welke kever is dit? => Aphodius depressus?

Gestart door Rayan Majoor, januari 09, 2016, 17:37:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/113862136
Kevers en Torren onbekend - Coleoptera spec. gezien op 2015-09-04 Barneveld - de Koot / Vogelbuurt
Foto's:












bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Douwe van der Ploeg

Als je zelf wilt puzzelen: kijk eens bij Aphodius. Zekere soortnaam durf ik vanaf foto nog niet te geven, maar als je m nog hebt valt ie vast wel redelijk uit te sleutelen ;)
Douwe van der Ploeg

Rayan Majoor

#2
Zo van mijn foto's en geheugen kom ik op Aphodius depressus uit. Hij was al dood toen ik hem vond dus heb hem inderdaad nog thuis. Ik kan er vanmiddag nog even naar kijken en eventueel nog wat andere foto's maken als ik weet waar ik nog foto's van moet maken. Wat zijn de belangrijkste kenmerken? Ik heb vooral naar de kop en de lijnen op het dekschild gekeken, maar die staan vrij duidelijk op de foto's...
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rayan Majoor

nog iets over te zeggen? Ik heb het kevertje nog dus als er nog andere foto's nodig zijn, kan je het zeggen...
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl