nooit eerder problemen gehad met de app. En ik heb prima bereik en internet. Wat kan ik proberen?

Alex Kwak

Mijn fout  :-[
Over een uurtje staat 7.27.3 in Google play met een bugfix
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Borst

#1576
Citaat van: Alex Kwak op juli 03, 2020, 21:54:37 PM
Mijn fout  :-[
Over een uurtje staat 7.27.3 in Google play met een bugfix

Net geupdate maar krijg nog steeds de json-error (zowel met wifi als 4g).

Voor de duidelijkheid nu dus met ObsMapp versie 7.27.3 (op een samsung s10 met Android versie 10).

Edit: met een foto van vorige week gaat het wel goed met een foto van vandaag gaat het mis. Maakt geen verschil of ik locatie en tijd wel/niet overneem van de foto.

Edit2: foto's van 28 juni of eerder doen het wel bij foto's van 29 juni of later krijg ik de fout.

Rudi H

Hallo Alex,
Ik constateer het zelfde na 7.27.3 geinstalleerd te hebben, oude foto's worden wel geidentificeerd, nieuwe geven de json error.
Samsung S7.
Groet, Rudi

Richard bosker

Goedemorgen,
Ik krijg ook nog steeds: 'herkennen mislukt org..json.JSNOxception:Value Er of type java.lang.Srting cannot be converted to JSONObject'
Begrijp dat er aan gewerkt word?
Krijgen we hier bericht wanneer er herstel is?
Met vriendelijke groet,
Richard

Sebastiaan Stevens

Om aan dit probleem toe te voegen:
Ik heb dezelfde probleem en vandaag gemerkt dat ik 1 waarneming kan ingeven. Dan blijft de app in soortenselectie ook in de vorige ingegeven soortengroep steken.
De vorige waarneming moet geupload worden en dan de app afsluiten om dan pas een nieuwe te kunnen ingeven.
Ik heb ook versie 7.27.3.
Had sinds gisteren dezelfde problemen, maar de update heeft niet geholpen. Verwijderen en opnieuw installeren ook niet.

Sebastiaan Stevens

Hallo.

Ik heb ook geen ID functie meer op de website, in eender welke browser.


Hans Roelofsen

Ik wil mijn waarnemingen voor de tweede keer versturen naar ObsMapp. Ik krijg de melding:"Geen waarnemingen geselecteerd die niet al geƫxporteerd zijn en een geldige locatie hebben." De eerste keer was er tijdens het uploaden in ObsMapp een probleem met het wachtwoord. Dat is opgelost. Hoe krijg ik de observaties vanuit ObsIdentify opnieuw verstuurd?

Alex Kwak

Citaat van: Hans Roelofsen op juli 06, 2020, 16:28:17 PM
Ik wil mijn waarnemingen voor de tweede keer versturen naar ObsMapp. Ik krijg de melding:"Geen waarnemingen geselecteerd die niet al geƫxporteerd zijn en een geldige locatie hebben." De eerste keer was er tijdens het uploaden in ObsMapp een probleem met het wachtwoord. Dat is opgelost. Hoe krijg ik de observaties vanuit ObsIdentify opnieuw verstuurd?

Sorry, de offline versies van ObsIdentify worden niet meer ondersteund.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Hans Roelofsen

Hoezo 'offline', Alex?! Ik ben altijd online met mijn telefoon en dus de app ObsIdentify. Wat begrijp ik niet?

Alex Kwak

Citaat van: Hans Roelofsen op juli 07, 2020, 17:19:37 PM
Hoezo 'offline', Alex?! Ik ben altijd online met mijn telefoon en dus de app ObsIdentify. Wat begrijp ik niet?

De melding die je aangeeft komt uit de oude offline versie van ObsIdentify. Dat van een app van 100+ MB die volledig offline kon identificeren. Met de nieuwe online versie kan je niet waarnemingen naar ObsMapp exporteren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Hans Roelofsen

Hoe verkrijg ik de nieuwe online versie voor op de telefoon?

hiskodevries

Hans, als toch al obsmapp gebruikt heb je geen aparte app nodig, dit zit ook in obsmapp ingebouwd.
Open im obsmapp het invoerscherm
upload 1 of meer foto`s
druk dan op de knop [id] en de herkenning begint.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Hans Roelofsen

Maar tis anders verrekte handig als die enorme bulk aan informatie niet op mijn telefoon hoeft te staan. Daarom ben ik toch wel benieuwd naar de nieuwste versie ObsIdentify. Ik zou dan ook wel van Alex willen weten waar ik de app vandaan haal.
V.w.b. ObsMapp: We zien twaalf buttons op het invoerscherm van ObsMapp. Een daarvan is getiteld 'Uploaden'. Als daar '0' op staat, valt er niets te uploaden. De foto's zijn op dat moment niet bijvoorbeeld uit mijn 'galery' te halen. Bovendien is er vooraf nog geen softwarematige identificatie geweest. Wat zie ik over het hoofd Hisko.

hiskodevries

het staat hier toch echt:
CiteerOpen im obsmapp het invoerscherm
upload 1 of meer foto`s
druk dan op de knop [id] en de herkenning begint.
Gewoon eens proberen
Maar als je echt een aparte app wilt gebruiken https://play.google.com/store/apps/details?id=org.observation.obsidentify&hl=nl
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0