Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rob Gordijn

Citaat van: JohanvantBosch op mei 04, 2011, 18:17:52 PM
voor een geelgors met zo'n stuitkleur mag je mij altijd bellen. Alleen de strepen achterop de flank zijn wat dik, verder is het gewoon een vette cirlgors. niet meer lullen op internet, gewoon gaan!

Like!

jvdlaan

Ik ben omgekeerd bij Leiden omdat ik het na het zien van de eerste foto's bullshit vond.
Nu thuisgekomen en na het bestuderen van meer foto's is het gewoon een wijf Cirlgors.
Eigen schuld dikke bult. De volgende (over 19 jaar) ben ik er weer bij  :'(

Jaap Denee

Citaat van: jvdlaan op mei 04, 2011, 19:10:17 PM
Ik ben omgekeerd bij Leiden omdat ik het na het zien van de eerste foto's bullshit vond.
Nu thuisgekomen en na het bestuderen van meer foto's is het gewoon een wijf Cirlgors.
Eigen schuld dikke bult. De volgende (over 19 jaar) ben ik er weer bij  :'(


Je hoopt/kunt morgenochtend niet op de herkansing, Jan?
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

jvdlaan

4:00 uur van huis, eerste licht daar, maar het zijn one-day birds. Maar ik vind dat mijn zelfkastijding nog niet gereed is, dus zal ik morgen de echte pijn van het dippen ter plaatse dienen te ondergaan.

Jaap Denee

Citaat van: jvdlaan op mei 04, 2011, 19:45:24 PM
4:00 uur van huis, eerste licht daar, maar het zijn one-day birds. Maar ik vind dat mijn zelfkastijding nog niet gereed is, dus zal ik morgen de echte pijn van het dippen ter plaatse dienen te ondergaan.


Dat siert je. Ik volg in je slipstream... (lees: na de eerste piep die zeer wellicht niet komen gaat) met twee kinderen op de achterbank. Over zelfkastijding gesproken...


En zo niet dan maar bij dat adulte mannetje ergens die komende 19 jaar...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Bart van Hoogstraten

#10925
Dit vind ik wel gewoon heel erg okay: een twitchwaarneming van 20:02 uur op dodenherdenking.  :duim:
We hebben voortaan een vredescirl  ;)
http://waarneming.nl/waarneming/view/54218294
...of vredesgeelgors natuurlijk  :P
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Edwin Russer

Citaat van: Jaap Denee op mei 04, 2011, 19:57:09 PM
Citaat van: jvdlaan op mei 04, 2011, 19:45:24 PM
4:00 uur van huis, eerste licht daar, maar het zijn one-day birds. Maar ik vind dat mijn zelfkastijding nog niet gereed is, dus zal ik morgen de echte pijn van het dippen ter plaatse dienen te ondergaan.


Dat siert je. Ik volg in je slipstream... (lees: na de eerste piep die zeer wellicht niet komen gaat) met twee kinderen op de achterbank. Over zelfkastijding gesproken...


En zo niet dan maar bij dat adulte mannetje ergens die komende 19 jaar...

Mijn zelfkastijding is wellicht wel volmaakt en voel nu enigzins de pijn van het dippen. Ik twijfelde ook aan de hand van de eerste foto's en de twijfel die via de piep in eerste instantie binnen kwam, had ook nog een afspraak aan het eind van de middag en tenslotte het spook van de files en te laat komen....Maar ik gok op een two-day-bird en heb er wel vertrouwen in dat de vogel er morgen nog zit. Ik zie jullie morgen, wacht ook de piep af, en anders tot ergens binnen de 19 jaar wanneer er een adult mannetje opduikt.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Gerben Mensink

Ik doe ook mee met zelfkastijden  ;)  Hoop dat er nog een berichtje komt in de late avond dat de vogel een fijn slaapplekje heeft gevonden.
Enne, altijd een one-day-bird? Dan maken we nu de uitzondering op de regel! Overigens wacht ook ik wel op de piep.
groet,
Gerben Mensink

Rickschonewille

Vogel is rond 20:00 kwijt geraakt, en is tot op heden niet meer teruggevonden! Het hele gebied, inclusief slootkanten en de boerderij is goed bekeken, maar nog geen succes. Helaas..

dupont

Dit is mijn grootste dip sinds de Goudlijster in najaar 2004. Ik heb er vrede mee, moeder de vrouw met 38,5 week zwangerschap vanmiddag in het ziekenhuis opgenomen.  Zou knap aso zijn om dan te gaan rijden....Ik had zaterdag en zondag al 'bonjer' ivm de Dwergarend (zondag gegaan). Afwachten of de Ooievaar morgen landt... en ach, het is geen lifer en binnen tien jaar is er een fraaie man in NL twitchbaar   :blink:
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

veedee

Citaat van: dupont op mei 04, 2011, 21:13:24 PM
Dit is mijn grootste dip sinds de Goudlijster in najaar 2004. Ik heb er vrede mee, moeder de vrouw met 38,5 week zwangerschap vanmiddag in het ziekenhuis opgenomen.  Zou knap aso zijn om dan te gaan rijden....Ik had zaterdag en zondag al 'bonjer' ivm de Dwergarend (zondag gegaan). Afwachten of de Ooievaar morgen landt... en ach, het is geen lifer en binnen tien jaar is er een fraaie man in NL twitchbaar   :)

Had je 38,5 week eerder toch echt een beetje beter moeten plannen David!!  ;)

gr. Vincent..
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

Harm058

Citaat van: veedee op mei 04, 2011, 21:22:57 PM
Citaat van: dupont op mei 04, 2011, 21:13:24 PM
Dit is mijn grootste dip sinds de Goudlijster in najaar 2004. Ik heb er vrede mee, moeder de vrouw met 38,5 week zwangerschap vanmiddag in het ziekenhuis opgenomen.  Zou knap aso zijn om dan te gaan rijden....Ik had zaterdag en zondag al 'bonjer' ivm de Dwergarend (zondag gegaan). Afwachten of de Ooievaar morgen landt... en ach, het is geen lifer en binnen tien jaar is er een fraaie man in NL twitchbaar   :)

Had je 38,5 week eerder toch echt een beetje beter moeten plannen David!!  ;)

gr. Vincent..

;D

Ik ga op bed morgen naar Den helder en dan hopelijk naar Zeeland.....ik hoop dat het slapen wat wil!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Gerben Mensink

Kan er iemand iets zeggen over wat nu de doorslag heeft gegeven bij het determineren van die Cirlgors. Er was aanvankelijk immers nogal wat twijfel. Waardoor is die weg genomen?
groet,
Gerben Mensink

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Rickschonewille op mei 04, 2011, 21:00:49 PM
Vogel is rond 20:00 kwijt geraakt, en is tot op heden niet meer teruggevonden! Het hele gebied, inclusief slootkanten en de boerderij is goed bekeken, maar nog geen succes. Helaas..

En weg was de (vredes)-duif... Sterkste staaltje twitchen wat ik ooit heb mee gemaakt dit!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

frankneijts

Citaat van: Gerben Mensink op mei 04, 2011, 21:31:21 PM
Kan er iemand iets zeggen over wat nu de doorslag heeft gegeven bij het determineren van die Cirlgors. Er was aanvankelijk immers nogal wat twijfel. Waardoor is die weg genomen?

Eerlijk gezegd snap ik die verwarring niet zo goed: de stuitkleur (zelfs de vaalste Geelgors heeft een roodbruine stuit), de parallelle kopstrepen (bij Geelgors meer gebogen en de oorstreek duidelijk omvattend) en de fijn gestreepte onderzijde zijn toch allemaal op de foto's van Thomas te zien?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

jvdlaan

Citaat van: frankneijts op mei 04, 2011, 21:51:44 PM
Citaat van: Gerben Mensink op mei 04, 2011, 21:31:21 PM
Kan er iemand iets zeggen over wat nu de doorslag heeft gegeven bij het determineren van die Cirlgors. Er was aanvankelijk immers nogal wat twijfel. Waardoor is die weg genomen?

Eerlijk gezegd snap ik die verwarring niet zo goed: de stuitkleur (zelfs de vaalste Geelgors heeft een roodbruine stuit), de parallelle kopstrepen (bij Geelgors meer gebogen en de oorstreek duidelijk omvattend) en de fijn gestreepte onderzijde zijn toch allemaal op de foto's van Thomas te zien?

Op mijn htc in de auto met de zon er op vond ik het nog lastig wat betreft de eerste foto's (de aarde op de achtergrond was ook grijs), maar op mijn laptop thuis en een google afbeeldingen search (ook op geelgors) en hoe moeilijk kan het zijn?

UtrechtsVogelNet

Knappe ontdekking hoor, goed gedaan!!

Kon vandaag ook niet weg, is ook een rot-end rijden vanuit Utrecht trouwens, en wacht een eventuele piep af. Zie nog wel of ik uberhaupt ga (mee)rijden dan, maar goed, succes voor diegenen die de eerste piep gaan doorgeven (al dan niet met "wordt nu gezien" of "gisteren gezien, zoekactie vandaag negatief"). Zou wel een hele gave nummer 400 zijn trouwens  :D

Gr, Phil

Folkert Jan

Misschien nog iemand wat info over de omstandigheden waaronder de gors uit het oog is verloren?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

theomuusse

Bovendien liet de vogel af en toe een fraai graszanger-ziepje horen, zit er een roodbruine waas op de zijborst en heeft zij een fraai gestreepte zijkop. Moet als je hem eindelijk goed ziet (na 1 1/2 uur) dan inderdaad wel lukken.
Maar Frank heeft gelijk, de eerste foto's waren een hint.

Theo

Voor de laatkomers morgen, de vogel zat veel in slootkantjes en skulkte leuk.
Opletten dus.

theomuusse

Citaat van: rnbflavour op mei 04, 2011, 22:27:38 PM
Misschien nog iemand wat info over de omstandigheden waaronder de gors uit het oog is verloren?

Vloog over de oostelijke haag naar oost. Rond 5 over 8.

Theo

Albert de Jong

#10941
Overigens was de informatievoorziening vanuit het veld om te huilen. Ik bedoel: na de terugvondst om (edit) ca. 17:00u. Toen was toch al even duidelijk dat de determinatie rond was. Mijn excuus was dat internet het juist vandaag niet deed op mijn telefoon. Maar het leek wel of dat bij iedereen het geval was.

Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.

Folkert Jan

Citaat van: theomuusse op mei 04, 2011, 22:30:42 PM
Citaat van: rnbflavour op mei 04, 2011, 22:27:38 PM
Misschien nog iemand wat info over de omstandigheden waaronder de gors uit het oog is verloren?

Vloog over de oostelijke haag naar oost. Rond 5 over 8.

Theo

Hard? Hoog? Strak? Leek in te dalen? Reden van opvliegen?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

theomuusse

Citaat van: Albert de Jong op mei 04, 2011, 22:43:51 PM
Overigens was de informatievoorziening vanuit het veld om te huilen. Ik bedoel: na de terugvondst om (edit) ca. 17:00u. Toen was toch al even duidelijk dat de determinatie rond was. Mijn excuus was dat internet het juist vandaag niet deed op mijn telefoon. Maar het leek wel of dat bij iedereen het geval was.

Bijna kwart voor zes was het, dat de vogel terug werd gevonden.

Theo


dupont

Citaat van: veedee op mei 04, 2011, 21:22:57 PM
Citaat van: dupont op mei 04, 2011, 21:13:24 PM
Dit is mijn grootste dip sinds de Goudlijster in najaar 2004. Ik heb er vrede mee, moeder de vrouw met 38,5 week zwangerschap vanmiddag in het ziekenhuis opgenomen.  Zou knap aso zijn om dan te gaan rijden....Ik had zaterdag en zondag al 'bonjer' ivm de Dwergarend (zondag gegaan). Afwachten of de Ooievaar morgen landt... en ach, het is geen lifer en binnen tien jaar is er een fraaie man in NL twitchbaar   :)

Had je 38,5 week eerder toch echt een beetje beter moeten plannen David!!  ;)

gr. Vincent..

Wel potverdorie... schrik ik plots wakker van mijn dip van de vale gierzwaluw in oktober 2006....
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Jan vH

En kan het geen hybride zijn?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

dupont

Citaat van: Edwin Russer op mei 05, 2011, 07:29:45 AM
Citaat van: Jan vH op mei 05, 2011, 07:18:33 AM
En kan het geen hybride zijn?
Ik denk het niet, uithuilen en opnieuw proberen....
http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=1&fid=4889&page=1
Maar dat mag van mij wel...  ;D
Hoewel ik hem iedere diehard gun.  ;)
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Edwin Russer

Citaat van: dupont op mei 05, 2011, 07:33:03 AM
Citaat van: Edwin Russer op mei 05, 2011, 07:29:45 AM
Citaat van: Jan vH op mei 05, 2011, 07:18:33 AM
En kan het geen hybride zijn?
Ik denk het niet, uithuilen en opnieuw proberen....
http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=1&fid=4889&page=1
Maar dat mag van mij wel...  ;D
Hoewel ik hem iedere diehard gun.  ;)

Hahaha, de traantjes zijn inmiddels wel droog 8) Ach, relativeren is ook een vak en is het nogmaals gewoon wachten op het fraaie adulte mannetje. Over dippen gesproken: die Canadese Kraan doet ook nog wel een beetje pijn, of vergis ik mij ;)

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=16539.msg266557.html#msg266557
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2