Waarnemingen invoeren onder embargo

Gestart door Gerben Mensink, augustus 12, 2007, 20:56:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerben Mensink

Hallo,

Ik zit te worstelen met het invoeren van een waarneming onder embargo. Ik kan hem wel invoeren met een bepaald jaartal (uiterste 2025), maar ik zou ze graag gewoon met die code 0000-00-00 in willen kunnen voeren. Hoe krijg ik dat voor elkaar? De helpfunctie zegt hier niks over, dus het is wellicht sowieso handig om die aan te vullen.

groet, Gerben Mensink
groet,
Gerben Mensink

Jeroen Nagtegaal

#1
Ik weet niet om welke soort het gaat, maar bij veel soorten gaat het vanzelf, en volgens mij kan dat niet meer toto oneindig.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent

CiteerHallo,

Ik zit te worstelen met het invoeren van een waarneming onder embargo. Ik kan hem wel invoeren met een bepaald jaartal (uiterste 2025), maar ik zou ze graag gewoon met die code 0000-00-00 in willen kunnen voeren. Hoe krijg ik dat voor elkaar? De helpfunctie zegt hier niks over, dus het is wellicht sowieso handig om die aan te vullen.

groet, Gerben Mensink
Die code 0 kun je niet kiezen, die verschijnt automatisch bij soorten waarvan de locaties standaard verborgen worden (bijv. Grote Weerschijnvlinder).
Vincent

Gerben Mensink

Dan snap ik het nog niet. Ik heb laatst een Bruin dikkopje ingevoerd. Die waarneming krijgt bij mij niet die code 0000 etc. Ook wordt er niet bij gezet 'locatie vervaagd'. Bij andere waarnemingen van Bruin dikkopje gebeurt dit wel.
Mijn waarneming (van 5 augustus) komt dan ook niet voor in het overzicht als je zoekt op Bruin dikkopje. Want daar komen alleen die vervaagde waarnemingen te staan.
Wat doe ik verkeerd?

Gerben
groet,
Gerben Mensink

Vincent

#4
CiteerDan snap ik het nog niet. Ik heb laatst een Bruin dikkopje ingevoerd. Die waarneming krijgt bij mij niet die code 0000 etc. Ook wordt er niet bij gezet 'locatie vervaagd'. Bij andere waarnemingen van Bruin dikkopje gebeurt dit wel.
Mijn waarneming (van 5 augustus) komt dan ook niet voor in het overzicht als je zoekt op Bruin dikkopje. Want daar komen alleen die vervaagde waarnemingen te staan.
Wat doe ik verkeerd?

Gerben
Bij een soort als Grote Weerschijnvlinder en ook Bruin Dikkopje gaat die vervaging automatisch. Dat betekent dat je zelf geen embargo hoeft in te voeren (want locatie wordt toch al afgeschermd). Je had beide gedaan: ook nog eens zelf een embargo ingesteld en daar raakt het systeem blijkbaar een beetje van in de war. Ik heb dat embargo er nu afgehaald en als het goed is, staat hij nu net als de andere waarnemingen in de lijst met embargo tot 0000.

Soorten die standaard vervaagd worden zijn te herkennen aan de "J" in de kolom "Vervaagd" in de soortenlijst: http://waarneming.nl/soortenlijst.php?diergroep=4.
Vincent

Gerben Mensink

Bedankt Vincent. Volgens mij moet ik het de volgende keer wel kunnen :)

Gerben
groet,
Gerben Mensink