nestbouw vraagje

Gestart door rudi, mei 12, 2016, 18:19:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

rudi

hallo iedereen, een vraagje over hoe ik een waarneming dien in te voeren:

Vandaag zag ik een overvliegende kokmeeuw en een overvliegende bruine kiekendief,
beide hadden nestmateriaal in de poten, ze zijn met nestbouw bezig.

Maar als ik dat ter plaatse invoer dan lijkt het of ik ze een nest zag bouwen.
Voor ik een langs vliegende vogel met nestmateriaal in als nestbouw?
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

hiskodevries

als de vogel vlakbij het 'nest' is wel , anders niet
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Ik geloof niet dat Kokmeeuwen nestmateriaal met hun poten kunnen vervoeren. Dat doen ze in de snavel.
Herman van der Meer

rudi

Bedankt voor de antwoorden Hisko en HPM.
het klopt dat de kokmeeuw niet met zijn poten vervoert, foutje.
Ik zag een kokmeeuw boven land met nest materiaal vliegen, ik meldde nestbouw maar dan lijkt het net of de kokmeeuw daar op het land een nest bouwt. Misschien kan ik dan beter melden overvliegend en bij de info zetten : met nestmateriaal.
Soms zie ik een kleine mantelmeeuw overvliegen en tegelijk roept de vogel, ik meld dan roepend omdat dit mijn aandacht trok.
Ik meld dus eigenlijk wat mijn aandacht trekt op het moment van waarnemen, mijn twijfel zit hem dus eigenlijk in de overvliegende situaties waarbij nog iets anders gebeurd.
Ik denk dat ik dan het beste overvliegend kan melden met de aantekening van roept of vervoert nestmateriaal.
In het geval van overvliegend met nestmateriaal kan ik dan nog de richting aangeven van de vlucht.
ik ben eruit, denk ik.
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer