Hoofdmenu

bugs

Gestart door -Arthy-, maart 30, 2004, 19:54:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

CiteerIk weet niet of dit een bug is maar bij het kopje waarnemingen (vogels,reptielen, etc) op de voorpagina staat er Lauwersmeer en Oostvardersplassen erbij, is dit met een bedoeling erop gezet of is er mogelijk iets fout gegaan.
Dit zijn verzamelgebieden. Als je hier op klikt krijg je alle waarnemingen die in alle gebieden zijn gedaan die in het betreffende "meta" gebied vallen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jasper

Okay dan weet ik genoeg, dacht dat er iets was fout gegaan.

:duim: Jasper  

steenl

Ander vraagje.

Bij het opstarten van waarneming.nl krijg ik zowel thuis als op het werk een soort pop-upje. In ht Pop-upje staat even geduld aub, maar er gebeurt verder niks.
Wat is dit?
Onderwerp van Pop-up is: Waarneming.nl - De S.......
Geen flauw idee wat het is. ;)

Groeten,
Lennaert

hiskodevries

Lennaert weet je zeker dat het popupje niet pas opkomt als je ee nwaarneming hebt ingevoerd ??
zo ja dan ken ik het ook
zo nee dan snap ik het niet
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

steenl

Hisko,

Klopt, het verschijnt als ik een waarneming heb ingevoerd.
Wat is het? :gun:

L,

Vlindertje

#95
Ik krijg ook zo'n pop-upje (zoals je dat noemt) en een foutmelding, maar als ik de plaats van waarneming heb ingevoerd. Ik open dan de lijst met plaatsnamen, sluit hem weer en duw op S, de eerste letter van de plaats?
Dan hoor ik zo'n geluidje en verschijnt er heel kort een schempje.
Als ik dan deze site verlaat, staat de pop-up met "even geduld a.u.b." en een foutmelding op mijn scherm...

Groetjes
Vlindertje, alias Els

hiskodevries

Klopt. Dit komt omdat de javascript ergens onderbroken wordt. Het
symptoom is een klein pop-upscherm met "even geduld a.u.b.".  Ik ben
hiermee bezig, oplossing is nog niet klaar. Voorlopig is het een known
issue, gewoon dichtklikken.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Vlindertje

Ok Thanks!  

Groetjes.
Vlindertje, alias Els

steenl

Hisko,

Het schermpje verschijnt als je bij invoeren van een waarnemig een gebied uitkiest. Misschien wist je dit al, maar ik meld het toch maar ff.
Suc6 met zoeken.

L,

Vlindertje

Zoals ik boven al zei...
Vlindertje, alias Els

Jord

Niet echt foutjes maar ik weet even niet waar ik dit anders moet plaatsen.
Ik zie nogal wat gebieden waarvan de x- en y-coordinaat op nul staan. Waarnemingen in die gebieden verschijnen dus ook niet op de plotkaart.
Kan ik die coordinaten zelf invoeren of doen jullie dat? Wat is de procedure?

Verder zie ik binnen Waarnemingen Nederland nog een aantal buitenlandse waarnemingen. Zo bestaan er o.a. de gebieden Italie, NL en Griekenland, NL.
Met zo'n mooie buitenland-afdeling hier lijkt me dat niet meer noodzakelijk.
Jord Ingenbleek

www.waarneminghoorn.nl

hiskodevries

klopt, bij de start zijn alle nederlandse plaatsen geautomatiseerd zonder coordinaten ingevoerd. deze worden pas toegevoegd als er daadwerkelijk een melding wordt toegevoegd in zo`n gebied.
Dit is dus werk achteraf.
Idd die bl waarnemingen moet ik nog steeds eens overzetten, maar schiet er elke keer bij in  
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Citeerk krijg ook zo'n pop-upje (zoals je dat noemt) en een foutmelding, maar als ik de plaats van waarneming heb ingevoerd. Ik open dan de lijst met plaatsnamen, sluit hem weer en duw op S, de eerste letter van de plaats?
Dan hoor ik zo'n geluidje en verschijnt er heel kort een schempje.
Als ik dan deze site verlaat, staat de pop-up met "even geduld a.u.b."

Dylan heeft dit probleem gefixt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Dylan

#103
Dylan heeft het probleem gefixt, maar bij het wisselen van gebied door het intypen van de eerste letter kunnen nog problemen ontstaan, maar alleen als je werkt in tabblad geavanceerd met "exacte coördinaten" aangevinkt. Dit komt omdat voor de goede werking steeds de coördinaten van het gebied opgehaald moeten worden.

De beste oplossing is dus om met de muis het gebied te selecteren.

Ik zoek nog naar een iets soepelere oplossing, maar het "Even geduld a.u.b."-probleem is opgelost.

Dylan
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Vlindertje

Bedankt!

M.v.g.
Vlindertje, alias Els

matthijsbroere

Hms, ik ben zojuist een eigenaardigheidje tegengekomen in het 'Soortenoverzicht'.

Zoekfunctie werkt prima, alleen bij de afdeling insecten gaat er iets fout. Namelijk:
1) ik gaf als zoekcriteria 'vlinder' op.
2) ik krijg heel netjes een overzicht van de vlindersoorten.
3) MAAR... zo ongeveer bij de K stopt het lijstje.
4) dat is verder normaal, omdat je normaal gesproken op pagina 2, of verder, kunt klikken.
5) MAAR... probeer het maar eens. Je ziet de volgende symbolen: <<, <, 1.
Waar is de 2 gebleven? En de >, en de >>?
6) Die blijken er dus wel te zitten, maar je kunt die pas zien als je er met je muis overheen gaat.  &lt;_&lt;   :blink:
Check het eens door mijn voorbeeldje uit te voeren. Ga na het opgeven van de zoekcriteria 'vlinder' eens rechts van de 1 heen en weer met je muis. Er verschijnt dan een 2. Je kunt dus weliswaar doorlinken naar deze pagina, maar je kunt de link pas zien als je er met je muis boven zit  :unsure:
How come?

Ik hoop dat mijn tekst hierboven een beetje te volgen is, en duidelijk genoeg  :rolleyes:

Ik hoor het wel van jullie...
Matthijs Broere

matthijsbroere

#106
Misschien te verklaren doordat gebruikte links van wit in blauw veranderen? Blauwe getallen zie je natuurlijk niet in die blauwe balk...
Matthijs Broere

jeep

#107
In diverse scherm kan met de rode plus (meestal linksboven in het scherm) de hoeveelheid gegevens gemanipuleerd worden.
Dit werkt echter niet overal goed.
Als je de waarnemingen van 1 bepaalde vogelsoort selecteert dan heeft het in de eerste plaats al weinig waarde om de informatie in te dikken (want op welke criteria?) en in de tweede plaats verschijnt er een 'leeg' scherm met de melding " Geen Id of naam opgegegeven" of zoiets.

Geen ernstige fout maar ook niet helemaal correct. Prioriteit "laag" dus

Groeten

 

HJ Eygenraam

Hallo,

Klein dingetje, misschien al bekend. Vanuit het persoonlijke waarnemingenoverzicht lukt het mij niet een waarneming te bewerken (levert leeg scherm op).

Groeten, Henk.

hiskodevries

Henk bedoel je gebruiker_count.php ?
Als dat zo is was je we lingelogd ?, want bij mij kom ik wel in het bewerkscherm
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Thijs Fijen

Hallo,
Als ik op een link (naar bijvoorbeeld een vogel om daar de statistieken van te zien) klik dan krijg ik deze foutmelding: Parse error: parse error, unexpected $ in /home/waarneming/www/bbclone/var/access.php on line 648. Als ik dan op vorige druk en weer opnieuw klik op die link doet hij het wel weer.

Groetjes Thijs
Thijs Fijen

hiskodevries

#111
is aangepast.
Zulke urgente foutmeldingen gaarne naar info@waarneming.nl
Je kunt rustig stellen als een bepaald scherm opstart met foutmeldingen dat dit niet gewoon is en bij ons onbekend.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jord

Als ik de waarnemingen van de Waddeneilanden bekijk, zie ik ook alle waarnemingen die in Den Helder zijn gedaan. Dat lijkt me niet de bedoeling?
Jord Ingenbleek

www.waarneminghoorn.nl

Thijs Fijen

Maar als je dan op de boot moet wachten voor naar texel dan kun je nog ff gauw gaan kijken!!! ik vind het wel slim bedacht!
Thijs Fijen

hiskodevries

nee ik moet de coordinaten wat scherper stellen cq de coordinate nvan den helder deugen niet
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Paul

Het lijkt alsof er een aantal door mij ingestelde email alerts niet werken. Heb ik iets fout gedaan? Het gaat bijvoorbeeld om alert met id# 1307 en 1304. Hieronder de instellingen:

1307 Nederland Normaal E-mail vogels Duinpieper Alle waarnemingen  0

Toch kreeg ik geen mail van de waarneming van de Duinpieper van Zwolle of de grote groep Grauwe Gorzen van IJmuiden (id 1304). Van die Grauwe Gorzen vind ik niet erg hoor ;), maar ik hoop dat de andere alerts wel goed werken. Ik heb al wel alerts gekregen.

Is het misschien ook een idee, om alerts te voorkomen van fout ingevoerde vogels, om bij de soorten met categorie 4 een extra bevestiging van juiste invoer te vragen? Zeker als er straks met SMS gewerkt wordt is het toch belangrijk dat er geen verkeerd ingevoerde waarnemingen door worden gestuurd.

Groeten,

Paul Groot

hiskodevries

#116
de combinatie voorkomen=1 en duinpieper is ongeldig
want de duinpieper heeft voorkomen=3
ik zal zorgen dat een lege voorkomen is te selecteren
CiteerIs het misschien ook een idee, om alerts te voorkomen van fout ingevoerde vogels, om bij de soorten met categorie 4 een extra bevestiging van juiste invoer te vragen? Zeker als er straks met SMS gewerkt wordt is het toch belangrijk dat er geen verkeerd ingevoerde waarnemingen door worden gestuurd.

DAT is geen slecht idee.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jeep

Onder het motto Add reply voeg ik weer een item toe ann deze toch al grote rubriek met geloof ik ook al heel veel verschillende onderwerpen.

Misschien tijd om dit af te sluiten en een nieuw item te openen ?

Maar vooreerst voeg ik nog maar een nieuw wapenfeit toe.
Ik kwam gisteren een verschil tegen in het aantal soorten wat meedeed voor de rankings en het aantal soorten dat ik via mijn lijsten tevoorschijn tover.

Ik kon me niet direct voorstellen waardoor dit verschil veroorzaakt werd. Ik zat me al af te vragen hoe lang ik bezig zou zijn met het vaststellen van een soortenlijst uit alle ingevoerde waarnemingen om die te vergelijken met de soortenlijst van "mijn lijsten" .

Gelukkig zag ik al heel snel een vraagteken bij een van de laatst ingevoerde waarnemingen staan, duidend op een onzekere waarneming. Dit was snel genoeg gecorrigeerd en toen klopte alles weer.

Maar dit neemt niet weg dat hierdoor een verschil in aantallen op diverse lijsten terecht kan ontstaan.
Een onzekere waarneming blijkt wel mee te tellen voor de rankings maar niet voor mijn lijsten. Ik denk dat beide zaken gelijk behandeld moeten worden. Of het zou net andersom moeten. (Kan je toch nog je onzekere waarnemingen herstellen)
Ik vind dat onzekere waarnemingen niet mee moeten tellen voor de rankings. Als dat een wedstrijdelement in zich heeft, zoals wel eens gesteld in dit forum, dan vind ik dat het moet gaan om zekere waarnemingen.

 

hiskodevries

jeep dat klopt rankings bestond al voor de term onzekere waarnemingen. Als ik tijd heb pas ik het morgen even aan,
kortom een wakkere waarnemer
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jeep

Je bent wel weer snel met je antwoord zeg. Ik vond het al gek dat ik mezelf niet genoemd zag als plaatser van het laaste bericht in deze rubriek.

Maar oke prima zo.