kan ik hier metellina spec. van maken?

Gestart door annelies vriens, augustus 19, 2015, 22:22:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

annelies vriens

Voor een project wil ik graag deze foto gebruiken. Ik realiseer mij dat de spin slecht zichtbaar is :(, wel heb ik doorzichtige poten kunnen waarnemen. Zou ik er de naam metellina spec. aan kunnen toevoegen?

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/105514013
onzeker Spin onbekend - Araneae indet. gezien op 2015-08-13 Meijendel - Kijfhoek
Foto's:


Toelichting:
met als vangst een eendagsvlieg
bij voorbaat dank Annelies Vriens

johanb.

Qua tekening en houding van de voorpoten zou ik eerder aan een Krabspin denken, maar zoals je al zei..  slecht zichtbaar.
Groet,
      Johan

annelies vriens

Beste Johan,
Fijn dat je reageert [op deze minimalistische foto..]. Krabspin onbekend zou een optie kunnen zijn, denk je?
Met groet, Annelies Vriens

Pierre55

Yep, niet gemakkelijk iets te zien... En ik denk aan een Phylloneta sp, maar zeker 100% ben ik ook niet !

annelies vriens

Beste Pierre en Johan,
Nadere uitleg maakt eea misschien duidelijk; project bestaat oa uit camouflage in de natuur. Daar voldoet deze spin prima aan!
Ik heb de foto uitvergroot en deze als bijlage toegevoegd zodat determinatie misschien makkelijker is.....
Alvast dank voor het meedenken en groet van mij, Annelies

Marc de Winkel

De laatste foto is duidelijker. Lijkt mij een Xysticus spec. Met vriendelijke groet, Marc
Mvg, Marc de Winkel

annelies vriens

Oké Marc, fijn dat laatste foto duidelijkheid verschaft. Vind het altijd prettig om juiste naam mee te geven als je foto's toont.
Vriendelijk dank voor je bijdrage en groet van mij, Annelies Vriens