Gaarne hulp bij determimatie...

Gestart door Johannes Ruben, augustus 18, 2007, 16:26:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Johannes Ruben

Geachte floristen,

Alvast bedankt!

Foto 1.  Slipbladige Ooievaarsbek?

Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Johannes Ruben

Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Johannes Ruben

Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

kroonp

#3
1 weet ik nog niet. Kan je deze foto misschien wat groter toevoegen? Misschien dat ik dan wel in één keer zie wat het is.
2 is Gele ganzenbloem
3 is Bolderik
Groet

Peter Kroon

Johannes Ruben

#4
Citeer1 weet ik nog niet. Kan je deze foto misschien wat groter toevoegen? Misschien dat ik dan wel in één keer zie wat het is.
2 is Gele ganzenbloem
3 is Bolderik
Beste Peter,

Ben weer terug  - ondertussen zo af en toe kijkend naar (nog) de aanwezigheid van 17 Ooievaars en een groot aantal mezen; dat heeft óók jouw interesse zie ik  aan je avatar...

Op jouw verzoek een ingezoomde plaat: foto 1a.
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

kroonp

Dank je, nu kan ik wat meer zien. Ik kom uit op Koekruid. Een vette rode soort op waarneming.nl. Het is alleen wel een tuinplant.
Groet

Peter Kroon

Johannes Ruben

CiteerDank je, nu kan ik wat meer zien. Ik kom uit op Koekruid. Een vette rode soort op waarneming.nl. Het is alleen wel een tuinplant.
Bedankt (met respect) en veel plezier belevende aan (óók) de Libellen..

P.S. Vraag: Is het te doen gebruikelijk dat zeldzame planten worden ingevoerd met exacte vindplaats zoals ik opgemeld heb gedaan? Een ietwat prangende vraag...
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

han.endt

Dit is een erg onnatuurlijke combinatie. Lijken mij planten die daar door de mens zijn gebracht, bijvoorbeeld door uitzaaien.

Johannes Ruben

CiteerDit is een erg onnatuurlijke combinatie. Lijken mij planten die daar door de mens zijn gebracht, bijvoorbeeld door uitzaaien.
Gezien jouw opmerking - die een verkeerde uitleg kan krijgen - graag ook advies van Adm. Edwin Dijkhuis, die naar ik begrepen heb ter plaatse bekend is;  of iemand anders die dit 'mooi stukje natuur' kent.

Bedankt voor het reageren en zie gaarne reactie tegemoet.

P.S. Ik heb de onderhavige planten - naar eer en geweten - ingevoerd...
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Johannes Ruben

Ter aanvulling enkele foto's van 'het natuurgebiedje'.

Ik heb bij invoering planten: 'Ruderaal en stedelijk gebied' ingevuld. Is dat juist en noem je dit dan een 'onnatuurlijk gebied'? Hoe kom ik te weten door wie/welke instantie eventueel 'de zeldzaamheden' ingzaaid hebben en wanneer en met welk doel?

Foto 1.


Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Johannes Ruben

Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Johannes Ruben

Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Johannes Ruben

Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Johannes Ruben

Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Geum rivale

Wellicht dat de groenafdeling van de Gemeente je verder kan helpen. Dat uitzaaien gebeurt nl. vaak in opdracht van de Gemeente.
Kees van Reenen

Johannes Ruben

CiteerWellicht dat de groenafdeling van de Gemeente je verder kan helpen. Dat uitzaaien gebeurt nl. vaak in opdracht van de Gemeente.
Bedankt voor het advies en zal het ter harte nemen.

Ben inmiddels bezig met het lezen/bestuderen van een nogal lijvig rapport genaamd:

Leidraad beheer groenvoorzieningen.

Op internet gevonden en voor natuurliefhebbers - in de breedste zin des woords- aan te raden.
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.