Welke sluipwespjes uit kleine wintervlinder-rups?

Gestart door Rayan Majoor, juni 11, 2016, 18:06:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/119853686
Sluipwesp onbekend - Ichneumonidae indet. gezien op 2016-05-10 Haaksbergerveen - Zuidelijk deel & grens
Foto's:






























Toelichting:
Hier heb ik een rups van de kleine wintervlinder gevonden. Toen die bijna zou gaan verpoppen kwamen deze larven van een sluipwesp eruit kruipen. 6 dagen nadat de larven hun cocons hadden gemaakt kwamen de volwassen wespjes er alweer uit.
bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Theo MJP


Rayan Majoor

Ik heb echt geen idee waar ik dan moet zoeken als ik bij zo'n grote groep moet beginnen... het enige gelijkende wat ik heb kunnen vinden is Protapanteles fulvipes maar daar kan ik nergens verder informatie over vinden (behalve in andere talen dan Nederlands of Engels)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Theo MJP

Kan ik me voorstellen. Stuur de link maar op naar Kees van Achterberg [c.vanachterberg@xs4all.nl], dat is de enige in Nederland die er misschien een naam aan kan geven.

GroeTheo


Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl