BIG YEAR 2016 Arjan Dwarshuis

Gestart door Roel Schwartz, december 31, 2015, 19:33:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Eric Roeland

Ik zie nu wel een verschil tussen de lijst van Arjan en Peter, ik mis bij Arjan Falcated Duck.  ???
met vriendelijke groet, Eric Roeland

Richardus

Duidelijk, Jan Borst, dank je. Vind het geweldig om de lijst bijlangs te klikken en te ontdekken wat er wereldwijd rondvliegt (zelf enkel nog op NL gericht). Wat een droomjaar zoiets...

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Richardus op januari 29, 2016, 07:20:21 AM
Duidelijk, Jan Borst, dank je. Vind het geweldig om de lijst bijlangs te klikken en te ontdekken wat er wereldwijd rondvliegt (zelf enkel nog op NL gericht). Wat een droomjaar zoiets...

De drie embargo's staan wel op zijn lijst, alleen niet zichtbaar voor de gebruikers. Wel voor admins neem ik aan. Dus die tellen dan toch ook gewoon mee?
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Predator


Ik neem aan dat het embargo is gebaseerd op de embargo status in Nederland.
Is het mogelijk deze embargo voor het buitenland eraf te halen? Andere critically endangered soorten worden namelijk wel gewoon weergeven in observado.


(De drie soorten van Arjan onder embargo zijn dus frater, velduil en grijskopspecht)

Groet, Maarten

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

ronald nuiver

#395
Volgens de IOC name file heeft Arjan nu 29,01% van de Europese (EU) soorten en 27,23% van de Aziatische (OR) soorten gezien.


ofwel in Europa 237 van de 817 en in Azie (OR) 452 van de 1657 soorten.
de rest zijn wereldwijd soorten en afrikaanse soorten

garryb

#396
CiteerVolgens de IOC name file heeft Arjan nu 29,01% van de Europese (EU) soorten en 27,23% van de Aziatische (OR) soorten gezien.
ofwel in Europa 237 van de 817 en in Azie (OR) 452 van de 1657 soorten.
de rest zijn wereldwijd soorten en afrikaanse soorten

En wat kunnen we daar dan uit concluderen, Ronald? Is dat heel goed of heel slecht, of iets ertussenin? Hij heeft de Falcated Duck gemist overigens, iets met fotografen, weggejaagd, etc. Morgen herkansing.

Justin Jansen

787 maar geen Falcated Duck meer, maar wel ff Green Cochoa.
M.v.g., Justin Jansen


frankcoenjaerts

#398
Citaat van: ronald nuiver op januari 29, 2016, 11:27:34 AM
Volgens de IOC name file heeft Arjan nu 29,01% van de Europese (EU) soorten en 27,23% van de Aziatische (OR) soorten gezien.


ofwel in Europa 237 van de 817 en in Azie (OR) 452 van de 1657 soorten.
de rest zijn wereldwijd soorten en afrikaanse soorten


Ronald, ik ken de masterlists met range aanduiding op de Worldbirdnames website, maar daarin wordt voor veel soorten zowel EA, als OR aangegeven. Aparte sublijsten waarmee je zo nauwkeurig als jij aangeeft kunt rekenen (kennelijk is er dan een arbitraire keuze gemaakt voor soorten die in twee of meer regio's voorkomen) kan ik nergens vinden. Ondanks de arbitraire component kan ik wel wat leuke toepassingen voor zulke lijsten bedenken. Heb je misschien een link naar een pdf of excel file? Of heb je ze zelf samengesteld en zou je ze kunnen delen?
Met vriendelijke groeten,

Frank

ronald nuiver

Ik heb gewoon de ioc lijst in excel gedownload en daarop gesorteerd op breedingrange. Alles wat daarin met OR begint heb ik naar een werkblad Azie  gekopieerd alles wat met eu begint naar werkblad europa etc. etc.
zo kun je een beetje kijken hoe hij scoort op deze continenten (regio;s)
vervolgens kun je hierop weer leuke filters zetten voor specifieke soorten op bijv. himalaya., sri lanka, andaman islands etc.


frankcoenjaerts

Ah, ik zie het - continenten (ruwweg dan) staan in een eigen kolom; dan lukt het wel. Dank!
Met vriendelijke groeten,

Frank

lukasverboom

Ik zie dat op de pagina van de Big Year (/arjan.php) een foutje staat: Er staat nu "Arjan has now 13.03 % of Noah`s list". Dit is geen goed Engels. Beter is "Arjan now has ...".

Verder een mooie pagina!!
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

ronald nuiver

Noah heeft op zijn lijst de red-billed Gul staan. Dit is volgens mij een ondersoort van de Silver Gull
Klopt dat?

Roodsnavelmeeuw

De roodsnavelmeeuw is een ondersoort meeuw die voorkomt op Nieuw-Zeeland en omliggende eilandengroepen zoals de Chathameilanden en de sub-Antarctische eilanden.
WikipediaWetenschappelijke naam: Chroicocephalus scopulinus


Hoger taxon: Chroicocephalus


vincentvanderspek

Begreep dat het vandaag goed is gekomen met de bronskopeend. Verder weet ik niks. Vandaag is vooral een reisdag. Zijn schema in Thailand:
31-01 Pak Thale
01-01 en ochtend 02-01 Kaeng Krachan
Dan naar het noorden.
03 en 04-02 Doi Lang; late vlucht Bankok
05 tm 07-02 Khao Yai

Intrigerend is dat hij gisteren 100 soorten had die Noah niet heeft gezien, terwijl Noah in India 100 soorten had die Arjan (nog) niet heeft.
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper

Rients

Ik zou het wel handig vinden als op de pagina met de soortenlijst en de vergelijkende statistieken ook de reeds afgelegde en vooral nog af te leggen route te vinden zou zijn met de voorgenomen data voor zover al bekend.
Bijvoorbeeld als kaartje zoals ik tegenkwam in het topic Re: Je hebt uitdagingen en uitdagingen... (« Reactie #54 Gepost op: oktober 23, 2015, 09:06:44 am ») met daaraan toegevoegd de meer precieze data, of anders als simpel tabelletje
Rients Niks

canoorlander

Citaat van: vincentvanderspek op januari 30, 2016, 21:37:28 PM

03 en 04-02 Doi Lang


Ik begreep dat daar momenteel leuke lijstersoorten worden gezien en dat de Firethroat ook nog aanwezig is.
Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

vincentvanderspek

808 (en ze hebben nog 1-2 uur): http://world.observation.org/arjan.php

Ps firethroat is Chiang Saen voor zover ik weet: iets te ver uit de route.
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper


canoorlander

Citaat van: garryb op januari 31, 2016, 10:52:06 AM
Zo! Die Milky Stork is wel een hele vette bonus!

Wel als een hybride met Painted Stork is uitgesloten. Er zijn in Thailand vaker Milky Storks gezien welke hybrides bleken te zijn. 
Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

garryb

De vogel ziet er m.i. niet afwijkend uit voor een pure Milky. Voor zover te vinden tonen foto's van hybriden sporen van zwart in de kleine dekveren. Sluit je een terugkruising natuurlijk nog niet mee uit maar dat geldt voor de meeste vogels die je op basis van morfologie determineert.

canoorlander

Citaat van: garryb op januari 31, 2016, 18:02:23 PM
De vogel ziet er m.i. niet afwijkend uit voor een pure Milky. Voor zover te vinden tonen foto's van hybriden sporen van zwart in de kleine dekveren. Sluit je een terugkruising natuurlijk nog niet mee uit maar dat geldt voor de meeste vogels die je op basis van morfologie determineert.


De hybriden in Thailand bleken vaak nog veel zwart op de ondervleugeldekveren te hebben. Ook hybriden uit Maleisie tonen dit.


Albert
Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

ronald nuiver

Nog een foutje in Noah lijst is dat er zowel
Montane Nightjar
en
Abyssinian Nightjar
op zijn lijst staat.


Is volgens mij dezelfde soort ?

gcusters

Verwarring zal wel komen door de gebruikte indeling IOC vs ebird

Caprimulgus poliocephalus
eBird version 2015:
   Abyssinian Nightjar ( Caprimulgus poliocephalus)
IOC World Bird Names, version 5.04:
   Montane Nightjar ( Caprimulgus poliocephalus)

Caprimulgus ruwenzorii
eBird version 2015:
   Montane Nightjar ( Caprimulgus ruwenzorii)
IOC World Bird Names, version 5.04:
   Ruwenzori Nightjar ( Caprimulgus ruwenzorii)

mvg
Geert

vincentvanderspek

855! http://world.observation.org/arjan.php

Nu op weg naar het noorden. Max appte me foto's van luipaard (!), sun bear (!!) en bay owl. Klinkt als een wel zeer goede 1.5 dag daar.
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper


Justin Jansen

M.v.g., Justin Jansen


Predator

Groet, Maarten

ronald nuiver

op noah's lijst staat Orange-bellied Trogon dit is volgens mij ook een ondersoort van de Collared Trogon dus -1

Vincent Hart

Ik wist niet dat jij een taxonomische instantie was, Ronald  ;)
IOC split hem niet, veel andere instanties wel: http://avibase.bsc-eoc.org/species.jsp?avibaseid=F8DCD8D97C4B3C47
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers