BIG YEAR 2016 Arjan Dwarshuis

Gestart door Roel Schwartz, december 31, 2015, 19:33:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

temmie

Tip voor Observado:

zorg dat gebruikers in hun lifelist een lijst kunnen compileren van soorten die ze niet gezien hebben.
Groeten, L13v3n D3 T3mm3rm@n
Mijn laatste (vogel)reis

Edwin Schuller

Citaat van: temmie op september 23, 2016, 13:21:24 PM
Tip voor Observado:

zorg dat gebruikers in hun lifelist een lijst kunnen compileren van soorten die ze niet gezien hebben.

Dat kan al. Zie onderaan je lifelist in observado: "Totaal aantal soorten : 10154 Jouw percentage is x % (experimental!)", en dan even doorklikken.
(wel jammer van die spatie voor de dubbele punt, die hoort daar eigenlijk niet.)
Edwin Schuller

temmie

OK, had ik overgekeken,

Maar dan toch liefst verbeteren door:
1. te rangschikken op taxonomische volgorde (en niet alfabetisch, hoe komt men daarbij?)
2. te filteren per land (dan moeten er natuurlijke goeie landlijsten beschikbaar zijn)

:blink:
Groeten, L13v3n D3 T3mm3rm@n
Mijn laatste (vogel)reis

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Edwin Schuller op september 23, 2016, 16:15:17 PM
"Totaal aantal soorten : 10154 Jouw percentage is x % (experimental!)"

10.154? Ik dacht dat Observation de IOC-lijst hanteerde en die gaan uit van 10.659 soorten...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jan vH

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 24, 2016, 15:04:50 PM
Citaat van: Edwin Schuller op september 23, 2016, 16:15:17 PM
"Totaal aantal soorten : 10154 Jouw percentage is x % (experimental!)"

10.154? Ik dacht dat Observation de IOC-lijst hanteerde en die gaan uit van 10.659 soorten...

Dat totaal lijkt me gebaseerd op het aantal soorten waarvan een waarneming is ingevoerd?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

JJ Blom

Citaat van: Jan vH op september 24, 2016, 15:36:45 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 24, 2016, 15:04:50 PM
Citaat van: Edwin Schuller op september 23, 2016, 16:15:17 PM
"Totaal aantal soorten : 10154 Jouw percentage is x % (experimental!)"

10.154? Ik dacht dat Observation de IOC-lijst hanteerde en die gaan uit van 10.659 soorten...

Dat totaal lijkt me gebaseerd op het aantal soorten waarvan een waarneming is ingevoerd?

En zijn dat dan weer alleen de goedgekeurde waarnemingen?
Groeten, Jan-Jacob

hiskodevries

Nee, wat mensen in hun levenslijst hebben staan.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

ronald nuiver

Inmiddels 10814 volgens IOC versie 6.4

garryb

Het vierde en laatste deel over Peru (de unieke droge bossen van het noorden) is nu te lezen.

Met vriendelijke groet,

Garry Bakker
webredactie dutchbirding.nl

ronald nuiver


jeroenroelofsen

Met een beetje mazzel zou Arjan bij weize van spreken eind oktober naar huis kunnen komen met een nieuw record in de pocket. Dat is wel een luxe.
Aangezien dat niet zal gebeuren, zal het eind totaal wellicht boven de 6500 uit komen. Wordt een flinke kluif om dat in de toekomst te verbeteren. Al dachten we dat ook van Noah zijn record.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

temmie

Arjan's record breken zal wat lastiger zijn, alleen al omdat hij overal met top gidsen rondliep, maar ook omdat hij scherp is, haast niets laat liggen, zeer goed heeft nagedacht over strategie en een beetje mazzel heeft met het weer en de logistiek.

Noah zijn record was nog wel vlotjes te breken, alleen al omdat hij begon met een week op de Zuidpool, en omdat hij relatief veel zonder gidsen rondliep (of met amateurs, zoals in Peru), en omdat hij net iets meer ging voor de beleving dan voor de efficiëntie.
Groeten, L13v3n D3 T3mm3rm@n
Mijn laatste (vogel)reis

garryb

Arjans eerste dagen in Ecuador zijn inmiddels van toelichting voorzien. Ondertussen bevogelt hij de Choco, zonder gids (maar met telefonische bijstand indien nodig).

Met vriendelijke groet,

Garry Bakker
webredactie dutchbirding.nl

Wouter van Pelt

Zag net een persbericht van ProAves (Vogelbescherming Colombia - waar Arjan over een paar dagen heen gaat). Ze schijnen in Santa Marta nogal wat schade te hebben agv orkaan Matthew: niet alleen veel bomen ontworteld (habitatverlies) maar door landslides ook veel schade aan trails en toegangswegen. Ben benieuwd of Arjan daar nog last van krijgt qua logistiek en soorten.

HJDT

Citaat van: Wouter van Pelt op oktober 06, 2016, 10:09:42 AM
Zag net een persbericht van ProAves (Vogelbescherming Colombia - waar Arjan over een paar dagen heen gaat). Ze schijnen in Santa Marta nogal wat schade te hebben agv orkaan Matthew: niet alleen veel bomen ontworteld (habitatverlies) maar door landslides ook veel schade aan trails en toegangswegen. Ben benieuwd of Arjan daar nog last van krijgt qua logistiek en soorten.

Daarnaast is het nu dikke vette regentijd in die regio, toen wij daar in september waren wisten ze al dat Arjan in oktober zou arriveren en ze vertelden dat het dan vrijwel constant regent. Ik hoop voor hem (en zijn posse van matties :-) die nu op Schiphol zitten om daarheen te vliegen) het een beetje droog houden!
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

garryb

Nu twee dagen in Colombia pre-tour gevogeld (Arjan arriveert zondagavond) en veel gezien, behalve regen. Voor wat betreft schade a.g.v. orkaan Matthew, dat zou effect kunnen hebben op de laatste twee of drie dagen,  maar dat merken we over drie weken wel. Een vulkaanuitbarsting en route drie dagen geleden is wellicht meer een issue ...

temmie

Welke plekken worden bezocht Garry?
Groeten, L13v3n D3 T3mm3rm@n
Mijn laatste (vogel)reis

garryb

Siecha Swamps-Chingaza NP-Mundo Nuevo-Sumapaz NP-Chiraque NP-Pedro Palo-Magdalena Valley-Juntas-Otun-Rio Blanco Reserve-Nevados NP-Montezuma-Jardin-Cauca Valley-La Romera-Rio Claro-Caerulean Warbler Reserve-Ocana-Bushbird Reserve-Manaure-Perija Reserve-Guajira-Los Flamencos NP-El Dorado lodge-Santa Marta.

temmie

hele boterham! Volgorde lijkt me hier en daar niet zo logisch maar misschien is dat ook niet de volgorde van bezoek...
Ik ben alleszins benieuwd of de bushbird lukt en hoe Perija zal vlotten. Veel plezier!
Groeten, L13v3n D3 T3mm3rm@n
Mijn laatste (vogel)reis

jeroenroelofsen

Teller staat al weer op 5706 (94%). Nog 336 te gaan :)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

ronald nuiver

#1191
Up-date 10-10

Arjan heeft nu 5706 soorten gezien (IOC v 6.3) tegen 4738 (Clements) van Noah op 09-10-2015. Noah bereikte dit aantal (5706) op 10-12-2015.
Arjan heeft tot nu toe 1251 soorten gezien die niet op Noah's lijst voorkomen. Noah heeft nog 1587 soorten gezien, die nog niet door Arjan zijn waargenomen.
Hiervan zijn er 901 soorten welke Noah heeft gezien in landen welke Arjan nog gaat bezoeken (Colombia, Panama, Costa Rica, Guatamala, Jamaica, Mexico en de V.S.

In Zuid Amerika mist Arjan nog 165 soorten welke Noah in de onderstaande landen heeft gezien

Falklands 8
Argentinie 24
Brazilie 39
Chili 12
Ecuador 37
Peru 45

Hiertussen zitten zeker 20 soorten welke Arjan nog vrij eenvoudig kan tegenkomen tijdens de rest van zijn reis.

Arjan heeft tot nu toe 2230 nieuwe lifers gezien dit jaar en komt nu op een lifelist van 6361 soorten


VictorE

Omdat Gary bij Arjan in Colombia zit en er dus blijkbaar iemand anders is die toch de dutchbirding blog update, hierbij een link naar het laatste deel van Ecuador

garryb

Nee hoor, dat doe ik rechtstreeks vanuit Colombia. Het zijn alleen lange dagen met onregelmatige wifi dus schoot een melding er even bij in.
Mvg, Garry
webredactie dutchbirding.nl

ronald nuiver

#1194
Andean Blossomcrown = Tolima Blossomcrown
Olive-headed Brushfinch = Yellow-headed Brushfinch

VictorE

#1195
Citaat van: garryb op oktober 16, 2016, 02:29:12 AM
Nee hoor, dat doe ik rechtstreeks vanuit Colombia. Het zijn alleen lange dagen met onregelmatige wifi dus schoot een melding er even bij in.
Mvg, Garry
webredactie dutchbirding.nl

Geen probleem hoor, maar ik miste de update en kwam hem zelf tegen dus dacht laat ik het dan meteen maar even delen ;)

VictorE

#1196
Op het andere forum (birdforum) gelezen dat er bij de update van 16/10 nog een undescribed new bird species (http://observado.org/waarneming/view/124608397). Maar dat is geen unieke soort volgens, omdat die al in de lijst staat. Kan voor het ID dat aan undescribed new bird specie een uitzondering worden toegekend zodat er daarvan meer in de lijst komen te staan? Of gaat dat voor problemen zorgen?

frankneijts

Citaat van: VictorE op oktober 17, 2016, 21:31:38 PM
Op het andere forum (birdforum) gelezen dat er bij de update van 16/10 nog een undescribed new bird specie (http://observado.org/waarneming/view/124608397). Maar dat is geen unieke soort volgens, omdat die al in de lijst staat. Kan voor het ID dat aan undescribed new bird specie een uitzondering worden toegekend zodat er daarvan meer in de lijst komen te staan? Of gaat dat voor problemen zorgen?

Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik snap werkelijk niet waar je nu heen wilt Victor.. B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Gerard Troost

Victor bedoelt dat http://observado.org/waarneming/view/124608397 en http://observado.org/waarneming/view/123357576 twee verschillende soorten zijn, maar dat die als 1 soort getoond worden. Dus dat het teller momenteel niet klopt.


Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

VictorE

Citaat van: gtroost op oktober 18, 2016, 14:45:03 PM
Victor bedoelt dat http://observado.org/waarneming/view/124608397 en http://observado.org/waarneming/view/123357576 twee verschillende soorten zijn, maar dat die als 1 soort getoond worden. Dus dat het teller momenteel niet klopt.

Juist, wij begrijpen elkaar.  :duim: