Nog een onbekende...

Gestart door petermeer, augustus 09, 2007, 11:29:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

petermeer

Afgelopen dinsdagavond waargenomen in natuurontwikkelingsgebied Breeveld nabij Utrecht. De plant stond in het zand (opgespoten) vlak bij het water en was de enige die ik heb waargenomen.

Foto 1:
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

Tot mijn spijt moet ik zeggen dat toen ik thuiskwam zag dat de bloem (bloeiwijze) er niet duidelijk opstond.

Foto 3:
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

Moet ik nog proberen om een foto van de bloem (bloeiwijze) te maken als de plant er nog staat?
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Corryabbink

#4
Peter, daarvoor hoef je m.i. niet terug te gaan.

http://waarneming.nl/soort.php?tab=foto&id=6591

Kijk daar maar eens!
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

laatvlieger

Ganzenvoeten en meldes zijn verschrikkelijke planten! Voor mij in ieder geval... ik heb er ook nog meerdere foto's van die liggen teverstoffen omdat ik er niet uikom...  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

petermeer

Bedankt, Corry.

Ik heb bij het soortenoverzicht, bij de overige foto's en op internet gekeken. Het lijkt er inderdaad op dat ik de Melganzenvoet (Chenopodium album) gezien heb.

Nu ik weet hoe deze plant heet, heb ik toch nog meer van deze planten gezien. Deze waren echter aanzienlijk hoger, wel tot meer dan een meter.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Corryabbink

#7
CiteerGanzenvoeten en meldes zijn verschrikkelijke planten! Voor mij in ieder geval... ik heb er ook nog meerdere foto's van die liggen teverstoffen omdat ik er niet uikom...
Wouter,
Je zou ze op het forum kunnen plaatsen. Daar leer je in ieder geval iets van. De uitkomst ligt aan de foto's en onze kennis :D
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"