Hoofdmenu

Zeldzaamheid

Gestart door Hinko, augustus 08, 2007, 23:51:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hinko

Ik vraag mij al een tijdje af waar de kleurindeling cq zeldzaamheids klasse door bepaald wordt. Is dit op basis van de KFK in Heukels?

Soms kom ik een soort tegen die een KFK van 4 heeft en vet rood is terwijl een soort met KFK =1 gewoon rood is.

Edit: nog een voorbeeld
Tot voor kort ging ik ervan uit dat een KFK van 6 of lager een rode soort was, Kleine zandkool bijvoorbeeld. Dit was een rode soort maar sinds kort niet meer?
mvgr, Hinko

Corryabbink

CiteerIk vraag mij al een tijdje af waar de kleurindeling cq zeldzaamheids klasse door bepaald wordt. Is dit op basis van de KFK in Heukels?

Soms kom ik een soort tegen die een KFK van 4 heeft en vet rood is terwijl een soort met KFK =1 gewoon rood is.

Edit: nog een voorbeeld
Tot voor kort ging ik ervan uit dat een KFK van 6 of lager een rode soort was, Kleine zandkool bijvoorbeeld. Dit was een rode soort maar sinds kort niet meer?
Momenteel zijn we bezig alles zoveel mogelijk naar Heukels' in te richten waarbij de nadruk meer op de RL komt te liggen zodat die er in ieder geval uitspringen.

Neofieten kunnen ook rood zijn en sommige verwilderde planten zijn nog rood maar die moeten natuurlijk niet allemaal rood blijven.

Er wordt aan gewerkt.

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"