BIG YEAR 2016 Arjan Dwarshuis

Gestart door Roel Schwartz, december 31, 2015, 19:33:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

ronald nuiver

#480
Unieke soorten 11 en 12 feb
Bornean Ground-cuckoo
Sunda Scops-Owl
Large Frogmouth
Blue-rumped Parrot
Bornean Bristlehead
White-crowned Shama



ronald nuiver

In landen waar Arjan en Noah beiden zijn geweest of Arjan niet bezoekt (china,Myanmar,Taiwan)
Aantal soorten die Arjan heeft gemist (tot nu toe)

U.A.E. -7
India -86
Myanmar -31
China -83
Taiwan -34
Sri Lanka -2
Singapore -2
Maleisie -63
Thailand -21

Total – 329


Arjan heeft inmiddels 149 soorten die Noah niet op zijn lijst heeft.

Op 12-02 Arjan 1057 Noah 981

vincentvanderspek

Citaat van: garryb op februari 12, 2016, 23:06:15 PM
Blog update Arjan volgt over ca. 3 dagen. De heren zijn druk en gaan nu naar Danum. Borneo gaat als een trein, alle endemen zijn binnen m.u.v. Friendly Warbler en de serpent eagle. Highlights o.a. Bristlehead (5!), Bornean Groundcuckoo (gehoord) en Large Frogmouth.

Hij gaat inderdaad als een speer daar, maar hij heeft nog wel meer endemen niet gezien (in elk geval 2-3 pitta's, fazant en een flowerpecker - maar die laatste ziet niemand)
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper

Steven Wytema

Citaat van: Predator op februari 06, 2016, 11:48:24 AM
Update:



Al zal het grafiekje niet heel erg veranderd zijn, toch een update waard?
Steven Wytema


garryb

Citeer
Hij gaat inderdaad als een speer daar, maar hij heeft nog wel meer endemen niet gezien (in elk geval 2-3 pitta's, fazant en een flowerpecker - maar die laatste ziet niemand)

Ik citeerde vrij uit een whatsapp-berichtje van onze grote vriend himself Vincent, hij was optimistisch als altijd ;) Ik heb Arjan (niet) toevallig nog gewezen op Spectacled Flowerpecker (neem aan dat je die bedoelt?) en mocht hij die in Danum gezien hebben is hij echt een eindbaas (terwijl het na de ontdekking daar niet de core-plek van die soort lijkt, zie een Birding Asia van verleden jaar).

Predator

#485
Update 15-02:


Gemiddelde Noah tijdens Asia leg (UAE, India 2x, Myanmar, China, Taiwan, Philippines, Thailand, Sri Lanka, Maleisië, Borneo, Indonesië) : 15.6 birds/day
Groet, Maarten

ronald nuiver

Unieke soorten 13,14 en 15 feb


Great Argus
Crested Fireback
Short-toed Coucal
Helmeted Hornbill
Blue-headed Pitta
Blue-banded Pitta
Bornean Banded Pitta
Lesser Cuckooshrike
Spotted Fantail
Grey=bellied bulbul
Finsch's Bulbul
Black-throated Wren-Babbler
Bornean Wren-Babbler
Rufous-tailed Shama
Bornean Blue-flycatcher
Chestnut-napped Forktail
Thick-billed Spiderhunter

ronald nuiver




in landen waar Arjan en Noah beiden zijn geweest of Arjan niet bezoekt (china,Myanmar,Taiwan)
Aantal soorten die Arjan heeft gemist (tot nu toe)

U.A.E. -7
India -85
Myanmar -30
China -83
Taiwan -34
Sri Lanka -2
Singapore -2
Maleisie -43
Thailand -20

Total – 306


Arjan heeft inmiddels 168 soorten die Noah niet op zijn lijst heeft.

Op 15-02 Arjan 1099 Noah 1074

garryb

Beste mensen,

Arjan's zevende blog staat NU ONLINE.

Mvg, Garry (webredactie dutchbirding.nl)

ronald nuiver

unieke soorten 16-02


Malaysian Partridge
Blue Nuthatch
Brown-streaked Flycatcher
Siberian Thrush

toevoeging 09-02


Sunda Cuckoo

Rein Genuït

Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Mark Broeckaert

Inmiddels op 1113 soorten.
Er is er wel een afgevallen (stond eerst op 1114), weet iemand welke?
Niet dat het heel belangrijk is, maar ben gewoon nieuwsgierig :) .
Met vriendelijke groet, Mark

ronald nuiver

Hoe kan het dat bij soort 1040 op Arjan's lijst Black-backed Kingfisher staat, terwijl als je deze waarneming aanklikt er Oriental Dwarf Kingfisher staat ??
De Laatste naam is juist volgens de IOC


Aanpassen ?

ronald nuiver

#493

ronald nuiver

Unieke Soorten 17-02


Gould's Frogmouth
Blyth's Frogmouth
Marbled Wren-Babbler
Scarlet-breasted Flowerpecker

ronald nuiver

#495
in landen waar Arjan en Noah beiden zijn geweest of Arjan niet bezoekt (china,Myanmar,Taiwan)Aantal soorten die Arjan heeft gemist (tot nu toe)
U.A.E -7
India -85
China -83
Thailand -16
Sri Lanka -2
Singapore -2
Maleisie -31
Myanmar -30
Taiwan -33


Total – 289
Arjan heeft inmiddels 175 soorten die Noah niet op zijn lijst heeft.

Op 17-02 Arjan 1125 Noah 1128

Voor de eerste keer Noah bovenaan

egilio

Voor het eerst dat Arjan achter ligt op Noah:
17/02 Arjan: 1125
17/02 Noah: 1128


Maar vergelijkingen zijn nog steeds lastig te maken, het zou helpen als Noah zijn complete lijsten per dag beschikbaar zijn.
Egil
Currently in Oxford
Zambian Carnivore Programme

WildCRU
Take nothing but pictures, leave nothing but footprints and waste nothing but time[/i]

jeroenverburg

Ik zou het wel handig vinden als onder het bovenste kleine grafiekje ook vermeld zou staan wat het percentage Arjan/Noah is, o.b.v. de aantallen van beide per actuele datum. (Die zou dan vandaag voor het eerst onder de 100% staan.) Je kunt dat wel zien door de kolommen aan te klikken, maar in één oogopslag is uiteraard handiger.
Ook een regel 'Noah has(had) now xx % of Noah`s list' lijkt me handig voor de vergelijking. Ook al zegt dat op dit moment nog weinig, later in het jaar gaat dat steeds spannender worden!

Predator

Wat ook niet onbelangrijk is: Noah vogelde in februari (en maart en half april) in tropisch Zuid-Amerika , het gebied waar de soortendichtheid het hoogst is op aarde (http://www.biodiversitymapping.org/birds.htm).



Groet, Maarten

ronald nuiver

#499
Ik heb via de IOC lijst vergelijkingen gemaakt voor de (gedeeltelike) continenten.
Hierbij had Noah voor Azie 1006 soorten in 82 dagen.
Arjan heeft voor Azie 770 soorten in 45 dagen.
Met nog 21 dagen te gaan op Java, Sulawesi, en Luzon, Mindanao en Palawan moet hij dit aantal kunnen overtreffen.



ronald nuiver

Worldverschil
noaharjanTotaldagendagen
noaharjan al
Africa
1151
31
1966
1120
74
atlantic
9
1
52
8
1
Australie
619
2
1577
617
29
Asia
1006
770
1656
236
82
45
Europe
480
276
818
204
18
3
Indean Ocean
1
1
77
0
0
Latin America
426
0
485
426
20
Mid-America
283
0
408
283
15
North America
548
33
776
515
21
Pacific Ocean
18
0
305
18
2
Great Ocean
30
0
56
30
3
World Wide
11
9
12
2
1
South America
1450
2
2576
1448
98
364
48
6032
1125
10764
4907
6032

VictorE

Heeft iemand een idee waar de Life List van Arjan te vinden is? Lijkt me leuk om een beetje te kijken hoeveel soorten hij voor het eerst ziet en met hoeveel soorten zijn lifelist over de wereld groeit dit jaar. Heb een lijst gevonden op BUBO, maar vraag me af of die helemaal goed bijgewerkt is, Merel staat namelijk niet in zijn lijst aldaar... Is er misschien elders een meer complete lijst die iemand kent?

hiskodevries

Citaat van: VictorE op februari 18, 2016, 15:46:00 PM
Heeft iemand een idee waar de Life List van Arjan te vinden is? Lijkt me leuk om een beetje te kijken hoeveel soorten hij voor het eerst ziet en met hoeveel soorten zijn lifelist over de wereld groeit dit jaar. Heb een lijst gevonden op BUBO, maar vraag me af of die helemaal goed bijgewerkt is, Merel staat namelijk niet in zijn lijst aldaar... Is er misschien elders een meer complete lijst die iemand kent?
misschien even de eerste post in dit topic lezen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

VictorE

Citaat van: hiskodevries op februari 18, 2016, 15:50:09 PM
Citaat van: VictorE op februari 18, 2016, 15:46:00 PM
Heeft iemand een idee waar de Life List van Arjan te vinden is? Lijkt me leuk om een beetje te kijken hoeveel soorten hij voor het eerst ziet en met hoeveel soorten zijn lifelist over de wereld groeit dit jaar. Heb een lijst gevonden op BUBO, maar vraag me af of die helemaal goed bijgewerkt is, Merel staat namelijk niet in zijn lijst aldaar... Is er misschien elders een meer complete lijst die iemand kent?
misschien even de eerste post in dit topic lezen.

Dat gaat toch alleen over deze trip? Ik ben op zoek naar een lijst van wat Arjan voor 2016 over de gehele wereld al heeft gezien.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

VictorE

Citaat van: hiskodevries op februari 18, 2016, 16:12:27 PM
dat is die lijst Victor.

Begrijp je nou niet wat ik bedoel...? Of zit ik met mijn neus te kijken...?

De eerste post is een link naar world.observation.org/bigyear (vervolgens twee links naar blogs). De eerste link is een pagina waarop nu 1125 soorten staan die hij in 2016 gezien heeft. Als ik Arjan Dwarshuis in BUBO zoek krijg ik een lijst van dik 4000 soorten die hij ooit heeft gezien. Voor zover ik het bekijk is die lijst al zeker een week niet qua aantallen gewijzigd, dus ik ga er vanuit dat hij dit jaar die lijst niet bijwerkt. Mij leek het dus leuk om die lijst en dde lijst van dit jaar naast elkaar te leggen. Maar of die lijst van BUBO up-to-date is tot december 2015 vraag ik mij af aangezien Common Blackbird niet op de lijst staat. Dus mocht iemand weten of er wellicht nog een andere lifelist van Arjan bestaat dan houd ik me aanbevolen.

hiskodevries

Arjan is pas in 2016 begonnen met invoeren in w.nl /obs.org
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

vincentvanderspek

#507
Victor, kijk even of deze link werkt: http://www.bubo.org/index.php?option=com_content&view=article&id=118&Itemid=92&list_id=18294

Misschien moet je lid zijn om het te kunnen bekijken, dat weet ik niet. Bubo heeft wel al tijden geen IOC-updates doorgevoerd.

@ Hisko: Misschien is zoiets een leuke optie om toe te voegen aan observation? Ik denk dat het gebruikers genereert, zeker als de lijsten up to date blijven. Het is ondoenlijk om alle waarnemingen van reizen uit het verleden alsnog in te voeren en daarmee kun je 'echte ' life lists nu dus feitelijk niet bijhouden.

Groet!
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper

VictorE

@Hisko, daarom noemde ik BUBO ook inderdaad ;)

@Vincent, Dank die ben ik er nu inderdaad naast aan het leggen,  maar is wel een zoekwerkje. Als niemand anders het bijhoudt zal ik zo nu en dan eens wat updaten geven met lifeticks ;)

BramtK

Hoe gaat het eigenlijk met Arjan's doel van dit big year?
Groeten,

Bram ter Keurs