BIG YEAR 2016 Arjan Dwarshuis

Gestart door Roel Schwartz, december 31, 2015, 19:33:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

August

#1260
August van Rijn

garryb

#1261
De recordsoort nodig om Noah echt te verslaan, volgens Clements-taxonomie, nummer 6119, was Buffy-crowned Wood-Partridge, in Costa Rica dus. Het resultaat van een enorme voorbereiding, tomeloze inspanning, hulp van velen en een voortdurende focus. Op naar de 7000!





jeroenroelofsen

Nice!!!

Garry heb je enig idee of er media belangstelling hebben getoond om hier een item aan te besteden? Dat zou een enorme boost kunnen geven aan de gelinkte inzamelingsactie.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Hans Verdaat

 :duim: Observation.org Facebook pagina:
https://www.facebook.com/observation.org/photos/a.1812564545549124.1073741828.1812470405558538/2231190390353202/?type=3&notif_t=like&notif_id=1478851779591816

BREAKING: Dutch birder Arjan Dwarshuis has broaken the WORLD RECORD BIRDING !!

Arjan passed the 6119 species mark on 10 November 2016 in Costa Rica. He broak the record set in 2015 by Noah Strycker.
Observation.org congratulates Arjan with this great achievement !!

Check out Arjan's 2016 Big Year list on:
http://world.observation.org/bigyear



fkdeboer

Een berichtje naar nieuwsbericht@anp.nl en het is zo op het nieuws
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

jeroenroelofsen

Denk dat die taak voor dutchbirding weg gelegd is. Zij zijn daar meer bij betrokken en kunnen beter de achtergronden verwoorden.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Wouter van Pelt

Inmiddels een artikeltje op nu.nl. Arjan is Arjen geworden en heeft kennelijk nog wat tijd in Venezuela besteed  B)

jeroenroelofsen

Citaat van: Wouter van Pelt op november 11, 2016, 11:41:24 AM
Inmiddels een artikeltje op nu.nl. Arjan is Arjen geworden en heeft kennelijk nog wat tijd in Venezuela besteed  B)
Wel een link naar de observado pagina in het artikel
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

garryb

CiteerGarry heb je enig idee of er media belangstelling hebben getoond om hier een item aan te besteden? Dat zou een enorme boost kunnen geven aan de gelinkte inzamelingsactie.

Geen idee, maar anderen zitten ongetwijfeld dichter op het vuur wat dat betreft.

Hans Verdaat

Yep er is volop media belangstelling. En we zorgen ervoor dat Observation.org en ook de inzameling genoemd wordt.
Als het goed is heeft de NOS net Arjan aan de telefoon gehad  :duim:

Help ook door het NU.nl bericht en de Observation.org Facebook en/of Twitter berichten te delen.
wordt vervolgd!



jeroenroelofsen

Ook even doorgestuurd naar RTL Late Night en HumbertoTan, hopen dat die het ook op pikt. Is immer met Arjan mee op pad geweest.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Hans Verdaat


jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Eric Roeland

met vriendelijke groet, Eric Roeland


Vincent Hart

Het is bijna of je Trump over de werkelijkheid hoort praten, zo slecht.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

maurice.lahaye

Nu bij Humberto Tan, aandacht voor Arjan Dwarshuis!
Maurice
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

jeroenroelofsen

Mooi hoe gepassioneerd Humberto over Arjan praat.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

temmie

Citaat van: Vincent Hart op november 11, 2016, 20:41:12 PM
Het is bijna of je Trump over de werkelijkheid hoort praten, zo slecht.

Het kan bijna rechtstreeks in de Speld, zo droog  ;)
Maar behalve dat 'fotograferen' zie ik niet veel verkeerd.
Groeten, L13v3n D3 T3mm3rm@n
Mijn laatste (vogel)reis

Mark Broeckaert

Het lijkt erop of er op 17 oktober (Colombia) een soort verwijderd is.
Iemand enig idee welke?
Met vriendelijke groet, Mark

redmar_woudstra

Volgens mij Venezuelan Flycatcher
groet,
Redmar

Mark Broeckaert

Met vriendelijke groet, Mark

ronald nuiver

Up-Date 11-11

Arjan heeft nu 6159 soorten op zijn i.o.c. vs6.4 lijst staan. Noah had op 11-11-2015  5211 soorten op zijn Clements lijst staan. Dus ruim 950 minder.
In de landen die Noah nog heeft bezocht (Costa Rica, Guatemala, Jamaica, Mexico en U.S.A.) heeft Noah nog 545 soorten gezien die (nog) niet door Arjan zijn waargenomen.

Arjan heeft inmiddels 1353 soorten waargenomen die niet door Noah zijn gezien in 2015. En Noah heeft 1238 (693+545) soorten gezien in 2015 die (nog) niet door Arjan zijn gezien.
Arjan heeft tot nu toe dit jaar 2606 lifers aan zijn lifelist kunnen toevoegen en staat nu op 6737 soorten .

Gerjon Gelling

Citaat van: Mark Broeckaert op november 12, 2016, 17:02:26 PM
Citaat van: redmar_woudstra op november 12, 2016, 14:28:02 PM
Volgens mij Venezuelan Flycatcher
Die heeft hij, dacht ik, nooit gezien
Buffy Tuftedcheek (De soort is gesplit, in Colombia en Ecuador is het Pacific Tuftedcheek, deze had hij ook al in Ecuador)

garryb

Hoewel terecht ondergesneeuwd door de berichtgeving over de verbreking van het record in Costa Rica, heeft Arjans blogactiviteit zeker niet stilgestaan. Het verslag van zijn succesvolle bezoek aan Panama de afgelopen dagen is nu te lezen, wederom gelardeerd met foto's van enkele hele goede soorten.

Mvg, Garry Bakker
webredactie dutchbirding.nl



Bart van Hoogstraten

Het verbreken van het record lijkt toch wel positieve uitwerking op zijn andere doel te hebben: hij "hing" langdurig op 8% van zijn target tot dat moment, zit nu plots op 11% -> https://www.justgiving.com/fundraising/Biggest-Year
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Edwin Schuller

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 15, 2016, 08:49:08 AM
Het verbreken van het record lijkt toch wel positieve uitwerking op zijn andere doel te hebben: hij "hing" langdurig op 8% van zijn target tot dat moment, zit nu plots op 11% -> https://www.justgiving.com/fundraising/Biggest-Year

En dit is dan nog een te lage inschatting want er moet nog 5000 € bij (https://www.dutchbirding.nl/arjansbiggestyear/1330/he_did_it_dutch_birder_arjan_dwarshuis_breaks_world_record). Daarmee zou hij op 16+ % zitten.
Edwin Schuller

vincentvanderspek

En mijn oproep dat mensen zonder creditcard via mij kunnen storten begint ook vruchten af te werpen. Dank allemaal, ook namens Arjan! Ik kreeg zojuist zelfs een ongelooflijke storting van duizend euro. Waanzinnig!

Daarnaast is het stukje op de DB-site goed gelezen. Op basis daarvan is een stukje verschenen op BirdGuides: http://www.birdguides.com/webzine/article.asp?a=6025

En zie, de stortingen uit de UK druppelen ook langzaam binnen. Zijn er nog mensen met ingangen bij invloedrijke vogelsites in de VS?

Groet, Vincent
PS dus nogmaals, wil je geld storten maar heb je geen creditcard, stuur mij een PB en het komt goed!
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper