BIG YEAR 2016 Arjan Dwarshuis

Gestart door Roel Schwartz, december 31, 2015, 19:33:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Predator

Groet, Maarten

ronald nuiver

#601
Programma komende week:

10 Maart: vroege aankomst en dan gelijk door naar Varirata / PAU (met Daniel Wakra)
11 Maart – s' ochtends 14 Maart: Tabibul, Kiunga en Fly River (Samuel Kepuknai)
14 Maart (s'middags) - 17 Maart: Kumul en omgeving (Wilson)
18 Maart: Varirata (met Leonard Vaieke)
19 Maart: naar Brisbane Australie




VictorE

Zo is er even iemand bezig met een inhaalslagje... +90 PNG

VictorE

Omdat Indonesië nu afgesloten is, 104 lifers aldaar.

Calonectris

#604
In de lijst op world.observado.org staat momenteel nog Black Cuckooshrike (gezien op Papoea). Dat lijkt me straf, aangezien het een Afrikaanse soort is. Ik vind de waarneming zelf wel niet terug, dus misschien is ze al verwijderd en moet de overzichtslijst nog geüpdatet worden.

Edit: het ging blijkbaar om Black Cicadabird. Dat lijkt me beter te kloppen.
Filip Collet.

Thijs Fijen

Citaat van: Calonectris op maart 10, 2016, 11:34:31 AM
In de lijst op world.observado.org staat momenteel nog Black Cuckooshrike (gezien op Papoea). Dat lijkt me straf, aangezien het een Afrikaanse soort is. Ik vind de waarneming zelf wel niet terug, dus misschien is ze al verwijderd en moet de overzichtslijst nog geüpdatet worden.

Edit: het ging blijkbaar om Black Cicadabird. Dat lijkt me beter te kloppen.
Klopt, er zit een verversingstijd van elk uur op.
Thijs Fijen

ronald nuiver

Unieke soorten 10-03

Gurney's Eagle
Orange-fronted Fruit-Dove
Coroneted Fruit-Dove
Dwarf Koel
Palm Cockatoo
Dusky Lory
Coconut Lorikeet
Mimic Honeyeater
Papuan Black Myzomela
Plain Honeyeater
Streak-headed Honeyeater
Tawny-breasted Honeyeater
New Guinea Friarbird
yellow-bellied Gerygone
Painted Quail-Thrush
Grey Crow
Crinkle-collared Manucode
Singing Starling

Op 10-03 Arjan 1530 en Noah 1555 soorten

ronald nuiver

Overzicht van het aantal soorten per land van noah en Arjan

StevenGeurts

Mooie lijst Ronald. :duim:

Opvallend:

Papua
Noah 198 soorten / 10 dagen
Arjan 89 soorten / 1 dag

Thailand
Noah 84 /6 dagen (gem 14 pd)
Arjan 125 / 8 dagen (gem 15,63 pd)
Maar aangezien Arjans 15,63 nog steeds onder Noah's jaargemiddelde van 16,55 zit lijkt dat dus geen win voor Arjan. Te lang gebleven?

Verder mooie wins voor arjan in India, Filipijnen, Maleisië (meer soorten, zelde tijd) en Indonesië (meer soorten, minder tijd) en Sri Lanka (meer soorten, meer tijd maar een erg hoog gemiddelde van 29,8).

Wat me verder nog opvalt is Arjans goede start met 117 soorten. Vergeleken met alle ander birding places op de rest van de wereld: hij heeft dat aantal in één dag nooit meer gehaald. Is dat omdat er in NL zoveel soorten op een klein oppervlak zit, of is het thuisvoordeel zó groot?

Eric Roeland

Citaat van: StevenGeurts op maart 10, 2016, 17:22:36 PM
Mooie lijst Ronald. :duim:

Opvallend:

Papua
Noah 198 soorten / 10 dagen
Arjan 89 soorten / 1 dag

Dit is erg vertekenend, Noah had 82 nieuwe soorten de eerste dag op PNG  https://www.audubon.org/news/day-335-second-biggest-day

Citeer
Thailand
Noah 84 /6 dagen (gem 14 pd)
Arjan 125 / 8 dagen (gem 15,63 pd)
Maar aangezien Arjans 15,63 nog steeds onder Noah's jaargemiddelde van 16,55 zit lijkt dat dus geen win voor Arjan. Te lang gebleven?

Verder mooie wins voor arjan in India, Filipijnen, Maleisië (meer soorten, zelde tijd) en Indonesië (meer soorten, minder tijd) en Sri Lanka (meer soorten, meer tijd maar een erg hoog gemiddelde van 29,8).

Wat me verder nog opvalt is Arjans goede start met 117 soorten. Vergeleken met alle ander birding places op de rest van de wereld: hij heeft dat aantal in één dag nooit meer gehaald. Is dat omdat er in NL zoveel soorten op een klein oppervlak zit, of is het thuisvoordeel zó groot?
met vriendelijke groet, Eric Roeland

egilio

Ik denk dat dat meer te maken heeft dat elke soort op de eerste dag ook een nieuwe soort is. Hij heeft daarna vast wel dagen gehad met meer dan 117 soorten, alleen die waren niet allemaal nieuw.
Egil
Currently in Oxford
Zambian Carnivore Programme

WildCRU
Take nothing but pictures, leave nothing but footprints and waste nothing but time[/i]

Eric Roeland

#611
Citaat van: ronald nuiver op maart 10, 2016, 15:36:23 PM
Overzicht van het aantal soorten per land van noah en Arjan


Hierbij de landen waar beide zijn geweest en de resultaten (bedenk wel dat Noah eindigde in asia)
met vriendelijke groet, Eric Roeland

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

migratorius

Citaat van: StevenGeurts op maart 10, 2016, 17:22:36 PMWat me verder nog opvalt is Arjans goede start met 117 soorten. Vergeleken met alle ander birding places op de rest van de wereld: hij heeft dat aantal in één dag nooit meer gehaald. Is dat omdat er in NL zoveel soorten op een klein oppervlak zit, of is het thuisvoordeel zó groot?
In Azië zijn de aantallen nou eenmaal niet zo hoog. Zelfs in Zuid-Amerika ben ik zelden boven de 100 soorten per dag gekomen, maar met een beetje inspanning kan dat natuurlijk beter (https://www.gofundme.com/75kz367k). Een probleem is natuurlijk dat je in het buitenland meestal bepaalde doelsoorten hebt die je langer wil bekijken.

JanHein

Thijs Fijen

Citaat van: Bart van Hoogstraten op maart 10, 2016, 19:12:34 PM
Hij weet ze goed te omzeilen, die valkuilen... http://world.observation.org/user/view/84878?sp=104931&prov=0&from=2016-03-06&to=2016-03-10
Dat snappen de meesten waarschijnlijk niet natuurlijk. Nederlandse namen zegt vrijwel niemand iets buiten een Europese of west palearctische context..
Thijs Fijen

ronald nuiver

Heeft Arjan ook hulp van Dusan in Ecuador?

ronald nuiver

Arjan kon gisteren 5 nieuwe lifers aan zijn lijst toevoegen.


Raja Shelduck
Australasian Swamphen
Papuan King Parrot
Coconut Lorikeet
Crinkle-collared Manucode

Hiermee komt hij voorlopig op 527 lifers dit jaar en op voorlopig 4658 lifers totaal (hij moet zijn lijst nog eventueel aanpassen aan de laatste IOC splits)





VictorE

Citaat van: ronald nuiver op maart 11, 2016, 11:24:13 AM
Arjan kon gisteren 5 nieuwe lifers aan zijn lijst toevoegen.


Raja Shelduck
Australasian Swamphen
Papuan King Parrot
Coconut Lorikeet
Crinkle-collared Manucode

Hiermee komt hij voorlopig op 527 lifers dit jaar en op voorlopig 4658 lifers totaal (hij moet zijn lijst nog eventueel aanpassen aan de laatste IOC splits)

Hmmm ik heb er een minder qua lifers. Heb gisteren de lijsten weer eens naast elkaar gehouden vanaf de observado lijst en wat ik nu als lifers heb staan en uit mijn hoofd zeg ik dat er een weg viel uit Filippijnen (ik heb daar nu 150 lifers staan). En er waren nog wat naamwijzigingen (niet alleen van PNG, maar ook daarvoor die ik nog niet had meegenomen). Voor die vergelijkingen is het vervelend dat die lijsten achteraf nog wijzigen, omdat je zo snel mogelijk wil vergelijken. Maar nu ik weet dat dat toch gewoon gebeurt ben ik van plan toch maar iedere week weer even de lijsten naast elkaar te houden ;)


ronald nuiver


Arjan zit na 70 dagen op een gemiddelde van 21,86 soorten per dag

Als Arjan dit gemiddelde weet vast te houden dan komt hij uit op 21,86*366 = 8000 soorten !!

Thijs Fijen

En hij hoeft nog 'maar' een gemiddelde van 15,24 nieuwe per dag te halen om het record te breken.
Thijs Fijen

JohanvantBosch

Tja... op welk gemiddelde zat Noah na 70 dagen?  O0

Rein Genuït

Bill Gates en ik hebben gemiddeld veel geld  8)
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

hdijk

Citaat van: ronald nuiver op maart 15, 2016, 18:48:14 PM

Arjan zit na 70 dagen op een gemiddelde van 21,86 soorten per dag

Als Arjan dit gemiddelde weet vast te houden dan komt hij uit op 21,86*366 = 8000 soorten !!
Als hij na één dag was gestopt had hij 40.000 soorten kunnen halen.
Hendrik Jan van Dijk

Eric Roeland

met vriendelijke groet, Eric Roeland

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Justin Jansen

M.v.g., Justin Jansen


garryb

#627
Inderdaad, de mensen die hier zoveel tijd steken in getalletjes zouden eens uit moeten zoeken wat Noah's gemiddelde was voor de landen die Arjan nu heeft aangedaan. Als Arjan in het doorgaans toch lastig bevogelbare Azië gemiddeld al bijna net zo hoog scoort als Noah in Zuid-Amerika deed, dan kan Noah zijn borst nat maken. Arjan heeft méér vogelervaring in Zuid-Amerika en daar gaat het doorgaans nog harder.

ronald nuiver

Zie post 10-03 15.36 gemiddelde per land

ronald nuiver


Soorten in Azie

NoahArjan
daysspeciesdaysspecies
UAE
1
39
UAE
2
75
india
18
320
Sri Lanka
5
150
myanmar
8
136
india
22
449
china
7
122
Thailand
8
125
taiwan
3
44
Maleisie
13
235
filippijnen
10
155
Philippijnen
10
165
thailand
6
82
Indonesie
8
125
Sri Lanka
3
31
papua
1
89
Maleisie
13
167
indonesie
69
1096
15,88
69
1413
20,48