BIG YEAR 2016 Arjan Dwarshuis

Gestart door Roel Schwartz, december 31, 2015, 19:33:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Ik zou nog even oefenen op de onderdelen 'een verzoek formuleren' en 'bronvermelding'. Als je de moeite had genomen de IOC Master List te raadplegen, was je daarnaast opgevallen dat 'Solitary Eagle' de daar gehanteerde, en dus ook op Observation gebruikte naam is.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

ronald nuiver

Ik ging uit van wat jullie op pagina 1 als link hebben gebruikt de ioc lijst 5.4
Hier staat nog wel het onderscheid in tussen Montane Solitairy Eagle en Crowned Solitairy Eagle vandaar
ik zie inmiddels dat dit met de versie 6.1 is veranderd
Dus misschien even de moeite nemen om dan ook de juiste bronvermelding te vermelden op jullie pagina.

ronald nuiver

#1142
Er zijn een aantal mensen, zoals hier op dit Forum als op diverse andere fora
die proberen een positieve bijdrage te leveren m.b.t. Arjan's recordpoging. Dit kost hun redelijk wat tijd. Voor het bijhouden van hun Spreadsheet(s) gebruiken ze de lijst die worden gepubliceerd op observation
Misschien is het mogelijk om veranderingen welke in de lijst van Arjan plaatsvinden even door te geven.
Vaak worden soorten nog toegevoegd van enkele dagen geleden of vinden er veranderingen plaats door besluiten van het I.O.C.

ronald nuiver

#1143
Citaat van: Vincent Hart op september 10, 2016, 00:16:53 AM
Ik zou nog even oefenen op de onderdelen 'een verzoek formuleren' en 'bronvermelding'. Als je de moeite had genomen de IOC Master List te raadplegen, was je daarnaast opgevallen dat 'Solitary Eagle' de daar gehanteerde, en dus ook op Observation gebruikte naam is.

Dan is volgens dezelfde IOC Master List, Green Violetear nu dus ook Mexican Violetear en Pomarine Skua nu Pomarine Jaeger. En moet soort 3614 Carribean Coot worden veranderd in American Coot.
Oefening baart kunst 😀😀

gcusters

Even uit mijn hoofd,
Green violet ear is pas in de laatste ioc versie 6.3 gesplit.
Zodra deze updates in observado zijn doorgevoerd kloppen de namen weer.

Geeft Arjan weer enkele potentiële nieuwe soorten.
Mvg
Geert

vincentvanderspek

Iets anders: donaties.

Niet iedereen heeft een creditcard en niet iedereen wil ergens een account aanmaken. Ik heb daarom gisteren een donatie op mijn rekening gekregen (van iemand die ik niet ken), die ik direct heb doorgesluisd naar Just Giving: https://www.justgiving.com/fundraising/Biggest-Year

Als meer mensen dat hebben, schroom niet om me een persoonlijk bericht te sturen. Ik fungeer graag als financieel doorgeefluik. Ik reken geen rente ;-)

Groet, Vincent
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper

Bart van Hoogstraten

Citaat van: vincentvanderspek op september 12, 2016, 13:28:12 PM
Iets anders: donaties.

Niet iedereen heeft een creditcard en niet iedereen wil ergens een account aanmaken. Ik heb daarom gisteren een donatie op mijn rekening gekregen (van iemand die ik niet ken), die ik direct heb doorgesluisd naar Just Giving: https://www.justgiving.com/fundraising/Biggest-Year

Als meer mensen dat hebben, schroom niet om me een persoonlijk bericht te sturen. Ik fungeer graag als financieel doorgeefluik. Ik reken geen rente ;-)

Groet, Vincent

:duim: :duim: :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Thijs Fijen

Citaat van: ronald nuiver op september 10, 2016, 13:04:15 PM
Citaat van: Vincent Hart op september 10, 2016, 00:16:53 AM
Ik zou nog even oefenen op de onderdelen 'een verzoek formuleren' en 'bronvermelding'. Als je de moeite had genomen de IOC Master List te raadplegen, was je daarnaast opgevallen dat 'Solitary Eagle' de daar gehanteerde, en dus ook op Observation gebruikte naam is.

Dan is volgens dezelfde IOC Master List, Green Violetear nu dus ook Mexican Violetear en Pomarine Skua nu Pomarine Jaeger. En kan soort 3614 Carribean Coot worden veranderd worden in American Coot?
Oefening baart kunst 😀😀
Oefening baart kunst. Deze wijzigingen zojuist doorgevoerd door een vrijwillige admin die een positieve bijdrage aan deze site, dit forum en het doel van Arjan probeert bij te dragen.  :duim:

PS: voor er vragen komen. Ik heb met voorang naar deze splits gekeken. De rest volgt.
Thijs Fijen


garryb

Het tweede deel van Arjans Peru tour-blog staat nu online.

Mvg, Garry Bakker
webredactie dutchbirding.nl

Bart van Hoogstraten

#1150
Citaat van: garryb op september 13, 2016, 00:44:14 AM
Het tweede deel van Arjans Peru tour-blog staat nu online.

Mvg, Garry Bakker
webredactie dutchbirding.nl

AH, leuk! -> Ik was al de hele tijd nieuwsgierig naar die Species novum van 6 sept. -> Apurimac Tapaculo (Ben benieuwd of hem dat nog een "armchair tick" gaat opleveren voor 1 januari...).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ArjenDrost †

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 13, 2016, 08:04:14 AM
AH, leuk! -> Ik was al de hele tijd nieuwsgierig naar die Species novum van 6 sept. -> Apurimac Tapaculo (Ben benieuwd of hem dat nog een "armchair tick" gaat opleveren voor 1 januari...).
Niet heel verrassend meer, toch??

Citaat van: Vincent Hart op september 07, 2016, 14:32:30 PM
Citaat van: Calonectris op september 07, 2016, 14:02:31 PM
Citaat van: Vincent Hart op september 07, 2016, 14:01:17 PM
Heb je ook gekeken naar wat Arjan bij zijn waarneming geschreven heeft?  :angel:

Die waarneming is vervaagd, dus dat wordt moeilijk.
Goed punt, excuus.
Arjan schrijft: The yet undescribed apurimac or ampay tapaculo
Googlen op 'Ampay' Tapaculo levert wel het een en ander op. De broedbiologie is - pas - in februari dit jaar voor het eerst beschreven bv. Ik kon zo snel geen verwijzingen vinden naar het formeel beschrijven van de soort, een ander wellicht wel.

Rob Gordijn

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 13, 2016, 08:04:14 AM
Citaat van: garryb op september 13, 2016, 00:44:14 AM
Het tweede deel van Arjans Peru tour-blog staat nu online.

Mvg, Garry Bakker
webredactie dutchbirding.nl

AH, leuk! -> Ik was al de hele tijd nieuwsgierig naar die Species novum van 6 sept. -> Apurimac Tapaculo (Ben benieuwd of hem dat nog een "armchair tick" gaat opleveren voor 1 januari...).
Ontdekt in 1987 en nog steeds onbeschreven. Beschrijving is 'in preparation', maar om nou te verwachten dat het voor 1 jan. gebeurd.....

ronald nuiver

Peruvian Pygmy-owl = Pacific Pygmy-owl

Bart van Hoogstraten

Teller staat nu op 5304. Vandaag of morgen passeert hij de 50% (5330).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

garryb

#1155
Ik vroeg mij af: heeft iemand al scherp hoe hoog Noah's Clements-record (6042) staat conform de huidige IOC-lijst? Kortom, wat is Arjans werkelijke eindtarget? (Lijkt me een nuttig klusje voor zekere personen met een positieve bijdrage alhier, als het al niet is uitgezocht ;))

Mvg,

Garry Bakker
webredactie dutchbirding.nl

VictorE

Citaat van: garryb op september 16, 2016, 15:19:49 PM
Ik vroeg mij af: heeft iemand al scherp hoe hoog Noah's Clements-record (6042) staat conform naar de huidige IOC-lijst? Kortom, wat is Arjans werkelijke eindtarget? (Lijkt me een nuttig klusje voor zekere personen met een positieve bijdrage alhier, als het al niet is uitgezocht ;))

Mvg,

Garry Bakker
webredactie dutchbirding.nl

Garry,

Ik heb alleen de lijst van Noah kunnen vinden op de audubon site en daar heb ik geen ondersoort kunnen ontdekken dus kan hem niet omzetten naar een IOC lijst... Of staan die wel op ebird?

Groet,
Victor

vincentvanderspek

#1157
Sweet memories: de laatste update is uit een gebied waar Arjan, Jelmer Poestra en ik in 2006 waren. Bij mensen langs de weg aankloppen met de vraag of we voor wat geld op de grond konden slapen. 9 dagen niet douchen. Toen nog behoorlijk off the beaten track! De Varzea Thrush die we zagen was toen nog niet beschreven, lulu's tody-tyrant was net beschreven, cinnamon screech-Owl was daar een aardige sensatie... We zagen zonder gids alle knallers, behalve Long-Whiskered Owlet: daar ben ik zeker jaloers op, maar die was destijds al jaren 'zoek' (ik geloof een jaar later teruggevonden, op een plek niet ver waarvandaan we er zelf maar naar gingen zoeken) . Gaaf, misschien wel de beste vogelplek waar ik ooit geweest ben.
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper

rinsevdvliet

Citaat van: garryb op september 16, 2016, 15:19:49 PM
Ik vroeg mij af: heeft iemand al scherp hoe hoog Noah's Clements-record (6042) staat conform de huidige IOC-lijst? Kortom, wat is Arjans werkelijke eindtarget? (Lijkt me een nuttig klusje voor zekere personen met een positieve bijdrage alhier, als het al niet is uitgezocht ;))

Mvg,

Garry Bakker
webredactie dutchbirding.nl

Ik meen me te herinneren dat Paul Chapman in een van zijn postings op t birdforum heeft aangegeven dat t verschil (enkele weken geleden?) c 70-80 soorten zou zijn.

ronald nuiver

#1159
Volgens mijn gegevens heeft arjan nu 81 soorten op zijn lijst staan die niet op de clementslijst voorkomen (dus nog niet zijn gesplitst)
Noah heeft echter 10 soorten op zijn lijst staan die niet door het Ioc als soort worden gezien, maar (nog) als ondersoort.
Dus per saldo scheelt het 71 soorten

ronald nuiver

#1160
Ik zal vanavond wel even kijken om welke soorten het gaat en ze op het forum zetten

En inmiddels al 5320

Bart van Hoogstraten

En met een Geelwangmuspapegaai is Arjan de 50% gepasseerd!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald nuiver

rufous-naped BrushFinch moet zijn Yellow-breasted BrushFinch (volgen ioc 6.3)

garryb

Deel 3 van de rit door Peru is nu gepubliceerd.

Mvg, Garry Bakker
webredactie dutchbirding.nl

ronald nuiver

Citaat van: ronald nuiver op september 17, 2016, 12:18:34 PM
Ik zal vanavond wel even kijken om welke soorten het gaat en ze op het forum zetten

En inmiddels al 5320

Eutasian Teal
Velvet Scoter
Andean Duck
Malaysian Partridge
Indian Yellow-nosed Albatross
White-breasted cormorant
Dimorphic Egret
Eastern Cattle Egret
Andean Ibis
Eastern Osprey
Barred Honey-buzzard
Congo Serpent-Eagle
Papuan Harrier
Yellow-billed Kite
Dark Hawk-Cuckoo
Rusty-breasted Cuckoo
Green Malkoha
Burchell's Coucal
Lesser Horned Owl
Morepork
Purple-crowned Plovercrest
African Hoopoe
Chaco Puffbird
Coconut Lorikeet
Cape Parrot
Amazonian Royal Flycatcher
Kalinowski's Chat-Tyrant
New Guinea Friarbird
Western Black-headed Batis
indian Jungle Crow
Eastern Jungle-Crow
Growling Riflebird
Pale Crag Martin
Cinnamon-breasted Tit
Stripe-faced Greenbul
Kakamega Greenbul
Black-browed Greenbul
Olive-breasted Greenbul
Olive-headed Greenbul
Placid Greenbul
Dodson's Bulbul
Dark-capped bulbul
Cinereous Bulbul
Negros Leaf-Warbler
Papuan Grassbird
Yellow-throated Apalis
Taita Apalis
Grey-backed Camaroptera
Stierling's Wren-Warbler
Tinkling Cisticola
Coastal Cisticola
Rufous-winged Cisticola
Ethiopian Cisticola
Black-faced Prinia
Ruwenzori Hill Babbler
Taita White-eye
Kikuyu White-eye
Pygmy Wren-Babbler
White-tailed alethe
White-crowned Shama
Bornean Forktail
Stejneger's Stonechat
Madagascan Stonechat
Striped Flowerpecker
Grey-throated Sunbird
Forest Double-collared Sunbird
Usambara Double-collared Sunbird
Red-backed Mannikin

ronald nuiver

up-date 21-09

Arjan heeft tot nu toe 5379 soorten (ioc v6.3) gezien tegen Noah 4395 soorten (clements).
Noah bereikte de 5379 soorten pas op 27-11.

Arjan heeft tot nu toe 1166 soorten op zijn lijst staan die niet op Noah's lijst voorkomen. Noah heeft nog 1829 soorten op zijn lijst staan die (nog) niet op Arjan's lijst voorkomen.
Per Saldo staan ze samen dus op 5379 + 1829 = 7208 soorten.

Arjan heeft tot nu toe 1994 lifers gezien dit jaar en komt daarmee op 6125 soorten voor zijn lifelist

Predator

Groet, Maarten

VictorE

Een update met nieuwe soorten, nu in Ecuador. Inmiddels ook de grens van 2000 lifers overschreden!

Folkert Jan

Arjan heeft een bericht op Facebook staan waaruit blijkt dat hij minimaal 3 soorten vergeten is in te voeren. Zijn oproep is of men na kan gaan of er opvallende soorten in zijn lijst missen
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

ronald nuiver

Volgens zijn reactie heb ik hem aan 2 soorten kunnen helpen